^fmj Skrevet 12. januar 2022 Del Skrevet 12. januar 2022 Min niese har en iPhone XS med barnekonto, mor står som admin. Mor har ingen iOS-enheter, hvordan får man da godkjent kjøp av mer lagringsplass? Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 12. januar 2022 Del Skrevet 12. januar 2022 Jeg antar man kan installere icloud på en windows PC, logge inn og gjøre det derfra, hvis ikke det går an å gjøre det via nettleser? Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 12. januar 2022 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2022 (endret) Vi har forsøkt iCloud-appen som er laget for Windows, det er mulig å kjøpe lagringsplass der, men siden det er en barnekonto stopper det opp. Vi får valgt økt lagringsplass og tilsynelatende fullført kjøpet, men får ingen spørsmål om betaling eller tillatelse fra mor. Jeg ser ingen muligheter innlogget i nettleser. Jeg ser nevnt at familieoverhodet skal få et varsel på sin iOS-enhet for å godkjenne, men det blir vanskelig i dette tilfellet. Endret 12. januar 2022 av ^fmj Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 12. januar 2022 Del Skrevet 12. januar 2022 Hvilken konto logger dere inn med i iCloud appen, mor sin? Hun bør vel kunne oppgradere iCloud familie kontoen med mer lagring på egenhånd? Hvis det er et krav om et iOS/MacOS produkt så er det jo helt på trynet Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 12. januar 2022 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2022 Familiedeling hadde vært fint, men etter hva jeg finner trenger man en iOS- eller macOS-enhet? Familiedeling Vi har vært innlogget på begge kontoene i appen og i nettleser. Jeg holder en knapp på min uvitenhet i Apple-universet, uansett så sliter jeg med å finne en løsning. Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 12. januar 2022 Del Skrevet 12. januar 2022 Med tanke på at det er snakk om en Apple-ID for et barn, så må mor ha opprettet en slik konto? Ergo at hun er "familieorganisatoren" som må bekrefte icloud oppgraderinger, Appstore kjøp o.l. Hadde hun et apple produkt tidligere som hun opprettet kontoen til barnet med? Det ser faktisk ut som det ikke er mulig å administere dette uten en apple enhet, det er rimelig teit. Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 12. januar 2022 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2022 En iPhone 4 har vært innom for en del år siden, men nåværende ID ble laget på en Windows-PC i nettleseren. 🤔 Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 12. januar 2022 Del Skrevet 12. januar 2022 (endret) Du får ikke laget en barnekonto uten en Mac eller en iOS enhet, så jeg skjønner ikke helt hvordan dere klarte å lage den i nettleseren Jeg har ihvertfall ikke fått det til, jeg kan lage en barnekonto (familiedeling) på Mac-en min, men ikke via nettleser. I nettleseren blir jeg bedt om å sette opp familiedeling med en Mac eller iOS enhet. Så jeg kan ikke skjønne noe annet enn at hun brukte et Apple produkt til å sette dette opp på et eller annet tidspunkt. Med mindre de fjernet muligheten til å administere familiedeling via nettleseren etter at denne kontoen ble laget. Endret 12. januar 2022 av Uderzo Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 12. januar 2022 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2022 (endret) Barnekontoen ble laget da iPhone-en ble satt opp, men mors Apple ID ble laget på en Windows-PC. Kanskje mors konto også kan administreres fra iPhone-en? Mor er ikke interessert i det tekniske, jeg får sjekke når jeg er innom. Endret 12. januar 2022 av ^fmj Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 12. januar 2022 Del Skrevet 12. januar 2022 Det kan hende det vil fungere ja, at hun logger inn med sin konto på iPhonen, går inn på familiedeling og gjør de nødvendige endringene der. Verdt et forsøk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå