Møkkalasset Skrevet 9. januar 2004 Del Skrevet 9. januar 2004 (endret) Kan eg stole på denne temp (ps bilde) My Webpage My Webpage2 Synest temp 3 og den under er litt varm kan eg stole på det? ? veit dokke om eit anna prog? Endret 9. januar 2004 av londoy Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 9. januar 2004 Del Skrevet 9. januar 2004 Ikke regn med at det er temperaturer som stemmer, såfremt du ikke har maskinen i stekeovnen.., eller kjører uten vifter.... Lenke til kommentar
Møkkalasset Skrevet 9. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2004 (endret) se sig ikkje så kraftig då :-) Men sånn som eg har lest det så er det hk som er varmt. PS ei vifte til hd og ei nede i front, Enermax psu med to vifter, cpu er 45 grader og Geforce 3 har ei vifte som surrer.... Endret 9. januar 2004 av londoy Lenke til kommentar
Joddze Skrevet 9. januar 2004 Del Skrevet 9. januar 2004 I Speedfan hos meg er det bare 2 av tempraturene som er korrekte,HK og CPU. Den 3. tempraturen ligger svært lavt,faktisk minusgrader så jeg tviler det er korrekt. Skal jeg tippe er 44 grader CPU temp,og 40 grader er HK. Hadde HKet ditt vært over 70 grader tviler jeg på at maskinen din hadde vært stabil i det hele tatt. Tror du kan ta det helt med ro.Sjekk i bios så er du helt sicher Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 9. januar 2004 Del Skrevet 9. januar 2004 Uff....ta av dekselene på maskina og se hva som skjer... Og det litt kjappt! Du skal ha bare vifter som blåser ut...og fri hull som luften kommer inn (evt med filter over). Lenke til kommentar
Møkkalasset Skrevet 9. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2004 Cpu temp du tenker på (45 ca)? Har no hatt den på i ei veke i stekk funker fett det Klikker av og til paga eg ikkje kan vente til den er ferdig og jobbe... Lenke til kommentar
Møkkalasset Skrevet 9. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2004 (endret) Uff....ta av dekselene på maskina og se hva som skjer... Og det litt kjappt! Du skal ha bare vifter som blåser ut...og fri hull som luften kommer inn (evt med filter over). ? Eg har 2 vifter i front.... Ein til HD og innsug r det feil lr? Den har vært sån lenge bare skulle høre med dere her ute om inspill.... lr andre prog til å sjekke temp her og der :-) Endret 9. januar 2004 av londoy Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 9. januar 2004 Del Skrevet 9. januar 2004 Cpu temp du tenker på (45 ca)? Har no hatt den på i ei veke i stekk funker fett det Klikker av og til paga eg ikkje kan vente til den er ferdig og jobbe... Tyda det sånn at kabinettemp er rundt 40. Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 9. januar 2004 Del Skrevet 9. januar 2004 Det kan være lurt å ha sirkulasjon ved harddiskene, og det kan og være lurt å ha noen vifter som trekker ut, spesielt i nærheten av cpu. Men din cpu blir neppe særlig varm uansett. Har og - grader på ett nforce kort i den andre pc'n min i følge speedfan. på IC7 MAX3 ser alt ut til å være rett ihvertfall... Lenke til kommentar
gafflek Skrevet 9. januar 2004 Del Skrevet 9. januar 2004 (endret) Jeg har 3 vifter som blåser inn, 1 på HDD og 2 i sidedøra på Skjermkort og CPU, og 2 som trekker ut en bak og en oppe over CPU. Overtrykk i kabinettet. Men gjør som joddze nevner du, sjekk temp i bios, eller prøv med Motherboard manager 5, kanskje det funker bedre for å få rett temp visning? Endret 9. januar 2004 av gafflek Lenke til kommentar
Snorre123 Skrevet 10. januar 2004 Del Skrevet 10. januar 2004 Kan hende Speedfan har problemer med eldre hk...? Uansett kan du se i biosen etter hva temperaturer som oppgis der. Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 10. januar 2004 Del Skrevet 10. januar 2004 (endret) Eg har 2 vifter i front.... Ein til HD og innsug r det feil lr? Den har vært sån lenge bare skulle høre med dere her ute om inspill.... lr andre prog til å sjekke temp her og der :-) Serievifter (en som blåser inn, og en som blåser ut) øker ikke luftstrømmen. Den som går senest vil skape vindmølle-effekt og bremse. Derfor er det bedre at man fjerner den ene. (også støyen) Hvis man har huller til det dobler man luftstrømmen hvis begge blåser samme vei. I en PC blåser allerede PSU ut, og da er det naturlig at den (de) andre også blåser ut. Så må man ha frie huller for luft inn som er minst like store som viften(e) Endret 10. januar 2004 av sveinsel Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 10. januar 2004 Del Skrevet 10. januar 2004 http://www.hmonitor.com/ Lenke til kommentar
NULL Skrevet 10. januar 2004 Del Skrevet 10. januar 2004 Kan eg stole på denne temp (ps bilde) My Webpage My Webpage2 Synest temp 3 og den under er litt varm kan eg stole på det? ? veit dokke om eit anna prog? Har også her Temp3 på 74 grader. Husker jeg ikke helt feil, er det slik på PCen jeg har på jobb også. Ser ikke ut som denne temperaturen beveger seg noe heller, så det er vel konfigurasjon i henhold til hardwaremonitor-brikken på hovedkortet (AOpen i865PE). CPU og systemtemperatur ser programmet ut til å rapportere riktig for min del. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå