salve2 Skrevet 11. januar 2022 Del Skrevet 11. januar 2022 Før hadde Telenor noe de kalte for "Telenoreksperten". Betaltelefon som en kunne ringe til hvis en trengte hjelp til pc eller mac. Denne er nå nedlagt og jeg lurer på om noen her inne vet om, og har erfaring med, gode alternativer? Nei, jeg har ikke problem akkurat nå. Men jeg skal oppgradere en stasjonær pc fra et AMD-system til Intel, skifte hovedkort, prosessor, ram og skjermkort. Det er lenge side jeg har gjort dette og tenkt det kunne være greit å ha en telefonkontakt i bakhånd. Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 11. januar 2022 Del Skrevet 11. januar 2022 Vel, forumet er til for slike eventualiteter. Det er mye god hjelp å få her hvis du skulle stå fast :) Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 11. januar 2022 Del Skrevet 11. januar 2022 Og om du stoler på en bruker kan f. eks. Teamviewer brukes. Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 11. januar 2022 Del Skrevet 11. januar 2022 salve2 skrev (11 minutter siden): jeg skal oppgradere en stasjonær pc fra et AMD-system til Intel, skifte hovedkort, prosessor En Windows med OEM lisens vil ikke akseptere å bli overført til nytt hovedkort. Det er heller ikke sikkert at den gamle Windows intallasjonen overhode vil starte på det nye systemet. Lenke til kommentar
salve2 Skrevet 11. januar 2022 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2022 1 hour ago, Uderzo said: Vel, forumet er til for slike eventualiteter. Det er mye god hjelp å få her hvis du skulle stå fast :) Takk, ja helt enig. Men så var det dette med "der og akkurat da". Lenke til kommentar
salve2 Skrevet 11. januar 2022 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2022 54 minutes ago, ^fmj said: Og om du stoler på en bruker kan f. eks. Teamviewer brukes. Ja, dersom en kjenner en med egnet kompetanse, og ikke minst om en kommer så langt at Teamviewer kan brukes. Lenke til kommentar
salve2 Skrevet 11. januar 2022 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2022 50 minutes ago, mobile999 said: En Windows med OEM lisens vil ikke akseptere å bli overført til nytt hovedkort. Det er heller ikke sikkert at den gamle Windows intallasjonen overhode vil starte på det nye systemet. Er klar over det, og har laget en win-oppstart på usb i tilfelle. Men hadde tenkt å forsøke om det startet og så bruke "Aktivere win på nyt etter en endring av maskinvare". Men er ikke sikker på om dette fungere etter en så "omfattende" utskiftning. Lenke til kommentar
cacb Skrevet 16. januar 2022 Del Skrevet 16. januar 2022 On 1/11/2022 at 7:00 PM, mobile999 said: En Windows med OEM lisens vil ikke akseptere å bli overført til nytt hovedkort. Det er heller ikke sikkert at den gamle Windows intallasjonen overhode vil starte på det nye systemet. Det er jo i så fall en ypperlig anledning for å installere Linux. Bruker selv Kubuntu https://kubuntu.org/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå