Gå til innhold

Bedrifter med hybrid arbeidsmodell/delvis hjemmekontor

Anbefalte innlegg

Hei! 

Jeg er utdannet siviløkonom bosatt i overkant av to timer utenfor Oslo hvor jeg også jobber. Pendling har tidligere vært uaktuelt, men i lys av pandemien og den utstrakte bruken av hjemmekontor lurer jeg på om det kanskje er mulig å få til likevel. Dette vil i så fall åpne opp for en rekke mer spennende stillinger enn jeg har nå. Derfor lurer jeg på om folk her har kjennskap til bedrifter lokalisert i Oslo som oppfyller følgende to krav:

1. Relevant for en siviløkonom (finansutdannet): Her går jeg bredt ut - revisjon, consulting, bank, meglerhus, industri, IT osv osv.  

2. Praktiserer hybrid arbeidsmodell hvor det er mulighet for MINST to dager i uken på hjemmekontor evt fjernarbeid fra en eller annen type kontorfellesskap.

Setter stor pris på svar! 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
jobbbytte skrev (12 minutter siden):

Hei! 

Jeg er utdannet siviløkonom bosatt i overkant av to timer utenfor Oslo hvor jeg også jobber. Pendling har tidligere vært uaktuelt, men i lys av pandemien og den utstrakte bruken av hjemmekontor lurer jeg på om det kanskje er mulig å få til likevel. Dette vil i så fall åpne opp for en rekke mer spennende stillinger enn jeg har nå. Derfor lurer jeg på om folk her har kjennskap til bedrifter lokalisert i Oslo som oppfyller følgende to krav:

Ikke direkte relevant for en økonom siden jeg er siv.ing, men erfaringsmessig er tilbud av slike jobber svært individuelt fra bedrift til bedrift og avhenger helt av den enkelte mellomleder eller toppleder. Mange plasser kan du fint få sitte 60-80 % av tiden på hjemmekontor, mens andre steder forventes det at du møter på kontoret de fleste dager. Det er helt avhengig av den enkeltes leders evne til å bedrive tillitsbasert ledelse. For mange ledere har for stort kontrollbehov.