^fmj Skrevet 9. januar 2004 Del Skrevet 9. januar 2004 Hei alle sammen Hadde bare lyst til å dele en auksjon jeg kom over. Det blir solgt en pc med XP 2500+ og i auskjonen skrive han at dette er det samme som en P4 2,5 Ghz. Da går han jo i fellen. Alle her vet jo at denne ratingen indikerer klokkefrekvensen den gamle Athlon prosessoren måtte hatt for å oppnå samme ytelse. Men historien fortsetter, jeg ville være snill og gjøre han oppmerksom på dette. Men svaret jeg fikk var litt moro. Han benekter jo dette og henviser til amd.com og pcworld og sier at denne ratingen er bestemt for å sammenligne med Intel P4. Han tror også at når jeg snakker om Athlon så snakker jeg om XP. For han har bare skrevet XP og han påpeker da i svaret sitt han denne omtales som Athlon XP. Dette er jo ingen stor feil, men jeg snyes det er litt artig når folk gaper over for mye. Nå har jeg sendt han et svar og jeg er spent på hva han svarer. Tviler vel på at han kommer til å svelge en kamel Hvis det viser seg at dere er interessert i å høre på fortsettelsen så skal jeg holde dere oppdatert. Alle sammen ha en riktig god helg Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 9. januar 2004 Del Skrevet 9. januar 2004 XP 2500 tilsvarer ca. P4, 2,4 GHz Cpu så det så.... Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 9. januar 2004 Del Skrevet 9. januar 2004 XP 2500 tilsvarer ca. P4, 2,4 GHz Cpu så det så.... Etter hva jeg har hørt er det 2,5 ? Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 9. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2004 Greit nok at den tilsvarer det, men den ratingen er basert på den gamle Athlon cpuen. Lenke til kommentar
Snorre123 Skrevet 9. januar 2004 Del Skrevet 9. januar 2004 (endret) Athlon XP sin TPI-rating skal (ifølge AMD) sammenlignes med klokkefrekvensen på en Athlon Thunderbird. Edit: Forøvrig er det jo ganske klart at AMD har gjort pga. folk som tror MHz er alt (for min del kunne jo klokkefrekvensen vært prosessornavnet, da tester etc. ville gitt svar på ytelse). Endret 9. januar 2004 av Snorre123 Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 9. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2004 Ser man det Snorre123 er på sporet her ja. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM Skrevet 9. januar 2004 Del Skrevet 9. januar 2004 hvorfor i det hele tatt kikke på qxl ? alt som selges er til de grader overpriset (selv om man av og til kan være ekstremt heldig, dog er dette ytterst skjeldent) det tåpeligste jeg har lest var han som solgte 4,4ghz maskin og reklamerte med 2*2,2ghz amd athlon mp. Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 10. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2004 Måtte bare poste svaret jeg fikk, nå har jeg ikke for vane å kverulere på slike ting som dette. Men noen ganger så er det litt artig og leke besserwisser. Når man vet man har rett så blir det så meget bedre. Det er tydelig at du ikke har forstått dette med prosessorer eller har lest på www.amd.com om AMD sine cpu''er. Det du skriver her er bare svada. Les testene av AMD AHTLON XP2500+ mot P4 2,5GHZ. Du finner testene på www.pcworld.no Fortsatt god helg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå