Gå til innhold

dynamiske mysql sider

Anbefalte innlegg

er det noen her på forumet som kunne slengt i sammen eller linket til et script som lager en dynamisk side til hver enkel post i en mysql databse. Det beste hadde vært i php siden resten av siden er php men asp går og fint :yes:

jeg har tidligere laget en link til hver bil. men dette blir veldig stress for å ikke snakke om usystematisk i php include

på forhånd takk

Endret av gatebiler.tk
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan lete i ressurser som hotscripts.com for å se om du finner noe som passer dine behov og tilpasse dette. Alternativet er at du selv skriver koden som kobler til databasen og henter ut informasjonen.

Du vil nok ikke finne ferdige script som passer akkurat deg uten noen form for modifikasjoner, og dette er vel neppe heller noe som en bare "slenger" sammen.

Endret av DexterBlasted
Lenke til kommentar

det er det jeg og har tenkt men problemet er at jeg er ny i mysql med php og min php kunnskap begrenser seg til include og modifisering av script :blush:

har finkjemmet hotscript, php resources og planet source code men har ikke funnet noe :no:

Lenke til kommentar

Som sagt få flytta denne til php delen så blir det emr response men :) svarer jeg :)

Først det blir som om du har ei gjestebok du kan la folk skrive inn i, for der etter å laste ut :)

DETTE er en fin du kan teste. Den jeg lærte fra.

Det blir akkurat det samme. Veit ikke om du skal la folk laste opp bilder eller maile deg jeg?

Men det finnes jo upload script og så det skal vel ikke være noe problem.

Lære deg gjesteboka jeg ga deg. Deretter mod den til showcasen din. Da har du showcase UTEN bilder også kan du bygge på med bilder derfra. Det er mitt tips :)

Så kan du spørre der fra om det er noe :)

Lenke til kommentar
lager denne en link til hver post eller???

grunnen til at jeg la den her er fordi at jeg også er åpen for asp eller andre dynamiske løsninger

det blir jo enkelt å lage da... det vil du forstå når du har sett igjenom tuten :D

EDIT: nei gjør ikke det.

men for å å si det enkelt da:

//først connection til db og ei while løkke
//henter post id fra postene i while løkka og legger dem i en var
$showcaseid = $row["postid"];

//lager link

echo "<a herf='showcase.php?id=$showcaseid'>se på bilen</a>";

husk veldig enkelt og ufulstendig :)

EDIT: har du støtte for både php og asp? dessuten blir det veldig likt på begge språk (erfaring fra begge)

Endret av Svendsen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...