apekatt1e Skrevet 21. januar 2022 Del Skrevet 21. januar 2022 Hei! jeg klarer ikke finn på noe selv, så prøver derfor her. Jeg trenger en huskesetning eller en huskeregle for den geologiske tiddskalaen. Altså: Kambrium, ordovicium, silur, devon, karbon, perm, trias, jura, kritt, paleogen, neogen, kvartær Noen gode (eller dårlige) forslag? Lenke til kommentar
Aleks855 Skrevet 21. januar 2022 Del Skrevet 21. januar 2022 Jeg lærte dem i utgangspunktet på engelsk, så de var Quote Cambrian, Ordovician, Silurian, Devonian, Mississippian, Pennsylvanian, Permian, Triassic, Jurassic, Cretaceous, Tertiary, Quaternary Vi var fri til å lage huskesetning selv, men læreren ga oss Quote Come over some day, maybe play poker. Three jacks can take queens og jeg syntes den var passende. Det fins andre alternativer, men det gjelder å finne en som passer seg selv. De som er mer politisk interessert kan f. eks. bruke Quote Can old senators demand more political power than junior congressmen? Tough question hvis de synes den er lettere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå