Gå til innhold

Russland angriper Ukraina


Gjest

Ny tråd er opprettet.

 

Poll  

269 stemmer

  1. 1. Russland invaderer Ukraina?

    • Ja
      110
    • Nei
      90
    • Vet ikke, usikker
      69

Denne meningsmålingen er stengt for nye stemmer


Anbefalte innlegg

2 minutes ago, Quakecry said:

Jeg tviler ingen plass på at det er løgn og falsk informasjon som spres rundt. Åpenbart. Dette derimot er tegneseriefantasier. Enda en nyhetsartikkel er ikke en god kilde, som igjen får sin info fra samme plass. Det er kun "ifølge rapporter og bemerkninger" Et bilde spredt rundt var en søppelkompressor. Tror faktisk det er bildet telegraph bruker. Folk sprer alt for lett ting dem har lest som dem tror er sant, òg dermed tror andre som ser det igjen at det er sant. Misinformasjon er utrolig viktig å unngå. 

Det er helt absurd hvor mye desinformasjon som flyter rundt allerede. Og hvor manglende kritisk sans mange har....

Nå kan det være at noen av disse påstandene er sanne, men det er ingen grunn til å tro det med den "dokumentasjonen" som er lagt frem.

Et eksempel er jo det Dagbladet skriver:

Quote

Men russiske myndigheter hevdet seinest fredag at ingen russiske soldater har mistet livet.

Nå kan det jo være sant, men det høres ut som løgn for meg. Vis meg en offisiell russisk side hvor myndighetene  påstår dette, eller et sitat fra offisielt hold. Selvfølgelig vil de (som Ukraina) fremstå sterke og holde moral oppe, men at de har kommet med denne påstanden har jeg vansker for å tro.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
11 minutes ago, Gouldfan said:

Dette forundrer absolutt ikke meg... Det andre de hevder er jo mye verre enn at han forsøker sope fallne russere under teppet i en mobil kremering.

Hør på det andre sprøytet kokko Putin og admen hans laller om...

Rosa enhjørninger med gull ut av rævva er mer trolig, samt flat jord...

Finn en kilde da. Det burde vel ikke være vanskelig om dette er noe som hevdes av Russland?

Det KAN være sant, men...

Lenke til kommentar
Quote

– Nå er tiden inne for å sette hengelås på ambassadene, og fortsette kontakten gjennom kikkerten og våpensiktene, fortsetter han den kjølige meldingen.

Medvedev sier ifølge Reuters at sanksjonene som er innført mot Russland nå gir landet en «god grunn til å trekke seg ut» fra avtaler om nedrusting av atomvåpen

Altså, nå skal jeg være litt ukonstruktiv her. Men, hvis det er atomkrig de vil ha, kan ikke vesten bare la helvete slippe løs over Russlands byer? Jeg ser ingen grunn til å være snill med Russlands myndigheter lenger. De vil ingen annen vei enn inn i helvete, og de har oss der de vil ha oss. De har fått det akkurat som de vil.

De ville tydeligvis ha sanksjoner for å komme ut av avtalene. Dette er et høyt spill som er lenge planlagt.

 

Guttevalper som mangler ordentlige mannlige rollemodeller som skal leke krig, og så sitter vi her med blomstene og biene og diskuterer hvor mange kjønn det finnes. Det er dessverre krig, og for Russland gjelder ikke noen regler vi har laget. Da må vi slutte å dulle.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
51 minutes ago, iblazeqt said:

Blir ikke familie i Russland varslet dersom et familiemedlem deltar i krig og blir felt?

De vil nok det. Spørsmålet er mer *når* de blir informerte.

Det er nok ikke usannsynlig at russerne forsøker unngå at soldatene snakker særlig med de hjemme i noen uker nå, slik at de hjemme må leve i uvisshet om de er i live eller døde. Og så håper de å kunne informere de om at familiemedlemmet døde *etter* at Ukraina har falt. Om de først informeres etter at Ukraina har falt hjelper det ikke mye om det fører til motstand mot invasjonen.

Når det gjelder kremering så er det ikke helt usannsynlig at det utføres. Ikke for å skjule beviset for at noen har dødd, men for å unngå sykdom, lukt, osv. Alternativet er egentlig massegraver.

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
10 minutes ago, Pettersenper said:

Du mener det er mer sannsynlig at dagbladet lyver om en så viktig sak, enn at russland som gang på gang blir tatt i å lyve, lyver?

Bare ut fra påstanden, så ja.

Som sagt; det kan være sant, men jeg har jo ikke sett noe annet enn påstander fra Dagbladet. Hvis noe høres for sprøtt ut er jeg ekstra kritisk, og det bør andre også kanskje være.

Om Dagbladet har rett burde det jo være ganske lett å finne...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Memento scientiam skrev (11 minutter siden):

Det er i så fall ganske interessant, siden Kina selv ikke tar hensyn til menneskerettighetene, og valser over andre land om de kan. Spesielt Hong Kong og Taiwan har de interesse av å gå militært inn i. Når det gjelder Hong Kong, har politiske overgrep og politivold vært effektivt der, men Taiwan må de gå til full invasjon av for å få kontroll over. Taiwan har sannsynligvis mer militær støtte fra andre land nok, først og fremst USA, til å hindre at Kina invaderer dem. Kina har også latt være å stemme i FN når det gjelder de forslagene som senest har blitt lagt fram der. Så at de skal sanksjonere Russland grunnet deres invasjon av Ukraina, syns jeg høres merkelig ut. Om noe, skulle de ha en indirekte interesse av invasjonen av Ukraina (Sett bort fra handelen de har med Ukraina). Hvor har du denne informasjonen fra, forresten? Uten å søke spesifikt inn mot råvarer, virker det som at Kina ikke akkurat er på vår side når det gjelder sanksjoner mot Russland. https://duckduckgo.com/?q=China+sanctions+Russia&t=osx&ia=web

Jeg må ha klikket meg gjennom et hundretalls nettsider de siste dagene og det var ikke enkelt å finne tilbake. Jeg ser av flere andre artikler at Kina ikke ønsker å ta parti.

Lenke til kommentar
delfin skrev (8 minutter siden):

Finn en kilde da. Det burde vel ikke være vanskelig om dette er noe som hevdes av Russland?

Det KAN være sant, men...

Vel de har tilogmed lovskrevet at døde russiske soldater er hemmelige. Ikke engang familien får vite noe..

Slikt er typisk diktatur stater fra Sovjet og nå som kommunister dvs Putin har lært kapitalisme. De har helt andre verdier enn oss, Putin dikterer etikk og regler og sannheten og de som er uenige blir sendt i kz leire.

https://www.thedailybeast.com/how-russia-hides-its-dead-soldiers-killed-in-ukraine

Endret av Gouldfan
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
17 minutes ago, bruker-540634 said:

Angående Daily Mail sin troverdighet: https://mediabiasfactcheck.com/daily-mail/

Quote

QUESTIONABLE SOURCE

A questionable source exhibits one or more of the following: extreme bias, consistent promotion of propaganda/conspiracies, poor or no sourcing to credible information, a complete lack of transparency, and/or is fake news. Fake News is the deliberate attempt to publish hoaxes and/or disinformation for profit or influence (Learn More). Sources listed in the Questionable Category may be very untrustworthy and should be fact-checked on a per-article basis. Please note sources on this list are not considered fake news unless specifically written in the reasoning section for that source. See all Questionable sources.

 
  • Overall, we rate Daily Mail Right Biased and Questionable due to numerous failed fact checks and poor information sourcing.

Så lurt å være forsiktig med slike kilder.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Enceladus skrev (1 minutt siden):

Angående Daily Mail sin troverdighet: https://mediabiasfactcheck.com/daily-mail/

Så lurt å være forsiktig med slike kilder.

Det er bekreftet at tjetjenske styrker er blitt brukt. Og videoer av døde soldater er sluppet.

De har også sagt de vil hjelpe.

https://www.thetimes.co.uk/article/chechen-warlord-promises-shock-troops-for-invasion-zjn5l8cjh

Lenke til kommentar
22 minutes ago, Pettersenper said:

Du mener det er mer sannsynlig at dagbladet lyver om en så viktig sak, enn at russland som gang på gang blir tatt i å lyve, lyver?

 

Interessante påstander du kommer med. Har du noe til å underbygge at de ikke tar ibruk kjøretøyene de har bygd nettopp til denne hensikten? 

Det er vel omvendt? De som slenger ut en påstand som en faktuel greie som skal finne fram ordentlige verifiserbare kilder om at dem drar rundt med mobile krematorium. Selv artiklene som blir linket til forteller at dem ikke vet og har sett rapporter, òg alle bruker samme bilde. Det er alt for dårlig. 

Lenke til kommentar
9 minutes ago, Avero said:

Hvilke sexvaner og laster personen har er vel ikke det interessant? For min del er det interessante hva som vises av områder og lokal kultur. Hva han gjør på privaten bryr meg ikke. Dritt kan  man finne om alle hvis man vil.

Endret av Theo343
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Quakecry skrev (1 minutt siden):

Det er vel omvendt? De som slenger ut en påstand som en faktuel greie som skal finne fram ordentlige verifiserbare kilder om at dem drar rundt med mobile krematorium. Selv artiklene som blir linket til forteller at dem ikke vet og har sett rapporter, òg alle bruker samme bilde. Det er alt for dårlig. 

Hvorfor er det så vanskelig for deg å tro at det er sannsynlig? Du påstår det er som tegneserier, men dette er faktiske kjøretøy som er skapt. Så din påstand må være, ikke at de er bare tegneserier, men at russland har disse kjøretøyene, men velger å ikke bruke dem, selv om det er vanskelig å se for seg en annen måte de kan skjule de høye dødstallene.

Lenke til kommentar
8 minutes ago, Pettersenper said:

Det er bekreftet at tjetjenske styrker er blitt brukt. Og videoer av døde soldater er sluppet.

De har også sagt de vil hjelpe.

https://www.thetimes.co.uk/article/chechen-warlord-promises-shock-troops-for-invasion-zjn5l8cjh

Joda greit det, jeg bare påpeker at Daily Mail det her henvises til ikke er kjent for å være en god/troverdig kilde. Det kan godt hende dette stemmer.

NRK henviste forøvrig til disse Tjetjenske styrkene i dag morges så jeg har sett det fra flere hold allerede.

Edit:

Det går forøvrig veldig fort her nå, så det er vanskelig å henge med i svingene og få ting skikkelig verifisert, slikt tar tid. Så jeg tar det jeg ser og hører med en klype salt.

Endret av Enceladus
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Just now, Pettersenper said:

Hvorfor er det så vanskelig for deg å tro at det er sannsynlig? Du påstår det er som tegneserier, men dette er faktiske kjøretøy som er skapt. Så din påstand må være, ikke at de er bare tegneserier, men at russland har disse kjøretøyene, men velger å ikke bruke dem, selv om det er vanskelig å se for seg en annen måte de kan skjule de høye dødstallene.

Feil. Jeg etterspør kilder på at det blir brukt mobile krematorium i Ukraina, men ingen klarer å verifisere det òg sprer det rundt som en sannhet. Slike høye dødstall Ukraina forteller om tar jeg med en heftig klype salt. 

Lenke til kommentar
Quakecry skrev (1 minutt siden):

Feil. Jeg etterspør kilder på at det blir brukt mobile krematorium i Ukraina, men ingen klarer å verifisere det òg sprer det rundt som en sannhet. Slike høye dødstall Ukraina forteller om tar jeg med en heftig klype salt. 

Quakecry skrev (33 minutter siden):

Jeg tviler ingen plass på at det er løgn og falsk informasjon som spres rundt. Åpenbart. Dette derimot er tegneseriefantasier.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
14 minutes ago, Gouldfan said:

Vel de har tilogmed lovskrevet at døde russiske soldater er hemmelige. Ikke engang familien får vite noe..

Slikt er typisk diktatur stater fra Sovjet og nå som kommunister dvs Putin har lært kapitalisme. De har helt andre verdier enn oss, Putin dikterer etikk og regler og sannheten og de som er uenige blir sendt i kz leire.

https://www.thedailybeast.com/how-russia-hides-its-dead-soldiers-killed-in-ukraine

Enorm forskjell på å ikke offentliggjøre tap, og å påstå at de er null.

Hvis sannheten er at Russland ikke har kommentert det og dagbladet påstår at de aktivt har påstått at det er null, så lyver dagbladet.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...