Gå til innhold

Får cpuen kortere levetid når det er klokka?

Windoge

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

tror nok at endel av oss her bytter oftere enn 10 år. meg selv er sånn at ....dæven.. der kom det noe nytt. det må jeg ha. men ja selv om mann klokker så holder den nok til den kastes eller havner på veggen som klenodium. husk 10 år tilbake... 486 dx66. var det ikke det?

Lenke til kommentar

Men når man overklokker en cpu, synker vel levetiden ettersom du øker vcore?

Hvis du har fått en cpu som overklokker bra og du klokker den en del uten å øke vcore. Så har kameraten din akkurat samme cpu, men den klokker ikke like bra, og må derfor øke vcore noen hakk for å kjøre på samme hastighet som du. tempen på cpuene er omtrent like.

da blir vel levetiden på den cpu'en med høyere vcore kortere enn den med standard vcore (husk at det er lik temp)? :ermm:

Lenke til kommentar
Noen som vet svaret på dette egentlig?

Hver gang jeg skal selge en cpu får jeg dette spørsmålet:

Har den vært klokka?

Når det gjelder spørsmålet du alltid får: Om CPU har vært klokket? (når du skal selge) så er det vel alltid mere fristende å kjøpe ting som ikke har vært "tuklet" med... enten det gjelder det ene eller det andre, (her hadde jeg ganske mange gode forslag som kunne virke støtende/useriøse).

Lenke til kommentar

JA! seff får den kortere levetid, men har som alle andre har ingen betydnig siden man nærmest må være samler om man skulle bry seg om slikt. hvis man har en PC eller CPU i over 5 år så hvet man som oftest ikke hva overklokkin er(min teori) og da har det ingen betydning syns nå jeg! :cool:

Lenke til kommentar

Noen som har erfaring på levetiden ?

Såvidt jeg vet så går disse Celeron 300A CPUène ennå på 450MHz ?

Hvor lenge de har vært i livet... :roll:

AMD og INTEL garanterer vanlig drift med ca. 75-80C på alle

sine CPUèr hva gjelder temp. så det så..

Hvis vi øker Vcoren med 10-15% så har det minimalt påvirkning

i levetiden, ergo hvis du reduserer levetiden fra 15-20år ned til

10-12 år så da kan dere slutte å ha data som hobby med en gang,

når/hvis man tenker så som enkelte gjør her...

Endret av jarmo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...