Raahnar Skrevet 9. januar 2004 Del Skrevet 9. januar 2004 Ser at det er en del som har problemer med 6600 og bluetooth tilkobling til data her, og dere kommer sikkert til å tro at jeg kommer til å spørre om ca akkurat det samme. Men jeg har tilfeldigvis et litt annet problem, selv om det på mange måter er ganske likt.. hehe Jeg har kjøpt meg en BCS Bluetooth USB Dongle til PCn(som fyren bak kassen anbefalte og bruke selv med sin 6600). jeg har installert programvaren på akkurat den måten(og tusen andre etter den igjenn) som stod beskrevet i instruksjonen. Slo bluetooth på på mobilen og fant datamaskinen ganske kjapt. Problemet: jeg fikk koblet sammen(paret) mobilen og PCn og alt så ut til å funke fint, men så kom dette problemet når jeg skulle velge en tjeneste til mobilen: "Enheten nokia 6600 støtter ikke tjeneste Bluetooth-serieport". Den samme feilen kom på alle de forskjellige tjenestene, og når jeg går inn på mine bluetooth steder står det enkelt og greit et lite ikon inne på nokia 6600 med navnet "Fant ingen tjenester på nokia 6600." Dette er litt rart da jeg får sende filer fra mobilen og over til PCn. da står det nede på oppgave linjen at f.eks bildet har overført via PIM-overføring. Men det går ikke på noen måte å sende filen fra PCn til mobilen. Da står d bare at tilgang ikke funnet. Jeg har lest igjennom en haug med andre innlegg med feil mellom forbindelse mellom PC og 6600, men det ser ut som nesten alle de andre får sende filer fra PCn til mobilen. Er det noen som kan hjelpe meg med problemet? har sendt mail til produsenten av dongelen, men det kommer ikke noe svar.. Lenke til kommentar
JRF Skrevet 9. januar 2004 Del Skrevet 9. januar 2004 Velkommen i klubben. Etter å ha lest utrolig mange innlegg her og ellers i Europa begynner jeg nå og helle mot den tro at det rett og slett er PC Suite som er for fersk. Det er fullstendig lotto om en dongle skulle vise seg å fungere eller ikke... Jeg har bestilt en annen dongle i håp om at dette skal hjelpe... Selvom jeg andre steder på nettet og i newsgroups har sett at andre får kontakt med min type dongle (Belkin 100m). Nokia har lagt ut en registrycleaner på sine supportsider for 6600... Kan være at denne kan hjelpe deg selvom den ikke hjalp meg stort... Jeg får ikke mRouter til å få kontakt, får sendt filer fra PC'en til tlf men ikke omvendt... Håper Nokia får fart på sirupen borti Finland og sender ut noe mer stabilt enn dette... Lenke til kommentar
Raahnar Skrevet 9. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2004 Problemet jeg snakker om er ikke PC Suite(selv om jeg heller ikke får til dette), men rett og slett vanlig Bluetooth tilkobling. Det skal gå ann å sende filer til mobilen og få valgt tjenester på mobilen uten at PC Suite engang trenger være installert. Jeg har prøvd å dongelen på 3 maskiner; 1 stasjonær med winXPengelsk, en stasjonær med win2000proNorsk og en bærbar med winXPnorsk. har også prøvd å koble til med en Sony Ericcson t610. Det samme problemet forblir fortsatt.. Jeg blir gal snart!! ÆÆÆææ! Lenke til kommentar
kad Skrevet 9. januar 2004 Del Skrevet 9. januar 2004 jeg snaka med suport tlf. og dem sa at BCS Bluetooth USB Dongle fungerer ikke så bra mot nokia telefoner! Jeg fikk byttet min til er Billington BT USB uten pristilegg Lenke til kommentar
andreash Skrevet 9. januar 2004 Del Skrevet 9. januar 2004 D-Link sin USB bluetooth fungerer 100% med Nokia 6600. Anbefales!! Lenke til kommentar
Paulex Skrevet 9. januar 2004 Del Skrevet 9. januar 2004 D-Link sin USB bluetooth fungerer 100% med Nokia 6600. Anbefales!! Jepp, bruker den. Den feiler aldri! Lenke til kommentar
Bandidos-Pelle Skrevet 9. januar 2004 Del Skrevet 9. januar 2004 D-Link sin USB bluetooth fungerer 100% med Nokia 6600. Anbefales!! Jepp, bruker den. Den feiler aldri! Dere er ikke alene, folkens! Lenke til kommentar
Raahnar Skrevet 10. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2004 Så dere tror rett og slett at det er bluetooth dongelen som er feilen, og at jeg bør bytte til for eksempel D-link sin, og at dette kommer til å rette på feilen? Lenke til kommentar
Artistic.Hipster Skrevet 10. januar 2004 Del Skrevet 10. januar 2004 Hvor får du kjpt USB bluetooth? Og hva er prisen? Nå bruker jeg IR det virker helt fint med PC suite, men så er det bare det drittet med at mobilen må være under en meter ifra på en rettt linje Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 10. januar 2004 Del Skrevet 10. januar 2004 (endret) Du finner det vel på de fleste webshopper. Vil tro at www.psdata.no, www.mpx.no og www.komplett.no har. koster vel en 400-500 kr. Endret 10. januar 2004 av RikkyRally Lenke til kommentar
Artistic.Hipster Skrevet 10. januar 2004 Del Skrevet 10. januar 2004 Takk, men lønner det seg å kjøpe bluetooth når jeg har IR? Går det raskere? Lenke til kommentar
Errae Skrevet 10. januar 2004 Del Skrevet 10. januar 2004 raskere og tryggere... men JRF: du må sette opp hvilke tjenester 6600'en skal støtte. gjøres på pc'en din Lenke til kommentar
Raahnar Skrevet 11. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2004 D-Link sin USB bluetooth fungerer 100% med Nokia 6600. Anbefales!! Jepp, bruker den. Den feiler aldri! Dere er ikke alene, folkens! er d denne dere mener fungerer så bra? DLink DBT-120 Bluetooth adapter USB Lenke til kommentar
Bandidos-Pelle Skrevet 11. januar 2004 Del Skrevet 11. januar 2004 D-Link sin USB bluetooth fungerer 100% med Nokia 6600. Anbefales!! Jepp, bruker den. Den feiler aldri! Dere er ikke alene, folkens! er d denne dere mener fungerer så bra? DLink DBT-120 Bluetooth adapter USB Ja, det stemmer... Jeg kjøpte den på www.mpx.no Anbefaler den! Aldri vært noe krøll med den... Lenke til kommentar
kjellegutt Skrevet 11. januar 2004 Del Skrevet 11. januar 2004 Kjøpte acer Bluetooth dongle, og får den ikke til å virke... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå