Gå til innhold

Barnehagekostnad under corona.

Gjest e6640...2d4

Anbefalte innlegg

Gjest e6640...2d4

Muligens feil området, men admin kan flytte dersom de føler for det.

Ville bare se om det var noen her som har tatt kampen med kommunen vedr kostnaden til barnehage under corona og alle restriksjonene?

Vi har kanskje vært uheldige, men vi har hatt barna hjemme 198 dager i 2021. ( kombinert med 2 stk på forskjellige avdelinger)

Det har vært alt fra manglende personell, sykdom i bhg, symptomer på barnet +++ .

Vi har hatt hjemmekontor som egentlig har gått opp i opp ved å bytte på slik at ukene går opp med tanke på dagene de har vært hjemme, men alle som har småbarn og hatt hjemmekontor denne perioden vet at du ikke får jobbet særlig med småbarn løpende rundt og man er alene med de.

Vi kunne jo selvfølgelig stått på "retten" vår å sendt ungene i barnehagen med symptomer, og når det er manglende personell bare for å gi mest mulig faen i andre og la vær å ta tlf når de ringer, men det er ikke casen her nå.

Når du har 48 timer uten synlige symptomer som krav, og alle med småbarn vet at det går kronisk rennende nese de første årene for barna, men so be it.

Jeg kan med god samvittighet si at jeg ikke har vært hysterisk, ei heller generøs mtp barnehagen og de ansatte der sin status under det hele, men det er direkte uansvarlig å sende barna i bhg med 2 ansatte og de skal passe på 20 unger ( vi er i et området med en god del utenlandske og de har hatt /fortsatt har en tendens til å sende ungene selv med symptomer i bhg og bryr seg fint lite om "reglene" )  Så naturligvis har det vært mye sykdom.

Men overall, ikke la dette bli en tråd som sammenligninger av hva du selv har gjort med dine barn og din bhg sine regler.  Se på det som det faktisk er.

Vi har blitt pålagt restriksjoner som igjen påfører at man "skal" ha barnet hjemme og vi har gjort vårt beste ved å etterleve dette.

Det er ikke snakk om tapte arbeidsinntekter pga det å være hjemme med syke barn, det er snakk om kostnaden til barnehagen og om noen har prøvd å fått en form for kompensasjon/tilbakebetaling.

En liten tanke er jo at man til neste gang ( dersom dette ikke blir et tema blant politikerne) er at foreldrene gir blanke f'**n neste gang og sender barna inn for de betaler jo for en tjeneste. ( mange gjør det allerede, ikke misforstå meg der)

Anonymous poster hash: e6640...2d4

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har klaget på skolemelka. Har fått refundert det jeg skal ha pga. steng skole og tidligere juleferie.

Når det gjelder dette med symptomer som rennende nese må du nesten ta det på egen kappe om du ikke vil ta kampen. Kona er ped.leder og i følge henne er standpunktet til kommunen her at rennende nese alene ikke er grunnlag for å holde unger hjemme. Det praktiseres sikkert ulikt rundt om kring. 

Mener faktisk at FHI har skrevet litt om dette også. 

Endret av Nedward
Lenke til kommentar
31 minutes ago, Nedward said:

Jeg har klaget på skolemelka. Har fått refundert det jeg skal ha pga. steng skole og tidligere juleferie.

Når det gjelder dette med symptomer som rennende nese må du nesten ta det på egen kappe om du ikke vil ta kampen. Kona er ped.leder og i følge henne er standpunktet til kommunen her at rennende nese alene ikke er grunnlag for å holde unger hjemme. Det praktiseres sikkert ulikt rundt om kring. 

Mener faktisk at FHI har skrevet litt om dette også. 

Jupp, rennende nese er (pr i høst?) alene ikke en grunn til å holde barnet hjemme, såvidt jeg husker. Og ihvertfall ikke mer enn en dag eller to.

Det sagt, det er litt av en kontrast fra min barnehage. Der var foreldrene flinke til å holde barne hjemme, og verken mini eller jeg har vært syk fra sommeren 2020 til sommeren 2021 (!). Fikk en smell nå i høst da...

Lenke til kommentar

Litt vanskelig å si noe om dette når du ikke spesifiserer mer hvor mye av fraværet som skyldes manglende bemanning og hvor mye som er på grunn av at dere har holdt dem hjemme. Vi hadde vel vår unge hjemme 15-20 dager i 2021 på grunn av sykdom, hadde det ikke vært for spesielle koronaregler så hadde det kanskje vært 8-12 færre. 198  dager for 2(?) unger høres fryktelig mye ut. Det er jo nesten et arbeidsår.

Lenke til kommentar

Holder med han over. At dere velger å ha barn hjemme eller at barnet er sykt er ikke grunnlag for reduksjon. Men hvis barnehagen har skyld i det, enten pga. personell eller unødvendig strenge regler. Da vil jeg si at det er grunnlag for klage. Dog er det kanskje sent å komme etter faktum. Slike ting bør påklages umiddelbart.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...