Black Star Skrevet 9. januar 2004 Del Skrevet 9. januar 2004 Jeg har nettopp kjøpt meg en Plextor PX-708A DVD brenner. Veldig fornøyd til nå, men vil gjerne ha tak i ett program for å lage DVD plater av egne produksjoner, og ikke bare en enkel overføring, men med menyer og sånne ting. Vil gjerne ha mulighet til en eller flere av disse tingene (helst alle) : -Multiple audio-tracks, så jeg kan legge på "dubbing" eller kommentatorspor. -Menyer, gjerne animerte, eller videoklipp i bakgrunnen, men det er intet krav. -Gjerne ett menysystem med undermenyer. -Mulighet til å legge på teksting. -Mulighet til å dele opp filmen i scener (så man kan skippe til neste scene osv...) -Mulighet til å importere .avi, .mpg eller lignende filer, som gjøres om til DVD format i selve programmet. Om det er flere muligheter, er det bare positivt. Programmet må gjerne være gratis, men er også villig til å betale litt for det hvis det er ett godt program med mange muligheter. En trial versjon er i såfall sterkt ønsket. At det er lett å bruke, gjør ingenting, men jeg klarer å lære meg mer avanserte programmer også. Håper dere har noen gode forslag. På forhånd takk :-) Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 10. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2004 Har funnet ett som heter DVD X Maker... er det ok? Koster ca. 400 kroner, men virker som det er verdt det. Synspunkter? Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 10. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2004 Som en follow up... prøvde DVD X Movie maker. Sluttresultatet ble hakkete fil. Virker ikke som flere har hatt det problemet, men da er dere advart. Sikkert noe jeg gjør feil, riktignok. Lenke til kommentar
Bamse2 Skrevet 11. januar 2004 Del Skrevet 11. januar 2004 Bruker selv Pinnacle Impression DVD Pro. Det er helt rått, og enkelt når du først har lært deg det, men det koster, og er ikke akkuratt enkelt å gi seg i kast med med en gang hvis du ikke har knotet med slikt før. Og du bør kunne bruke adobe photoshop, for å lage egne menyer. Finner nok en trail eller det som bedre er, rundt omkring på nettet et sted... Men ta en tur til www.dvdrhelp.com under "author".... der er det også beskrevet en del gratisløsninger! Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 11. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2004 Har en del erfaring med Photoshop, da jeg faktisk bruker det en del i deltidsjobben min (grafikk). Så det er ok. Med DVD brenneren min, Plextor 708A, fulgte det med Pinnacle Studio 8 SE. Det er jo redigeringsprogram, men det står også DVD Authoring program like under navnet. Kanskje Pinnacle Impression DVD Pro (eller en lignende versjon) er inkludert med Studio 8? Lenke til kommentar
Bamse2 Skrevet 11. januar 2004 Del Skrevet 11. januar 2004 Impression ligger ikke med Studio 8, men mener at det ligger med et som heter Expression. En slags kvasiløsning mellom den enkle Pinnacle Express, og Impression LE. Tror ikke du kan ha Animerte menyer i Expression. Men se litt på dvdrhelp.com, og Ulead's løsning. Har ikke testet denne selv siden jeg bruker Impression, men tror at den kunne gjøre mye av det du krever. lykke til Lenke til kommentar
Snabel Skrevet 13. januar 2004 Del Skrevet 13. januar 2004 DVD-Lab er glimmrende. Kan prøve det i 30 dager å se om man liker det, alle funksjoner åpne. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 13. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2004 DVD-Lab er glimmrende. Kan prøve det i 30 dager å se om man liker det, alle funksjoner åpne. Hvor finner man det? Lenke til kommentar
Snabel Skrevet 13. januar 2004 Del Skrevet 13. januar 2004 Du kunne jo søkt på google feks Eller så kan du bruke denne linken http://www.mediachance.com/dvdlab/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå