Underhand-Felons Skrevet 15. januar 2022 Del Skrevet 15. januar 2022 Excel 2016, norsk Celle AM5 =HVIS(L5>0;AL5-AK5;"") Celle L5 =HVIS(K5>0;((E5-F5)+I5)/K5;"") Problemstilling Hvis K5 ikke har noen verdi, eller denne settes til null, så viser celle AM5 #VERDI! - mens jeg ønsker at den da skal være tom slik at summering som tar denne cellen med seg fungerer. Kan løse dette ved å sette inn en hjelpekolonne, men det synes jeg er det samme som å gi opp - er ikke der nå. Er interessert i forslag. Lenke til kommentar
a_aa Skrevet 15. januar 2022 Del Skrevet 15. januar 2022 Bruke HVISFEIL()-formelen? Sett uttrykket som gir feilverdi inn som første argument, og 0 eller "" som andre argument. 1 Lenke til kommentar
Underhand-Felons Skrevet 15. januar 2022 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2022 (endret) Forsøkte med =HVISFEIL(HVIS(L5>0;AL5-AK5;"");"") Fungerte - takk Endret 15. januar 2022 av Underhand-Felons Lenke til kommentar
Underhand-Felons Skrevet 15. januar 2022 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2022 Hvordan setter jeg innlegget som "løst"? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå