karl hungus Skrevet 9. januar 2004 Del Skrevet 9. januar 2004 Jeg har en liten nøtt å dele med dere: Lyden har forsvunnet fra pcen min! I går hadde jeg lyd, i dag har jeg ikke lyd! Jeg har prøvd alle triks jeg kan utenom full reinstallasjon av XP, men ingenting nytter: - jeg har avinstallert lydkortet, installert nye drivere, installert standard drivere - jeg har testet med andre høyttalere - jeg får ingen som helst feilmelding, for xp fungerer alt som det skal - men jeg har ikke lyd! Lydkortet er et Soundblaster Live! Value og det står i en Dell PIII-600 med XP Home Edition. Kanskje lydkortet mitt rett og slett bare har tatt kvelden ? Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 9. januar 2004 Del Skrevet 9. januar 2004 Prøv å sett lydkortet ordentlig ned i PCI porten! Jeg hadde problemer med litt dårlig kontakt noen ganger og det var løsningen... Lenke til kommentar
karl hungus Skrevet 10. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2004 hadde det ikke stått skikkelig i, hadde vel ikke windows xp sett det ? for windows ser alt normalt ut; xp tror jeg har lyd! Lenke til kommentar
Biera Skrevet 10. januar 2004 Del Skrevet 10. januar 2004 Har du sjekket i lyd-options at lyden ikke er dempet noen sted? Lenke til kommentar
karl hungus Skrevet 12. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2004 volumknapper og denslags har jeg sjekket, absolutt alt. men i går kom lyden plutselig tilbake ! så åpna jeg pcen, tok ut kortet og kikket litt på det, satt det tilbake igjen, og vips så var kortet ikke lenger gjenkjent av XP. ut igjen med kortet, utblåsning av pci-sporet, kortet grundig presset på plass, og simsalabim alt virker perfekt. pci-tipset var nok l¢sningen, ja ! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå