Delvis Skrevet 9. januar 2004 Del Skrevet 9. januar 2004 Hvorfor er det slik at de har brukt "lompe" til varme pølser på østlandet? Her på vestlandet hørtes det rart ut for her har det alltid vært brukt brød. Er lompe det samme som potekake..? Lenke til kommentar
baldviking Skrevet 9. januar 2004 Del Skrevet 9. januar 2004 Nå kjeder vi oss, dere... Ja, lompe er vel det samme som potetkake, smaker likt i alle fall. Vi trøndere bruker også brød. Potet er til sprit, potetmos og pommes frites, ikke pølsebrød... Lenke til kommentar
Kowalski Skrevet 10. januar 2004 Del Skrevet 10. januar 2004 Altså, hør nå her. Det er ikke slik at pølse i brød er noe veldig eksotisk og fremmed for oss østlendinger. Jeg kan ikke skryte av å besitte stor kompetanse innen pølsebrød/lompeproblematikkfagfeltet, men jeg tør påstå at et rent flertall av gode, sunne østlendinger velger brød fremfor lompe. Glatt. Lenke til kommentar
farke Skrevet 10. januar 2004 Del Skrevet 10. januar 2004 Brød. Spesielt hvis det er av varianten Chicago. Med sesamfrø. Lenke til kommentar
Stor Oddnoga Skrevet 10. januar 2004 Del Skrevet 10. januar 2004 Synes både lompe og brød er godt egentlig. Men, hvis det skal være brød, må det for all del ikke være sånne "50stk for 9,90 på Rimi brød". Også, helst Chicago. BTW, jeg har gått Leiv Vidars pølsekurs (jobbet for noen år siden på bensinstasjon). Lenke til kommentar
Jonki Skrevet 10. januar 2004 Del Skrevet 10. januar 2004 hail the pølsemaster Swag Lenke til kommentar
Stor Oddnoga Skrevet 10. januar 2004 Del Skrevet 10. januar 2004 (endret) Hehe... Glemte forresten å si at brødet MÅ være varmet. Ekkelt med tørt og kaldt brød med kald pølse er ikke digg. (Nå begynner det å bli sent, for nå synes jeg den setningen var ekstremt morsom). Endret 10. januar 2004 av Swag Lenke til kommentar
JoeDohn Skrevet 10. januar 2004 Del Skrevet 10. januar 2004 Foretrekker lomper fremfor brød, men sier ikke nei takk til ferske, nybakte Gudesens-brød heller, da:) Lenke til kommentar
PT Skrevet 10. januar 2004 Del Skrevet 10. januar 2004 Brød er klart best, men lompe er helt akseptabelt det også. Bor på vestlandet. Lenke til kommentar
pebbe Skrevet 10. januar 2004 Del Skrevet 10. januar 2004 (endret) Liker best lompe! Lompe, god pølse, ketchup, sprøstekt løk, revet ost, pølsemaker Bergbys' sennep. It's a winner Endret 10. januar 2004 av pebbe Lenke til kommentar
kag Skrevet 10. januar 2004 Del Skrevet 10. januar 2004 Tror ikke her har en favoritt, jeg. Lompe er godt. Smakløst i seg selv, men gjør seg godt med pølse, ketchup og mer tilbehør. Brød er originalen, og gjør seg vel bedre hvis jeg er ekstra sulten. Tilfeldig hva jeg velger tror jeg, når jeg først spiser fast food. Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 10. januar 2004 Del Skrevet 10. januar 2004 Tror ikke jeg har smakt pølse med Lompe. Tror ikke det selges noen plasser her hvertfall. (Nordland) Lenke til kommentar
Jon@s Skrevet 10. januar 2004 Del Skrevet 10. januar 2004 Okey, her kommer litt info fra en autorisert pølseselger som jobber på en statoil-stasjon (stasjonen ligger på sørlandet) Vi har chicagobrød og lompe til pølsene vi selger, og langt over 90% velger brød. Det er faktisk så få som ønsker lompe at vi i perioder ikke har det engang. Og det blir ikke spurt etter det av den grunn. Årsaken er jo ganske enkel: Chicagobrød smaker mye bedre enn lompe. At lompe koster en krone mindre enn brød rettferdiggjør på ingen måte den kjipe smaken lompe har. Lompe er jo ikke direkte vondt, men det kan ikke sies å være godt heller. Ganske nøytralt mao. Chicagobrød derimot...mmm! Siden jeg har god tilgang til gratis pølser i jobben, har jeg fått testet ut de fleste pølsene med både lompe og brød, og hvis man først skal ha lompe, er det nok trailer-grillpølsen som egner seg best. Dette pga dens rette fasong som gjør det enkelt å rulle lompen rundt. Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 10. januar 2004 Del Skrevet 10. januar 2004 Tror ikke jeg har smakt pølse med Lompe. Tror ikke det selges noen plasser her hvertfall. (Nordland) For å være helt ærlig så har eg aldri prøvd pølse med lompe. Lenke til kommentar
stine__ Skrevet 10. januar 2004 Del Skrevet 10. januar 2004 Her i Moss er det vanlig med begge deler....pluss vafler Og det er ikke tull altså. De selger pølse i vaffel et par steder. Jeg har ikke smakt det selv, da. 1. Pølse i oppvarmet brød 2. Pølse i lompe 3. Pølse i ikke oppvarmet brød 4. Pølse i papir.....altså bare pølse (bestefattern kjøper alltid det) Lenke til kommentar
Halvsame Skrevet 10. januar 2004 Del Skrevet 10. januar 2004 På "kjøpepølse" er brød klart best, men koker jeg pølser hjemme kan lompe være et godt alternativ. Til grilling er imidlertid lompe bedre enn brød! Lenke til kommentar
Vooon Skrevet 10. januar 2004 Del Skrevet 10. januar 2004 Jeg pleide å foretrekke brød, men nå synes jeg lompe er mye bedre. Så lenge den ikke er tørr. Men jeg synes brød er bedre når jeg spiser grillpølser, chilipølse etc... Lenke til kommentar
K3nn7 Skrevet 10. januar 2004 Del Skrevet 10. januar 2004 Brød under med lompe på toppen for å holde tilbehøret på plass pluss at den kompletterer det hele Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå