krizkriz Skrevet 16. januar 2022 Del Skrevet 16. januar 2022 (endret) Hei, vi fikk drenert rundt leiligheten vår i oktober i fjor av et lokalt firma. I kontrakten ble vi enige om å betale når arbeidet var utført. De ble ferdig med selve dreneringsjobben, men mangler planering og dokumentasjon. I mellomtiden fikk vi epost fra dem at de er under en mulig tvangsoppløsning. Etter utallige telefoner og eposter til dem fra vår side for å prøve å få sluttført arbeidet så får vi rett og slett ikke tak i dem. Og vi kan ikke se at dem har levert oppbud heller (fortsatt aktive på papiret). Hvordan skal vi gå frem for å få sluttført jobben og betalt for jobben som er gjort? Vi må få tak i et annet firma som i det minste får planert plenen og ryddet opp, men da må vi sørge for at nåværende kontrakt blir ferdigstilt, eller avsluttet. Vi ønsker jo også å betale for selve dreneringen. Vi har ikke betalt en krone til nå. Hjelp mottas. Endret 16. januar 2022 av krizkriz Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 16. januar 2022 Del Skrevet 16. januar 2022 Er vel bare å sende e-post om at viss de ikke svarer innen f.eks 1 uke, så er kontrakten avsluttet. Lenke til kommentar
Axefjord Skrevet 16. januar 2022 Del Skrevet 16. januar 2022 Om dere ikke får tak i firma, og firma blir tvangsoppløst, så vil jeg tro at firmaets kreditorer (banken?) kanskje vil prøve å kreve inn dette beløpet. Men dere skal selvsagt ikke betale for en jobb som ikke er gjort. Om firma (eller evt kreditor) ikke kan dokumentere jobben, så er dette så viktig idag at dere ikke skal betale noe som helst. Se f.eks den nye boligsalgs-reglene som kom på plass ved årsskiftet. Uten dokumentasjon er jobben nesten ikke verdt noe lengre... Ang planering etc, så ville jeg bare sendt en skriftlig beskjed til firma der du viser forståelse, men også informerer om at du må finne noen andre til å planere om de ikke har mulighet å gjøre det. Gi en frist for svar, slik at du kan få bestilt et annet firma for planering når snøen forsvinner. Lenke til kommentar
Loko Skrevet 16. januar 2022 Del Skrevet 16. januar 2022 Husk å ta bilde av alt som er gjort før du evt går videre med andre. Dette for å dokumentere hva som er gjort i en tvist og samtidig kunne dokumentere det som er gjort i tilfelle salg. Lenke til kommentar
NoBo Skrevet 16. januar 2022 Del Skrevet 16. januar 2022 Godt at TS ikke har forhåndsbetalt og fint at TS ønsker å gjøre opp for seg 👍 Bostyrer vil være riktig instans å henvende seg til så fort en begjæring om tvangsoppløsning åpnes men før det kan kanskje virksomhetens bankforbindelse bistå. Ville prøvd noen runder til mot utførende firma . Hvis alt som var avtalt gjort hadde blitt ferdigstilt kunne TS ha ‘sittet på hendene’ og ventet på henvendelse fra bostyret men siden arbeid gjenstår er det viktig, som nevnt i innlegg over, at arbeid som gjenstår blir dokumentert og helst av en fagperson. Greit å slippe dobbeltfakturering/krav i etterkant fra boet. Mulig utgiften ved å benytte tredjepart til å gi rapport on det gjenstående kan trekkes fra beløpet TS skylder utførende firma/boet. Bostyrer vil man kunne finne info om i Konkursregisteret; Sitat Konkursregisteret Konkursregisteret registrerer opplysninger om alle konkurser, tvangsavviklinger og tvangsoppløsninger i Norge. Registeret kunngjør beslutninger om åpning, endring, innstilling, avslutning og fortsettelse av bobehandling. Kunngjøringene vil vanligvis være tilgjengelig i kunngjøringsdatabasen samme dag som vi har registrert opplysningen. Kjennelse om tvangsoppløsning Kunngjøringen inneholder opplysninger om organisasjonsnummer og navn på debitor, adresse, bransje eller næringskode. Videre inneholder kunngjøringen opplysninger om hvilken tingrett som har avsagt kjennelse om tvangsoppløsningen, samt åpningsdato, saksnummer, navn og adresse på bostyrer, frist for å melde krav i boet, fristdag og tid og sted for første skiftesamling. 1 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 16. januar 2022 Del Skrevet 16. januar 2022 NoBo skrev (2 timer siden): Godt at TS ikke har forhåndsbetalt og fint at TS ønsker å gjøre opp for seg 👍 Ville ikke betalt uten at en først får dokumenter på hva som er gjort, noe som er tvilsomt at en får viss selskapet går konkurs. Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 16. januar 2022 Del Skrevet 16. januar 2022 krizkriz skrev (6 timer siden): Hvordan skal vi gå frem for å få sluttført jobben og betalt for jobben som er gjort? Ikke betal noe som helst før jobben er ferdigstilt og dokumentasjon er mottatt. Står det noe i kontrakten om når jobben skulle vært ferdig? Lenke til kommentar
Loko Skrevet 16. januar 2022 Del Skrevet 16. januar 2022 Hvis boet ved dems advokat ber om delbetaling er etc for utført jobb så si at du da må ha garantier for at jobben blir fullført, og vedlagt dokumentasjon på korrekt utført jobb. Hvis du ikke får dokumentasjon på korrekt utført jobb så ville jeg ikke betalt en krone og argumentert med all merkostnad etc det vil bli for å få utført jobb dokumentert. Det er ikke engang sikkert at nytt firma vil gå for for jobben som allerede er utført. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå