crypt0r Skrevet 9. januar 2004 Del Skrevet 9. januar 2004 Da jeg fikk adsl pakken min følgte det et nokia modem. Dette modemet hadde 5 utganger. da jeg lurer på om jeg kan bruke dette modemet som router eller bare strekke en kabel fra hver maskin (2 stk) og så kople meg opp?? eller må jeg kjøpe egen router og så sitch\hub slik som "alle andre" noen andre som har erfaringer med dette modemet? ingen andre her fra som har sett det før..! ikke finner jeg noe om det på telenors sider heller... Lenke til kommentar
Mr.Elendig Skrevet 9. januar 2004 Del Skrevet 9. januar 2004 www.google.com + modellnavn.......... Lenke til kommentar
agvg Skrevet 10. januar 2004 Del Skrevet 10. januar 2004 Da jeg fikk adsl pakken min følgte det et nokia modem. Dette modemet hadde 5 utganger. Hvis det er av samme type som jeg har en eller annen plass her så kan det ikke brukes som router, M5111 eller hva det heter har ikke slike muligheter i følge teknikerne hos Nokia Norge. Lenke til kommentar
chrisege Skrevet 10. januar 2004 Del Skrevet 10. januar 2004 Vet at skolen har et NOKIA modem, det tror jeg er levert av Telenor. De bruker ruter, mellom Modemet og switchene/hubene (nettverket). De har bredbånd fra Hesbynett. Tipper modemet har så mange porter fordi større bedrifter skal kunne bruke flere Rutere ut mot Internett, slik at de kan definere hvem som skal ha tilgang til de forskjellige serverene/nettverket/nettverksstedene. (Jeg vet ikke, bare tipper) Lenke til kommentar
agvg Skrevet 10. januar 2004 Del Skrevet 10. januar 2004 Tipper modemet har så mange porter fordi større bedrifter skal kunne bruke flere Rutere ut mot Internett, slik at de kan definere hvem som skal ha tilgang til de forskjellige serverene/nettverket/nettverksstedene. (Jeg vet ikke, bare tipper) Det er en helt vanlig 10Mb/s hub innebyggd i det, har man f.eks Bluecom kan man plugge inn flere maskiner i denne og komme seg på nett så lenge man får tildelt nok IP-er fra ISP. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå