Gå til innhold

Fps drop i cs1.6 med Radeon 9800pro.

cbcb

Anbefalte innlegg

Jeg fikk et nytt Sapphire Radeon 9800 atlantis pro i dag. Jeg skulle prøve cs1.6 og da hadde jeg fps drop ned i 30-40fps. Jeg bruker omegadriver, men jeg har også testet catalyst 3.8, men det hjalp ikke. Noen som vet problemet ? :cry::wallbash:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

prøv den nyaste catalyst driveren(3.10) og sjekk om det hjelper.

du bør kanskje sjekke instillingane..eg slutta med cs sommeren 2002 då warcraft3 kom ut og huskakje innstillings commandoane..

sjekk på egenskaper-skjerm-avansert->innstillingane og sjekk om Anti aliasing etc står på fullt..du kan eventuellt skru det ned et hakk eller to om det hjelper.

Lenke til kommentar

Ser noen spiller med meget høy fps her.

Stiller dere noen spørsmål, slik at dere ikke forvirrer nybegynnere.

1. For å oppnå 350 fps på skjermen , hva må da skjermkortet og skjermen støtte med tanke på hertz? Tror dere at 250 fps er 250 bilder i sekundet på skjermen?

2. Hva tror dere skjer med bildekvalieten når du kjører 1600 x 1200 med full fargestøtte og 100 hz ?

Noen som har tenkt disse tankene av dere?

Endret av oivind_dahle
Lenke til kommentar

Uff , alle tror jeg er nub , men jeg har faktisk spilt CS i 4år og jeg har ikke lyst å slutte med det. Har spilt i store claner...osv(cs community'et trenger meg) Har Omega 3.10 driverne installert. tror hvertfall det. noen som gidd å gi en link sånn at jeg kan være helt sikker?

Endret av cbcb
Lenke til kommentar
Jeg fikk et nytt Sapphire Radeon 9800 atlantis pro i dag. Jeg skulle prøve cs1.6 og da hadde jeg fps drop ned i 30-40fps. Jeg bruker omegadriver, men jeg har også testet catalyst 3.8, men det hjalp ikke. Noen som vet problemet ? :cry::wallbash:

skjedde dette fallet etter at du innstalerte kortet? du hadde høyere fps med gammelt skjermkort?

Lenke til kommentar
kjør 3dmark 03 f.eks på wings of furry så kommer GFX'n min opp i over 796fps det har ikke noe med at skjermen min støter så mange Hz :no:

EDIT: jeg kjører 1280x1024

Det du sier er at du tror skjermen din støtter 796Hz ?!

det er vel du som trur det. :yes: Det finnes vel strengt tatt ikke en LCD skjerm som støtter 796hz..... Skjermen min støtter 75hz uten å bruke Vsync så kan jeg oppnå hvor mange FPS jeg vil (nesten) men da blir bildene kunstige skjermen hviser ikke flere bilder enn 75 men jeg hadde klart over så så mange... Hvis du ikke kunne vist flere bilder enn hva skjermen tilater så hadde det ikke vært noe vits med 3dmark f.eks. da hadde det jo gått ann på hvem som hadde best skjerm :yes: derfor er 3dmark en "syntetisk" test

edit: www.omegacorner.com

Endret av Troy Henrik
Lenke til kommentar
skjedde dette fallet etter at du innstalerte kortet? du hadde høyere fps med gammelt skjermkort?

Jepp , Jeg hadde et Geforce FX 5600 256mb og da spilte jeg med ca 110fps/110hz konstant.

Endret av cbcb
Lenke til kommentar
vel , jeg er ingen ekspert, men jeg hadde tatt en reinnstallasjon av os. Du får sikkert bedre forslag fra andre. Men på den måten er du sikker på at alt skal funger da

Jeg kan godt reinstallere OS, men å formatere skal jeg banne på at jeg ikke gjør :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...