Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Russland angriper Ukraina

Gjest

Ny tråd er opprettet.

Poll  

269 stemmer

1. 1. Russland invaderer Ukraina?

• Ja
      110
    • Nei
      90
    • Vet ikke, usikker
      69

Denne meningsmålingen er stengt for nye stemmer

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Putin med Macron for bare fire døgn siden: 

Emmanuel Macron and Vladimir Putin agreed on the need to find a diplomatic solution to the Ukraine crisis.

In a phone conversation lasting 105 minutes, they also agreed on “the need to favour a diplomatic solution to the ongoing crisis and to do everything to achieve one”, the Elysee said, adding that French foreign minister Jean-Yves Le Drian and his Russian counterpart Sergei Lavrov would meet “in the coming days”.

Så mye for det. Løgn og bedrageri.
Putin er sjefen for et bandittregime. Sliter også med å se hva han får ut av denne invasjonen. Russiske økonomien går rett i dass og kommer til å være der i lang tid på grunn av dette. 
Tror heller ikke dette er noe russere flest ønsker. 
Dette er en gal diktators gjøren, intet mer og intet mindre. 

• Liker 5
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb
bshagen skrev (2 minutter siden):

@Omnia vincit amor Helt uvirkelig video, å høre det bare hyle når det smeller gjør det svært ekte. Takk for at du delte. Jeg syns det er ubegripelig at dette er noe folk ønsker seg, jeg kan ikke forstå det. Det er 2022. Kom nå igjen da?! 

En kamerat av meg som delte det på discord.. Helt uvirkelige scener som utspiller seg i et europeisk land. Man skulle jo trodd at slike handlinger var noe som ikke skjedde her men den dag ei. 

De eneste som ønsker denne krigen er imperialistiske Putin og hans bøddelere Det er ingen som tjener på denne krigen og Putin tjener kun landområde. Jeg tviler på at Russland vil kunne holde på Ukraina særlig lenge. Det internasjonale samfunnet vil også hjelpe med gerilja krigføring dersom det strekker seg over tid vil jeg tro. Å sette inn en marionettedukke tviler jeg på kommer til å fungere på langt sikt for dem. 

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar
Serpentbane skrev (4 minutter siden):

Enda et jagerfly skutt ned, usikkert om dette er med i det opprinnelige anslaget på 6 fly man mener er bekreftet. 

Det er stor sjanse for at de skyter ned egne fly. Slike feil er vanlige i konflikter der man bruker mye av det samme utstyret. Omtrent alt av ukrainsk flyvåpen er russisk/sovjetisk.

Lenke til kommentar
21 minutes ago, costa said:

Nei, hele nordøst av Tsjekkoslovakia har hatt tysktalende befolkning. Når Østerrike ble en del av det tredje riket ville og resten av de tysktalende i Tsjekkoslovakia bli en del av Tyskland. Den gang ville ikke Hitler akseptere dem. Siden den gang har den Sudetenland i Tsjekkoslovakia blitt undertrykket og nektet frihet av Tsjekkoslovakia uten innblanding av Hitler. Om du ser hva som har skjedd i Sudetenland i Tsjekkoslovakia vil du muligens forandre din holdning. 

Fikset hva du sa for deg. For det er basically nøyaktig samme retorikk og empiri. Kanskje greit å sette seg inn i litt historie rundt Hitler og oppbygningen til ww2.

Endret av shockorshot
  • Liker 9
Lenke til kommentar
FrihetensRegn skrev (9 minutter siden):

Hvilket år det er har aldri hatt en betydning. Det er [nåtidens år] sa de sikkert i 1940 og.

Med slik tankegang så velger du å se bort i fra historien. Poenget mitt var at vi snart burde se slutten på slike konflikter, da vi har sett hva de har gjort med Europa før. Det eneste vi oppnår ved en ny krig er å gjenta historien og jeg kan ikke fatte at dette er noe "gutteklubben grei" av disse statsoverhodene ønsker seg. Trist :(

Endret av bshagen
Lenke til kommentar
bshagen skrev (2 minutter siden):

Med slik tankegang så velger du å se bort i fra historien. Poenget mitt var at vi snart burde se slutten på slike konflikter, da vi har sett hva de har gjort med Europa før. 

Det er utrolig naivt å tro at vi ser ser slutten av konflikter bare fordi vi er i en annen tidsepoke. Jeg tipper det ikke går lang tid før Kina invader Taiwan også. Skal vi lage et hylekor og si "hvordan kan dette skje, vi er jo i [sett inn år]"?

Endret av FrihetensRegn
Lenke til kommentar
12 minutes ago, FrihetensRegn said:

Hvilket år det er har aldri hatt en betydning. Det er [nåtidens år] sa de sikkert i 1940 og.

Det finnes faktisk flere avisartikler der de sa noe lignende da ww1 brøt ut. Tok flere uker før folk trodde på at det hadde blitt storkrig, fordi det var så idiotisk og usannsynlig. Alle ville jo tape på det. Mye lignende hvordan man tenker nå angående internasjonal handel og sannsynligheten for krig.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Pallehysa skrev (16 minutter siden):

At det finnes russisk talende Ukrainere som meiner Putin er gud, betyr ikkje at landet står fritt til å invaderes av Russland. 

At pro russiske separister lager kvalme, og møter motstand i Ukraina, som selvfølgelig skal og må beskytte egne landområder, gir heller ikkje Russland grunn for å gå inn og invadere Ukraina. Pro russiske separister måtte ha godtatt at dei bor i Ukraina og ikkje Russland. Og dei hadde måtte godta det, om ikkje for Russlands aggresjon og invasjon.

Vel det virker som de som bur der ikke ville være en del av Ukraina. Da er de ikke automatisk "Pro russiske separister som lager kvalme". Det er mennesker som ikke vil være en del av resten av Ukraina. Flere kolonier eller deler av stormakter har fått nye grenser siste 500 år. Hva du sier at hele Afrika, Sør og Nord Amerika og deler av Asia er koloni av Europa? De fortjener ikke å ble selvstendige om de ønsker det? Hva er demokrati for? Folk kan i det meste stemme over om de vil være selvstendig. Om det ikke fungerer blir det konflikt. 

Lenke til kommentar
1 minute ago, costa said:

Vel det virker som de som bur der ikke ville være en del av Ukraina. Da er de ikke automatisk "Pro russiske separister som lager kvalme". Det er mennesker som ikke vil være en del av resten av Ukraina. Flere kolonier eller deler av stormakter har fått nye grenser siste 500 år. Hva du sier at hele Afrika, Sør og Nord Amerika og deler av Asia er koloni av Europa? De fortjener ikke å ble selvstendige om de ønsker det? Hva er demokrati for? Folk kan i det meste stemme over om de vil være selvstendig. Om det ikke fungerer blir det konflikt. 

Det har faen ingenting å si lenger de invaderer hele landet

• Liker 1
Lenke til kommentar

Costa, du bommer noen poeng her. De som holder med Ukraina har selvfølgelig rømt fra områdene, mens Russland har plantet befolkningen i områdene ved å gi jobb til russere.

Samme strategi skjer i mange steder, bla Tibet. Hvor der den tibetanske har enten rømt eller utryddet i Tibet. Det er et sterkt flertall kinesiske som bor der nå i forhold til tibetanske

Lenke til kommentar
fox skrev (2 minutter siden):

Costa, du bommer noen poeng her. De som holder med Ukraina har selvfølgelig rømt fra områdene, mens Russland har plantet befolkningen i områdene ved å gi jobb til russere.

Samme strategi skjer i mange steder, bla Tibet. Hvor der den tibetanske har enten rømt eller utryddet i Tibet. Det er et sterkt flertall kinesiske som bor der nå i forhold til tibetanske

Har du noen gode kilder på dette? I Øst Ukraina har faktisk flere rømt til Russland. Totalt sett er Ukraina det landet som har mistet flest innbyggere. Folk flytter ut fra Ukraina. Det er åpenbart noe som ikke fungerer i landet. 

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...