Bruvolinski Skrevet 20. januar 2022 Del Skrevet 20. januar 2022 Holder på å koble opp ekstralys led på min Toyota avensis 2l 2007 modell. Sliter med å få koblet rett så lysene kommer på samtidig som jeg slår på langlysene. Koblet netopp opp nye lys på min Ford transit, og det gikk helt fint. Kan noen hjelpe meg her. Lenke til kommentar
Powertrainer Skrevet 20. januar 2022 Del Skrevet 20. januar 2022 Med utgangspunkt i rele så skal 86 til minus(gods på motor/karosseri), 85 skal på plussen til langlysene(bruk strømtyv). 30 skal via sikring til pluss på batteri. 87 skal til plusstilførsel til ledbaren. Ledbarens minus kobles til gods på motor/karosseri. 2 Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 20. januar 2022 Del Skrevet 20. januar 2022 Med mindre hovedlysa brytes til jord og ikke pluss. Det sikreste er å koble styrestrømmen til releet direkte fra pluss og minus på hovedlyset. 1 Lenke til kommentar
Bruvolinski Skrevet 20. januar 2022 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2022 Powertrainer skrev (2 timer siden): Med utgangspunkt i rele så skal 86 til minus(gods på motor/karosseri), 85 skal på plussen til langlysene(bruk strømtyv). 30 skal via sikring til pluss på batteri. 87 skal til plusstilførsel til ledbaren. Ledbarens minus kobles til gods på motor/karosseri. Da har eg prøvd dette, men det som da skjer er at når jeg slår av langlysene, så slår de nye ledlysene seg på. prøvde å koble til på begge ledninger som går til langlyspæra. det er egne langlyspærer og egne nærlyspærer på denne bilen. Så slik det er koblet nå, så blir de nye ledlysene på sammen med nærlysene. Sku ha hatt en bilelektriker her Lenke til kommentar
Bruvolinski Skrevet 20. januar 2022 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2022 Tok nån bilda så det er lettere å se. Lenke til kommentar
Bruvolinski Skrevet 20. januar 2022 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2022 Powertrainer skrev (3 timer siden): Med utgangspunkt i rele så skal 86 til minus(gods på motor/karosseri), 85 skal på plussen til langlysene(bruk strømtyv). 30 skal via sikring til pluss på batteri. 87 skal til plusstilførsel til ledbaren. Ledbarens minus kobles til gods på motor/karosseri. sedsberg skrev (2 timer siden): Med mindre hovedlysa brytes til jord og ikke pluss. Det sikreste er å koble styrestrømmen til releet direkte fra pluss og minus på hovedlyset. Hvordan ser jeg om hovedlyse brytes til jord? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 20. januar 2022 Del Skrevet 20. januar 2022 (endret) På kretsskjema. Eventuelt kan du prøve å måle spenninga på fjernlyset (fra pære til gods) med fjernlyset av. Måler du da 12V så vet du at det er minus som blir brutt. Hvis du kobler som jeg skrev så slipper du å tenkle på det. Da vil (må) releet få strøm når fjernlsyet får strøm. Jeg vil ikke anbefale å bruke strømtyv. De er høyst upålitelige. Spesielt over tid pga. korrosjon. Endret 20. januar 2022 av sedsberg Lenke til kommentar
Bruvolinski Skrevet 20. januar 2022 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2022 Da fikk eg det tel. koblet joring fra releet til minus ledninga inn på pæren, og strømtjuven inn på + ledninga på pæra, så da vart det ekstralys. Takk for gode råd. Lenke til kommentar
Powertrainer Skrevet 21. januar 2022 Del Skrevet 21. januar 2022 (endret) Bra du fikk det til👍. Grunnen til at jeg anbefalte strømtyv var at du skulle slippe å klippe og avmantle den originale kablingen. Jeg har ikke opplevd de som upålitelige hvis de blir montert rett. Man kan bruke tynn vulkteip hvis man er redd for korrosjon. Endret 21. januar 2022 av Powertrainer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå