snurre1 Skrevet 15. januar 2022 Del Skrevet 15. januar 2022 Min gamle gode lydplanke har tatt kvelden og jeg vurderer å skaffe en ny. Men utfordringen er at min JVC TV er fra 2008. Den gamle forbindelsen mellom TV og lydplankenvar en audio kabel med en rød og hvit plugg i begge ender. En enden av kabelen i planken og den andre i tv, enkelt og greit. Men hvordan får jeg koblet til en ny lydplanke ? Kan jeg bruke audio out bak på tv ? Men da må jeg vel ha en overgang av et eller annet slag for å komme inn på lydplanken. Normalt bruker jeg øreklokker når jeg ser på tv, men når det er musikkprogrammer ønsker jeg å legge bort øreklokkene og heller sette på lydplanken for derfor å få lyden den veien. Vedlagte bilde viser hvordan min gamle tv ser ut på baksiden Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 15. januar 2022 Del Skrevet 15. januar 2022 HDMI kabel i lydplanken? Lenke til kommentar
Mechablast Skrevet 15. januar 2022 Del Skrevet 15. januar 2022 (endret) Analog til digital Endret 15. januar 2022 av Mechablast Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 15. januar 2022 Del Skrevet 15. januar 2022 (endret) Mechablast skrev (5 minutter siden): Digital til analog konverter Blir ikke det omformet feil vei? Visst ikke TVen har ARC så er han jo nesten nødt til å ha phono eller 3.5mm jack. TS: Det er bare å sjekke på lydplanken du planlegger å kjøpe om den har phono eller jack. Jeg tror de aller fleste skal støtte jack kabel. Endret 15. januar 2022 av TheKims Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 15. januar 2022 Del Skrevet 15. januar 2022 Jarmo skrev (16 minutter siden): HDMI kabel i lydplanken? Dette. Jeg har alltid bare brukt HDMI. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 15. januar 2022 Del Skrevet 15. januar 2022 (endret) 45 minutes ago, snurre1 said: Min gamle gode lydplanke har tatt kvelden og jeg vurderer å skaffe en ny. Men utfordringen er at min JVC TV er fra 2008. Den gamle forbindelsen mellom TV og lydplankenvar en audio kabel med en rød og hvit plugg i begge ender. En enden av kabelen i planken og den andre i tv, enkelt og greit. Men hvordan får jeg koblet til en ny lydplanke ? Kan jeg bruke audio out bak på tv ? Men da må jeg vel ha en overgang av et eller annet slag for å komme inn på lydplanken. Så lenge din TV ikke har HDMI med ARC, får du ikke lyd ut fra TVen med HDMI. Noen lydplanker har flere HDMI-porter, så du kan koble TV-dekoder, spillemaskin og annet til lydplanken, og bruke HDMI fra lydplanke til en av inngangene på TV. Du vil da få lyd i lydplanken fra eksterne kilder, men ikke dersom du bruker CAM-modul for TV. Enkleste alternativ er å bruke Audio out (rød og hvit) til en minijack som plugges i lydplanken, eller bruke hodetelefonutgangen til en minijack. Endret 15. januar 2022 av Slettet-fsaSP0zV Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 15. januar 2022 Del Skrevet 15. januar 2022 https://infshop.net/annet/1772-hdmi-til-av-konverter---hdmi-til-rca-7314280032655.html?gclid=CjwKCAiA_omPBhBBEiwAcg7smcNIv9LZf8fwAxtm7Op7a1owQcu5JJro27GKJbzSBUgdEABhL_FxMhoCrjcQAvD_BwE Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 15. januar 2022 Del Skrevet 15. januar 2022 Løsningen er å finne en lydplanke med analog lydinngang, og koble til audio out med egnet kabel/adapter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå