Gå til innhold

iPhone 11 kjøpt på Elkjøp.

Gjest Slettet+46315

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+46315

Har en iPhone 11 kjøpt på Elkjøp. Vis det skulle bli noe feil med telefonen (garanti) kan jeg kontakte Apple og forholde meg til dem? 

eller må jeg forholde meg til Elkjøp ? 😊 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ole.80 skrev (3 timer siden):

Har en iPhone 11 kjøpt på Elkjøp. Vis det skulle bli noe feil med telefonen (garanti) kan jeg kontakte Apple og forholde meg til dem? 

eller må jeg forholde meg til Elkjøp ? 😊 

Om du har et Apple autorisert verksted i nærheten, så kan du ta med deg kvittering og heller gå dit. Tar som regel kortere tid enn å ta det hos Elkjøp. Men, kan være greit å høre rundt om hvor mye kø det er. 

Lenke til kommentar
Aetius skrev (1 time siden):

Nei, du har RETT til å forholde deg til salgsstedet hvis du ønsker det - dvs de kan ikke kreve at du henvender deg til Apple. Ikke helt det samme.

Du har rett i det, men det er oftere enklere å forholde seg til utsalgssted enn direkte med Apple.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV
On 1/18/2022 at 12:17 PM, Kajac said:

For garantisaker kan du kontakte Apple direkte. Men reklamasjon (det som er fem år) må du forholde deg til Elkjøp.

Egentlig ikke. Jeg kjøpte en iPad i England for mange år siden. Etter ca 3 år sluttet mikrofonen på den å fungere. Dette var lenge etter garantitiden, men England har 7 års reklamasjonsrett. Jeg kontaktet Apple direkte, og fikk ordnet dette kjapt og greit på den engelske reklamasjonsretten (fikk ny enhet levert med DHL). 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...