Gå til innhold

Ny følgefeil: Windows Server-oppdatering fører til utilsiktet skade

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Om du har en DC som har ramlet inn i en uendelig reboot-løkke er det mange som rapporterer at du kan pause løkka ved å ta maskinen av nett. Kan se ut som feilen trigges at DCer med feilen utveksler AD-trafikk med hverandre. Om du enten tar DCen helt av nett eller gir den et regelsett som kun tillater trafikk fra din egen arbeidsstasjon vil du få litt ardeidsro.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ser ut som det er en skrivefeil i artikkelen, om jeg skriver 'Windows Server 2019: wusa /uninstall /kb:KB5009557' får jeg bare opp hjelpeteksten til wusa. Om jeg derimot skriver inn 'Windows Server 2019: wusa /uninstall /kb:5009557' går alt så meget bedre(testet på server 2019) :) 

• Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
2 hours ago, tHz said:

Mye feil med on-prem Microsoft produkter for tiden. Mailserver som ikke kan sende mail i 2022, servere som går ned etter patching, etc. 

Har de en pågående kampanje for å få folk over på Azure?

Har tenkt samme tanken. For det merkes at ledere rundt om kring pusher stadig mer mot skysystemer jo mer feil de opplever on-premise.

Lenke til kommentar
Theo343 skrev (17 timer siden):

Har tenkt samme tanken. For det merkes at ledere rundt om kring pusher stadig mer mot skysystemer jo mer feil de opplever on-premise.

Vi ser jo at programmer som kan kjøres on-premise får en end-of-life dato og blir erstattet av en skyversjon. At de samtidig bevisst legger inn bugs i on-premise versjonene er litt konspiratorisk, derimot er det ganske åpenbart at dette skiftet gjør at programmerere får nye oppgaver, on-premise variantene vil dermed helt naturlig få færre ressurser som kan brukes til å finne og rette feil.

Lenke til kommentar
5 hours ago, Kahuna said:

Vi ser jo at programmer som kan kjøres on-premise får en end-of-life dato og blir erstattet av en skyversjon. At de samtidig bevisst legger inn bugs i on-premise versjonene er litt konspiratorisk, derimot er det ganske åpenbart at dette skiftet gjør at programmerere får nye oppgaver, on-premise variantene vil dermed helt naturlig få færre ressurser som kan brukes til å finne og rette feil.

Fra min side var det en spøkefull kommentar. Jeg har hørt på skypratet siden 90-tallet og har ingen vrangforestillinger om at hybridsky og edge computing ikke er fremtiden :) Jeg var tidlig ute med å etablere SaaS for kunder i selskapene jeg jobbet og har i grunn selv brukt skytjenester "on-premise" siste 20 år.

Endret av Theo343
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Gjorde en kjapp sync fra en WSUS-server hvor KB5009557 allerede var i systemet og den har ikke blitt markert som 'expired'. Sjekket fra en annen wsus server som ikke har blitt synket siden før patch-tuesday og dermed ikke hadde den patchen inne fra før, den fikk tilbud om samme patchen. Så om du bruker wsus har ikke disse patchene blitt trukket.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...