Gå til innhold

Brød eller Lompe

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Altså, hør nå her. Det er ikke slik at pølse i brød er noe veldig eksotisk og fremmed for oss østlendinger.

Jeg kan ikke skryte av å besitte stor kompetanse innen pølsebrød/lompeproblematikkfagfeltet, men jeg tør påstå at et rent flertall av gode, sunne østlendinger velger brød fremfor lompe. Glatt.

Lenke til kommentar

Tror ikke her har en favoritt, jeg. Lompe er godt. Smakløst i seg selv, men gjør seg godt med pølse, ketchup og mer tilbehør. Brød er originalen, og gjør seg vel bedre hvis jeg er ekstra sulten.

Tilfeldig hva jeg velger tror jeg, når jeg først spiser fast food.

Lenke til kommentar

Okey, her kommer litt info fra en autorisert pølseselger som jobber på en statoil-stasjon :thumbs:

(stasjonen ligger på sørlandet)

Vi har chicagobrød og lompe til pølsene vi selger, og langt over 90% velger brød. Det er faktisk så få som ønsker lompe at vi i perioder ikke har det engang. Og det blir ikke spurt etter det av den grunn. Årsaken er jo ganske enkel: Chicagobrød smaker mye bedre enn lompe. At lompe koster en krone mindre enn brød rettferdiggjør på ingen måte den kjipe smaken lompe har.

Lompe er jo ikke direkte vondt, men det kan ikke sies å være godt heller. Ganske nøytralt mao. Chicagobrød derimot...mmm!

Siden jeg har god tilgang til gratis pølser i jobben, har jeg fått testet ut de fleste pølsene med både lompe og brød, og hvis man først skal ha lompe, er det nok trailer-grillpølsen som egner seg best. Dette pga dens rette fasong som gjør det enkelt å rulle lompen rundt.

Lenke til kommentar

Her i Moss er det vanlig med begge deler....pluss vafler :scared: Og det er ikke tull altså. De selger pølse i vaffel et par steder. Jeg har ikke smakt det selv, da.

1. Pølse i oppvarmet brød

2. Pølse i lompe

3. Pølse i ikke oppvarmet brød

4. Pølse i papir.....altså bare pølse (bestefattern kjøper alltid det)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...