Gjest Slettet+46315 Skrevet 18. januar 2022 Del Skrevet 18. januar 2022 Har en iPhone 11 kjøpt på Elkjøp. Vis det skulle bli noe feil med telefonen (garanti) kan jeg kontakte Apple og forholde meg til dem? eller må jeg forholde meg til Elkjøp ? 😊 Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 18. januar 2022 Del Skrevet 18. januar 2022 Skal alltid forholde deg til plassen du kjøpte enheten 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+46315 Skrevet 18. januar 2022 Del Skrevet 18. januar 2022 xClaymanx skrev (39 minutter siden): Skal alltid forholde deg til plassen du kjøpte enheten Oki takk 🤗 Lenke til kommentar
Kajac Skrevet 18. januar 2022 Del Skrevet 18. januar 2022 For garantisaker kan du kontakte Apple direkte. Men reklamasjon (det som er fem år) må du forholde deg til Elkjøp. Lenke til kommentar
MrMarbles Skrevet 18. januar 2022 Del Skrevet 18. januar 2022 Ole.80 skrev (3 timer siden): Har en iPhone 11 kjøpt på Elkjøp. Vis det skulle bli noe feil med telefonen (garanti) kan jeg kontakte Apple og forholde meg til dem? eller må jeg forholde meg til Elkjøp ? 😊 Om du har et Apple autorisert verksted i nærheten, så kan du ta med deg kvittering og heller gå dit. Tar som regel kortere tid enn å ta det hos Elkjøp. Men, kan være greit å høre rundt om hvor mye kø det er. Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 18. januar 2022 Del Skrevet 18. januar 2022 1 hour ago, xClaymanx said: Skal alltid forholde deg til plassen du kjøpte enheten Nei, du har RETT til å forholde deg til salgsstedet hvis du ønsker det - dvs de kan ikke kreve at du henvender deg til Apple. Ikke helt det samme. Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 18. januar 2022 Del Skrevet 18. januar 2022 Aetius skrev (1 time siden): Nei, du har RETT til å forholde deg til salgsstedet hvis du ønsker det - dvs de kan ikke kreve at du henvender deg til Apple. Ikke helt det samme. Du har rett i det, men det er oftere enklere å forholde seg til utsalgssted enn direkte med Apple. Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 18. januar 2022 Del Skrevet 18. januar 2022 1 hour ago, xClaymanx said: Du har rett i det, men det er oftere enklere å forholde seg til utsalgssted enn direkte med Apple. Ja, helt sikkert. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 20. januar 2022 Del Skrevet 20. januar 2022 On 1/18/2022 at 12:17 PM, Kajac said: For garantisaker kan du kontakte Apple direkte. Men reklamasjon (det som er fem år) må du forholde deg til Elkjøp. Egentlig ikke. Jeg kjøpte en iPad i England for mange år siden. Etter ca 3 år sluttet mikrofonen på den å fungere. Dette var lenge etter garantitiden, men England har 7 års reklamasjonsrett. Jeg kontaktet Apple direkte, og fikk ordnet dette kjapt og greit på den engelske reklamasjonsretten (fikk ny enhet levert med DHL). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå