hekomo Skrevet 12. januar 2022 Del Skrevet 12. januar 2022 nessuno skrev (På 11.1.2022 den 13.15): Youtube > søkefelt > thunderf00t + hyperloop Opplys dere litt, og forstå at Hyperloop er svada fra ende til annen Thunderf00t er imidlertid en dårlig kilde på alt som har med teknologi å gjøre, for han eier for det første ikke kunnskap, gjør for det andre helt grunnleggende regnefeil, og så klarer han ikke å se at han er blendet av hat. Han var bra da han slaktet kreasjonister med videoene sine, men så begynte han med kvinnehat og anti-teknologi-kakling, og da orket jeg ikke følge mer med på ham. Jeg tror egentlig videoene hans i dag handler om å tiltrekke seg seere koste hva det koste vil, for han tjener gode penger på det. Det er tydeligvis ikke så viktig for ham hvor sanne videoene hans er så lenge pengene renner inn. Lenke til kommentar
Kajac Skrevet 12. januar 2022 Del Skrevet 12. januar 2022 hekomo skrev (1 minutt siden): Så ensidig og sort-hvitt er det nok ikke. Ikke at det ikke er store utfordringer her, men det kan lønne seg å være litt mer ydmyk når man ikke vet hva man snakker om. Ingen ting er sort-hvitt, men hyperloop er ikke så langt i fra. Men bevis gjerne at jeg tar feil. Så langt, etter så mange år, er det fremdeles ingen som faktisk har fått til en funksjonell hyperloop i reell skala. 1 Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 12. januar 2022 Del Skrevet 12. januar 2022 nessuno skrev (På 11.1.2022 den 13.26): Han er en faktisk, ekte vitenskapsmann, med full forståelse om hva han snakker om. Men resten av karakterisering din av vedkommende... er ja, korrekt. Han er kjemiker. Det betyr ikke at han har kompetanse på alt annet. Dessverre beveger han seg langt utenfor sitt eget kompetanseområde når det gjelder både Hyperloop og raketter. Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 12. januar 2022 Del Skrevet 12. januar 2022 Kajac skrev (1 minutt siden): Ingen ting er sort-hvitt, men hyperloop er ikke så langt i fra. Men bevis gjerne at jeg tar feil. Så langt, etter så mange år, er det fremdeles ingen som faktisk har fått til en funksjonell hyperloop i reell skala. Vel, du kan for eksempel se videoen for en litt mer nyansert og redelig fremstilling av saken? Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 12. januar 2022 Del Skrevet 12. januar 2022 sverreb skrev (På 11.1.2022 den 15.12): Det er kanskje ikke helt tilfeldig at dette hyperloop whitepaperet kom fra noen som drev med å selge bil akkurat rett før delstaten california skulle til å godkjenne finansiering for et stort togprosjekt. Det føyer seg jo fint i amerikansk tradisjon at bilbransjen går inn for å undergrave kolektivtransport. Nå handler ikke denne artikkelen eller tråden om dette, og jeg ser heller ikke poenget med slike avsporinger av noen konspirasjonsteorier. Skal enda en tråd ødelegges med de typiske avsporingene som kommer når Han Som Ikke Må Nevne blir tema? Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 12. januar 2022 Del Skrevet 12. januar 2022 debattklovn skrev (19 timer siden): Lik ham eller ikke, men han baserer argumentene på fakta og trippelsjekker videoene sine for faktafeil. Det kan han da umulig gjøre med tanke på alle faktafeilene han kommer med. Lenke til kommentar
Kajac Skrevet 12. januar 2022 Del Skrevet 12. januar 2022 hekomo skrev (5 minutter siden): Vel, du kan for eksempel se videoen for en litt mer nyansert og redelig fremstilling av saken? Får gjøre det etter jobb Men det er ingen ting som tyder på at en Hyperloop, slik som opprinnelig planlagt, noen gang vil være mulig. Men kan godt hende vi får et forenklet vakuumtog en gang, som noen velger å kalle hyperloop. Lenke til kommentar
debattklovn Skrevet 12. januar 2022 Del Skrevet 12. januar 2022 2 minutes ago, hekomo said: Det kan han da umulig gjøre med tanke på alle faktafeilene han kommer med. Rart når man ber folk påpeke faktafeilene hans så hører man bare lyden av sirisser. Ingenting. 1 Lenke til kommentar
debattklovn Skrevet 12. januar 2022 Del Skrevet 12. januar 2022 9 minutes ago, hekomo said: Han var bra da han slaktet kreasjonister med videoene sine, men så begynte han med kvinnehat og anti-teknologi-kakling, og da orket jeg ikke følge mer med på ham. Du følger tydeligvis ikke med på hans videoer, da han verken er kvinnehater eller anti-teknologi.... 1 Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 12. januar 2022 Del Skrevet 12. januar 2022 (endret) debattklovn skrev (3 minutter siden): Rart når man ber folk påpeke faktafeilene hans så hører man bare lyden av sirisser. Ingenting. Se på videoen jeg la ut i tråden her. Og så kan vi kanskje holde oss til tema i stedet, og ikke gjøre det til enda en hate-Elon-tråd. Tråden handler ikke om Elon Musk eller noen av hans selskaper. debattklovn skrev (1 minutt siden): Du følger tydeligvis ikke med på hans videoer, da han verken er kvinnehater eller anti-teknologi.... Eh, jo han hadde en periode med kvinnehat. Søk på "feminism" på kanalen hans. Men igjen, han er irrelevant her. Endret 12. januar 2022 av hekomo Lenke til kommentar
debattklovn Skrevet 12. januar 2022 Del Skrevet 12. januar 2022 15 minutes ago, hekomo said: Se på videoen jeg la ut i tråden her. Og så kan vi kanskje holde oss til tema i stedet, og ikke gjøre det til enda en hate-Elon-tråd. Tråden handler ikke om Elon Musk eller noen av hans selskaper. Ja, fint om du klarer å holde deg til temaet. Nei takk, 16 minutes ago, hekomo said: Eh, jo han hadde en periode med kvinnehat. Søk på "feminism" på kanalen hans. Men igjen, han er irrelevant her. Helt feil. Men ja, irrelevant. Lenke til kommentar
nessuno Skrevet 12. januar 2022 Del Skrevet 12. januar 2022 hekomo skrev (35 minutter siden): Thunderf00t er imidlertid en dårlig kilde på alt som har med teknologi å gjøre, for han eier for det første ikke kunnskap, gjør for det andre helt grunnleggende regnefeil, og så klarer han ikke å se at han er blendet av hat. Han var bra da han slaktet kreasjonister med videoene sine, men så begynte han med kvinnehat og anti-teknologi-kakling, og da orket jeg ikke følge mer med på ham. Jeg tror egentlig videoene hans i dag handler om å tiltrekke seg seere koste hva det koste vil, for han tjener gode penger på det. Det er tydeligvis ikke så viktig for ham hvor sanne videoene hans er så lenge pengene renner inn. Jeg håper du vet at han er en vitenskapsmann av yrke. Til noen av sine videoer bruker han utstyr/datamodellering ingen av oss har tilgang til. At du ikke liker vedkommende er meget tynn suppe, like mye som like relevant er hva du orker eller ei. Han kom med helt konkrete argumenter og praktiske eksempler - angrip de ikke vedkommende, om du kan. 3 1 Lenke til kommentar
Lynxman Skrevet 12. januar 2022 Del Skrevet 12. januar 2022 33 minutes ago, hekomo said: Det kan han da umulig gjøre med tanke på alle faktafeilene han kommer med. Hvilke? Ikke at jeg er noen stor fan av ham, men dette er en påstand jeg gjerne vil høre din forklaring på. Lenke til kommentar
Lynxman Skrevet 12. januar 2022 Del Skrevet 12. januar 2022 42 minutes ago, hekomo said: Thunderf00t er imidlertid en dårlig kilde på alt som har med teknologi å gjøre, for han eier for det første ikke kunnskap, gjør for det andre helt grunnleggende regnefeil, og så klarer han ikke å se at han er blendet av hat. Han var bra da han slaktet kreasjonister med videoene sine, men så begynte han med kvinnehat og anti-teknologi-kakling, og da orket jeg ikke følge mer med på ham. Jeg tror egentlig videoene hans i dag handler om å tiltrekke seg seere koste hva det koste vil, for han tjener gode penger på det. Det er tydeligvis ikke så viktig for ham hvor sanne videoene hans er så lenge pengene renner inn. Oversettelse: "Han var bra helt til han kritiserte guden min, Elon Musk." 4 1 Lenke til kommentar
Espen Hugaas Andersen Skrevet 12. januar 2022 Del Skrevet 12. januar 2022 Jeg er stort sett enig i at det er ikke mange faktafeil. Der han sliter er å dra logiske slutninger utifra faktaene. Og hans evne til å se ting i et større perspektiv kunne ikke vært mer fraværende. I stedet gnåler han om ubetydelige detaljer. Lenke til kommentar
Lynxman Skrevet 12. januar 2022 Del Skrevet 12. januar 2022 (endret) 1 hour ago, hekomo said: Så ensidig og sort-hvitt er det nok ikke. Ikke at det ikke er store utfordringer her, men det kan lønne seg å være litt mer ydmyk når man ikke vet hva man snakker om. Har du selektiv hukommelse eller? Hu sier mye det samme som meg og til og med Thunderf00t har sagt om alle problemene. Hun firer på alle kravene til det kan funke i virkeligheten hun også. Hun sier til slutt at det ikke er umulig at det bygges i fremtiden. Hun om det. Endret 12. januar 2022 av Lynxman Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 12. januar 2022 Del Skrevet 12. januar 2022 Lynxman skrev (1 time siden): Oversettelse: "Han var bra helt til han kritiserte guden min, Elon Musk." Nei, han begynte med kvinnefiendlige grifter-videoer lenge før han begynte å lyve om alt som har med Elon Musk å gjøre. Men hva i helvete har dette med trådens tema å gjøre? 1 Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 12. januar 2022 Del Skrevet 12. januar 2022 nessuno skrev (1 time siden): Jeg håper du vet at han er en vitenskapsmann av yrke. Til noen av sine videoer bruker han utstyr/datamodellering ingen av oss har tilgang til. At du ikke liker vedkommende er meget tynn suppe, like mye som like relevant er hva du orker eller ei. Han kom med helt konkrete argumenter og praktiske eksempler - angrip de ikke vedkommende, om du kan. Som jeg skrev tidligere, han er kjemiker. Han er ingen god kilde til f.eks. feminisme eller teknologi. At han har kjemikerbakgrunn er ingen god grunn til å anta at han har kunnskap om alt mulig annet. Lenke til kommentar
Lynxman Skrevet 12. januar 2022 Del Skrevet 12. januar 2022 Just now, hekomo said: Nei, han begynte med kvinnefiendlige grifter-videoer lenge før han begynte å lyve om alt som har med Elon Musk å gjøre. Men hva i helvete har dette med trådens tema å gjøre? Og det snakker du om? Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 12. januar 2022 Del Skrevet 12. januar 2022 Lynxman skrev (10 minutter siden): Har du selektiv hukommelse eller? Hu sier mye det samme som meg og til og med Thunderf00t har sagt om alle problemene. Hun firer på alle kravene til det kan funke i virkeligheten hun også. Hun sier til slutt at det ikke er umulig at det bygges i fremtiden. Hun om det. Poenget er at i motsetning til Thunderf00t, så har hun et nyansert og faktabasert syn på saken. Kan du kutte ut personangrepene? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå