Gå til innhold

Vurderer å si opp jobben

Gjest b3db3...553

Anbefalte innlegg

Gjest b3db3...553

Hei poster som anonym da jeg ikke vil bli gjenkjent. 

Det har nå gått til det punktet der jeg sitter litt i tenkeboksen om jeg skal fortsette i jobben jeg er i. Jeg føler at jeg er flink i jobben min og at jeg har gjort en solid innsats som har hjulpet hverdagen til alle kollegaene mine ganske mye.

Desverre har jeg hatt div problemer med sykdom og rus. Jeg har en veldig grei sjef som har valgt å hjelpe meg istedet for å gi meg fyken, men føler selv at dette kanskje er litt fordi jeg trengs på jobb og at jeg er litt en nøkkelperson.

Problemet ligger i en situasjon med en kollega jeg jobber ganske tett med. Jeg føler selv at videre samarbeid blir vanskelig, men det er akkurat her mine ferdigheter trengs...

Er det dumt av meg å drøfte dette med arbeidsgiver? Høre om jeg kanskje kan få andre arbeidsoppgaver slik at jeg slipper denne personen? Eller bør jeg sikre meg selv en ny jobb først uten å si noe?

Anonymous poster hash: b3db3...553

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest b3db3...553
:utakt skrev (3 minutter siden):

Er det en varig situasjon at du må jobbe tett med akkurat denne kollegaen? Eller er det tidsbegrenset, et prosjekt eller noe sånt? Tenker at det kan ha litt å si også. 

Ihvertfall en god stund fremover, og jeg tror ikke denne kollegaen er istand til å gjennomføre jobben optimalt uten min hjelp så arbeidsgiver vil nok pushe på at jeg skal fortsette.

Alternativet pdd er å begynne å jobbe på gulvet igjen da det ikke er noen andre stillinger som trengs per nå. Og er ikke sånn kjempegira på det heller egentlig.

Tviler på at jeg har noe problem med å finne ny jobb, men er litt kjedelig å begynne på nytt og jeg har en fleksibel sjef, selv om jeg også har vært fleksibel tilbake. Har vært i jobben i 8 år ca.

Lenke til kommentar

Syns det høres litt voldsomt ut å si opp en jobb for at en kollega er vanskelig. Du har ingen garanti for at det ikke er vanskelige folk der du begynner også. Du skriver at sjefen er fleksibel og har støtta deg mye - sånne ting er verdifullt. Det er IKKE sånn på alle arbeidsplasser, tro du meg.

Tenker at du bør ta en prat med sjefen før du gjør noe, hvertfall. Ta opp at du samarbeider dårlig med denne personen og om det er noe som kan gjøres for å få det bedre. Om det blir omplassering av en av dere, eller kanskje en tredje person kommer inn, eller ... hvem vet. Men ta en prat. :) 

Lenke til kommentar
Gjest b3db3...553

Er litt værre enn at han bare er vanskelig. Dette er en av noen få personer jeg har vært litt åpen om mine problemer med, og dette har han brukt imot meg senere samt diverse hersketeknikker osv.  Vi samarbeider godt før dette. Det gnager noe jævlig og gå tilbake til å lage som alt er normalt føler jeg gnager ganske mye. Jeg har egentlig mest lyst til å gi denne personen huden full da jeg ikke er en person som legger meg flat med halen mellom beina. Jeg synes denne personen egentlig ikke eier noe autoritet men kun utnyttet at jeg var på et sårbart punkt. Det er litt av grunnen til at det er ekstra vanskelig å svelge. Jeg tåler virkelig ikke å bli sjefer rundt.

Ellers er jeg enig i det du sier, der som gjør det ekstra vanskelig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...