peterjohn Skrevet 16. januar 2022 Del Skrevet 16. januar 2022 Hei, Jeg lurer på hvis en forelder som ikke er fra EØS, har bodd i Norge bare to år. Kan de søke på kontantstøtte fra 13 til 23 måneder for deres barn ? Andre foreldre er Norsk Statsborger. Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 16. januar 2022 Del Skrevet 16. januar 2022 peterjohn skrev (6 minutter siden): Jeg lurer på hvis en forelder som ikke er fra EØS Hvilket land? Lenke til kommentar
peterjohn Skrevet 16. januar 2022 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2022 Fra India. Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 16. januar 2022 Del Skrevet 16. januar 2022 (endret) Har den indiske borgeren vært medlem av den norske folketrygden i 2 år? Har den indiske borgeren vært medlem av "folketrygden" i et EØS land/evt. Storbritannia? Hvilke/Hvilket og hvor lenge? Endret 16. januar 2022 av mobile999 Lenke til kommentar
peterjohn Skrevet 16. januar 2022 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2022 Har den indiske borgeren vært medlem av den norske folketrygden i 2 år? Ja Andre forelder er Norsk Statsborger og er i full tid jobb i de siste 8 år og er medlem av folketrygden. Er det mulig å søke på kontantstøtte for deres barn ? Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 16. januar 2022 Del Skrevet 16. januar 2022 peterjohn skrev (11 minutter siden): Er det mulig å søke på kontantstøtte for deres barn ? Vet ikke. Du må svare på det andre spørsmålet mitt først: mobile999 skrev (1 time siden): Har den indiske borgeren vært medlem av "folketrygden" i et EØS land/evt. Storbritannia? Hvilke/Hvilket og hvor lenge? Lenke til kommentar
peterjohn Skrevet 17. januar 2022 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2022 mobile999 skrev (3 timer siden): Vet ikke. Du må svare på det andre spørsmålet mitt først: Har den indiske borgeren vært medlem av den norske folketrygden i 2 år ? Ja Har den indiske borgeren vært medlem av "folketrygden" i et EØS land/evt. Storbritannia? Hvilke/Hvilket og hvor lenge ? Nie Lenke til kommentar
peterjohn Skrevet 17. januar 2022 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2022 Her vi finner info men lurer på hvis vi fylle opp krav for å søke på kontantstøtte https://www.nav.no/no/person/familie/barnetrygd-og-kontantstotte/kontantstotte2 Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 17. januar 2022 Del Skrevet 17. januar 2022 Foreløpig har du ikke kommet med informasjon som medfører rettighet til kontantstøtte. peterjohn skrev (28 minutter siden): Har den indiske borgeren vært medlem av "folketrygden" i et EØS land/evt. Storbritannia? Hvilke/Hvilket og hvor lenge ? Nie Hvilke land har den indiske borgeren bodd? Hvilke trygderettigheter har det vært i disse landene? Lenke til kommentar
peterjohn Skrevet 17. januar 2022 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2022 mobile999 skrev (10 timer siden): Foreløpig har du ikke kommet med informasjon som medfører rettighet til kontantstøtte. Hvilke land har den indiske borgeren bodd? Hvilke trygderettigheter har det vært i disse landene? Har bodd I India hele levet og flyttet til Norge to år siden. Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 17. januar 2022 Del Skrevet 17. januar 2022 Skatteavtalen mellom Norge og India har en bestemmelse om likebehandling av statsborgere, men jeg vet ikke om avtalen skal tolkes slik at det omfatter kontantstøtte. Kanskje @krikkert kan bidra? 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå