Redaksjonen. Skrevet 12. januar 2022 Del Skrevet 12. januar 2022 Elbil-kollaps for VW i Kina: Solgte like mange biler i 2021 som Tesla gjorde i desember Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 12. januar 2022 Del Skrevet 12. januar 2022 Auda. Det var jo ikke det Twitter-ekspertene spådde! 4 1 Lenke til kommentar
Roger Moore Skrevet 12. januar 2022 Del Skrevet 12. januar 2022 Kan Tesla Ukeblad skrive litt om BYD også? 7 Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 12. januar 2022 Del Skrevet 12. januar 2022 Roger Moore skrev (3 minutter siden): Kan Tesla Ukeblad skrive litt om BYD også? BYD selger vel omtrent alt de har hjemme i Kina, mens Teslas fabrikk må forsyne to digre markeder på en gang? Man må nesten se på globale tall for å kunne si noe her. Og BYD har vel også en del billigmodeller, så jeg skulle gjerne sett hvordan de selger i de segmentene de faktisk deler på. 6 Lenke til kommentar
Snowleopard Skrevet 12. januar 2022 Del Skrevet 12. januar 2022 hekomo skrev (3 timer siden): Auda. Det var jo ikke det Twitter-ekspertene spådde! Det ble tydeligvis et "Tesla Blood bath", men kanskje ikke helt slik de så for seg... Eller mer korrekt, HELT motsatt av det de spådde. 5 1 1 Lenke til kommentar
AL123 Skrevet 12. januar 2022 Del Skrevet 12. januar 2022 hekomo skrev (3 timer siden): Auda. Det var jo ikke det Twitter-ekspertene spådde! Hvem er denne Motörhead, og hvordan er han relevant for denne tråden? Har ikke sett han her inne, og det er definitivt ikke Lemmy.... 4 1 Lenke til kommentar
Roger Moore Skrevet 12. januar 2022 Del Skrevet 12. januar 2022 Her er noe mer Tesla Ukeblad kan skrive om, hvordan VW doblet antall solgte elbiler i 2021 https://insideevs.com/news/560278/volkswagen-group-sales-2021/ Nå venter jeg på artikler om både BYD og VW fra tesla Ukeblad. Eller kanskje om Porsche? Porsche doblet jo og salget av elbiler https://www.autocar.co.uk/car-news/business-finance-and-corporate/porsche-sales-hit-record-levels-2021-taycan-sales-double Eller gjør det litt vondt i redaksjonen hver gang en oppdager at det finnes en stor stor elektrisk bilverden, mye større en Tesla? Når har Tesla Ukeblad tenkt å bli relevante? 8 1 Lenke til kommentar
Roger Moore Skrevet 12. januar 2022 Del Skrevet 12. januar 2022 AL123 skrev (13 minutter siden): Hvem er denne Motörhead, og hvordan er han relevant for denne tråden? Har ikke sett han her inne, og det er definitivt ikke Lemmy.... RIP Lemmy. They we're Motörhead, and they played rock'n'roll. 2 Lenke til kommentar
Populært innlegg The Very End Skrevet 12. januar 2022 Populært innlegg Del Skrevet 12. januar 2022 Anbefaler folk å ignorere de åpenbare trollene i denne tråden som forsøker å avspore enda en tråd. Hva angår saken er det en spennende utvikling vi ser! Markedet for bil er i hurtig endring, og kan virke som gårsdagen vinnere er i en tung motbakke. 11 1 Lenke til kommentar
nessuno Skrevet 13. januar 2022 Del Skrevet 13. januar 2022 Til og med kinesere har skjønt det, he he *sett inn NEIN NEIN NEIN memen* Lenke til kommentar
Hanhijnn Skrevet 13. januar 2022 Del Skrevet 13. januar 2022 The Very End skrev (9 timer siden): Anbefaler folk å ignorere de åpenbare trollene i denne tråden som forsøker å avspore enda en tråd. Kommer nok en moderator og rydder opp om ca. 5 - 6 sider med trolling, løgn og avsporing. Vi må bare være tålmodige... The Very End skrev (9 timer siden): Hva angår saken er det en spennende utvikling vi ser! Markedet for bil er i hurtig endring, og kan virke som gårsdagen vinnere er i en tung motbakke. Absolutt. Det er en veldig spennende og positiv utvikling. Det er en tydelig desperasjon i eksosleiren. Jeg nevne i en FB-tråd differansen i utgifter mellom å ha en elbil og en ICE-bil, og en "petrolhead" tiltet fullstendig. Ganske utrolig. 3 Lenke til kommentar
Hanhijnn Skrevet 13. januar 2022 Del Skrevet 13. januar 2022 nessuno skrev (4 timer siden): Til og med kinesere har skjønt det, he he *sett inn NEIN NEIN NEIN memen* Værsågod! 2 1 Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 13. januar 2022 Del Skrevet 13. januar 2022 AL123 skrev (10 timer siden): Hvem er denne Motörhead, og hvordan er han relevant for denne tråden? Har ikke sett han her inne, og det er definitivt ikke Lemmy.... Han er en del av en gruppe som skaper "talking points" som ofte blir gjenbrukt i dette forumet. 2 Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 13. januar 2022 Del Skrevet 13. januar 2022 Roger Moore skrev (10 timer siden): Her er noe mer Tesla Ukeblad kan skrive om, hvordan VW doblet antall solgte elbiler i 2021 https://insideevs.com/news/560278/volkswagen-group-sales-2021/ Nå venter jeg på artikler om både BYD og VW fra tesla Ukeblad. Eller kanskje om Porsche? Porsche doblet jo og salget av elbiler https://www.autocar.co.uk/car-news/business-finance-and-corporate/porsche-sales-hit-record-levels-2021-taycan-sales-double Eller gjør det litt vondt i redaksjonen hver gang en oppdager at det finnes en stor stor elektrisk bilverden, mye større en Tesla? Når har Tesla Ukeblad tenkt å bli relevante? Problemet er at disse andre selskapene ikke er teknologiselskaper i bunn, men tradisjonelle bilselskaper. Var det noen som gadd å skrive om Nokia etter at Apple kom ut med iPhone? Nei, for Nokia var gammelt og kjedelig og ikke fremtidsrettet. Det er det samme vi ser i bilindustrien i dag. 6 Lenke til kommentar
AL123 Skrevet 13. januar 2022 Del Skrevet 13. januar 2022 hekomo skrev (22 minutter siden): Han er en del av en gruppe som skaper "talking points" som ofte blir gjenbrukt i dette forumet. Av hvem? Deg? For et fantastisk nivå... 3 3 Lenke til kommentar
AL123 Skrevet 13. januar 2022 Del Skrevet 13. januar 2022 hekomo skrev (21 minutter siden): Problemet er at disse andre selskapene ikke er teknologiselskaper i bunn, men tradisjonelle bilselskaper. Var det noen som gadd å skrive om Nokia etter at Apple kom ut med iPhone? Nei, for Nokia var gammelt og kjedelig og ikke fremtidsrettet. Det er det samme vi ser i bilindustrien i dag. Og bilselskaper er ikke teknologiselskaper? Hva er definisjonen på et teknologiselskap? Hvil tro det er noen som bruker tid og penger på ny teknologi? Der er VAG den fremste bilprodusenten i verden, mens Tesla er blandt de dårligste. Forøvrig er det nok bare i Norske og amerikanske medier at Tesla er ynglingen. I resten av verden får de den omtalen salget og bilen ellers fortjener. 6 1 Lenke til kommentar
Ano__Nym Skrevet 13. januar 2022 Del Skrevet 13. januar 2022 INGEN hadde kjøpt en VW 2.0 TDI som brukte 30-40% mer drivstoff enn konkurrentens 2.0TDI. Så enkelt er det. At drivstoffpumpa bruker dobbelt så lang tid og finnes på ferre steder på VAG sine biler er heller ikke noe bonus akkurat... 1 Lenke til kommentar
AL123 Skrevet 13. januar 2022 Del Skrevet 13. januar 2022 Ano__Nym skrev (1 time siden): INGEN hadde kjøpt en VW 2.0 TDI som brukte 30-40% mer drivstoff enn konkurrentens 2.0TDI. Så enkelt er det. At drivstoffpumpa bruker dobbelt så lang tid og finnes på ferre steder på VAG sine biler er heller ikke noe bonus akkurat... Tja, jeg, og mange med meg ville valgt en bensinsugemotor foran en turbodiesel med tilsvarende ytelser 10 av 10 ganger, så det blir litt det samme. Det kommer an på totalpakken. Lenke til kommentar
MrMarbles Skrevet 13. januar 2022 Del Skrevet 13. januar 2022 Roger Moore skrev (13 timer siden): Her er noe mer Tesla Ukeblad kan skrive om, hvordan VW doblet antall solgte elbiler i 2021 https://insideevs.com/news/560278/volkswagen-group-sales-2021/ Men det var jo ikke VW alene. Det var VAG (Volkswagen, Audi, Porsche, Skoda, SEAT m.m.). I tillegg solgte de totalt under halvparten BEV av hva Tesla solgte. Så kanskje TU synes det er såpass dårlig av en såpass stor gruppe med bilprodusenter at de ikke gidder å nevne det? 3 Lenke til kommentar
Selvstendigsaas Skrevet 13. januar 2022 Del Skrevet 13. januar 2022 Hekomo: apple tok ikke over markedet pga teknoligisk forsprang. Jeg jobbet i dette markedet da apple kom med sin første telefon og de lå teknisk langt bak absolutt alle andre, hadde elendige service og garanti rutiner. Den eneste grunnen til at de at klarte å ta markedet, var at de gjorde det samme som moteindustrien. De begynte å selge på utseendet og trend "alle andre har det" dette forvandlet mobiltelefoner fra å være teknoligiske produkter til mote produkter hvor kunden flokket til for å kjøpte telefoner uten å egentlig vite hvilken teknoligi de faktisk ønsket å kjøpe. Apple har gjort tingene markedsmessige riktig, men de var aldri noen teknoligisk ledende aktør innen telefoner. 7 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå