Gjest 952b7...c5e Skrevet 10. januar 2022 Del Skrevet 10. januar 2022 for eksempel hvis jeg har en mobiltelefon eller (eller nettbrett) stående på lading, så river de ut kontakten - for å sette deres egne elektroniske "duppeditter" til den samme kontakten (i steden for å bare koble til en helt annen kontakt) men ikke nok med det: de kaster også mitt utstyr i veggen, eller dytter tingene ned på gulvet. Hvis deres eget utstyr skal ligge på nøyaktig samme plass, så blir mine ting liggende i veien for deres ting. eller hvis jeg har lagt igjen nettbrett / mobiltelefon og briller (eller andre ting) på en krakk eller noe i stuen, så sparker de krakken helt bort til den andre veggen. Resultatet blir jo selvfølgelig at mine ting sklir ned fra krakken, og lander på gulvet. De kunne jo selvfølgelig bare gått så vidt rundt hele krakken. God plass, i en veldig stor stue. Men kanskje de innbiller seg at å sparke til krakken så hardt de klarer, liksom skal være en "tøff" ting å gjøre. Ikke veit jeg. men resultatet blir uansett at mine eiendeler selvfølgelig har fått temmelig "hard medfart" på grunn av alt det tullet de finner på. Skjermen har blant annet fått en del riper og skader. Hva kan man egentlig finne på, for å hindre noe sånn? Anonymous poster hash: 952b7...c5e Lenke til kommentar
Pliscin Skrevet 10. januar 2022 Del Skrevet 10. januar 2022 For å svare med et spørsmål; har dere ikke mer enn én stikkontakt eller lader i huset? 3 Lenke til kommentar
Populært innlegg Roger Moore Skrevet 10. januar 2022 Populært innlegg Del Skrevet 10. januar 2022 En flytter for seg selv. 10 Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 11. januar 2022 Del Skrevet 11. januar 2022 Man passer på tingene sine, flytter for seg selv eller snakker med mamma og pappa om problemet og får dem til å hjelpe. 6 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 11. januar 2022 Del Skrevet 11. januar 2022 1. Snakk med de. 2. Gjør igjen på samme måte som de gjør mot deg 3. Flytt. 1 Lenke til kommentar
BIGG Skrevet 11. januar 2022 Del Skrevet 11. januar 2022 Anmeld lillesøstra di til politiet... Lenke til kommentar
Gjest 952b7...c5e Skrevet 13. januar 2022 Del Skrevet 13. januar 2022 Herr Brun skrev (På 11.1.2022 den 8.55): Man passer på tingene sine, flytter for seg selv eller snakker med mamma og pappa om problemet og får dem til å hjelpe. problemet er at det er godt voksne mennesker som holder på sånn, ikke fire år gamle drittunger liksom. I tillegg kommer foreldre i en slags "mellom-posisjon" hvor de ikke har lyst til å diskutere saken med noen av partene, fordi en eller annen kommer til å bli sur uansett hva dem forsøker å gjøre. Anonymous poster hash: 952b7...c5e Lenke til kommentar
Milhouse85 Skrevet 13. januar 2022 Del Skrevet 13. januar 2022 Det må være noe underliggende bak den type atferd. Slik oppførsel ganske typisk for misnøye - type "hevngjerrighet" for noe vedkommende som utøver slik atferd har. Men; det kan også være at vedkommende har misnøye med seg selv - og bruker deg som et "offer" i et forsøk på å skape kontroll / føle seg bedre. Det du må gjøre, er ganske enkelt (kraftig) konfrontasjon. Ikke på en "sur/sinna" måte. Men nøytral, saklig og objektiv måte. Du kan forvente benektelse og et forsøk på manipulering tilbake. Men du må bare fortsette med konfrontasjonen. Hver gang du opplever et typiske eksempel på hva du beskriver her - så tar du til ordet, og "lager en sak" av det. Og igjen - kan du forvente benektelse og kanskje at vondt blir verre. Men istedenfor å fokusere på selve handlingen alene. Spør "Hvorfor gjør du/dere dette? Hva har jeg gjort mot dere, som gjør at dere føler dere kan behandle meg slik. Hva er egentlig problemet?" osv. Lykkes du ikke med det. > Flytt ut! 2 Lenke til kommentar
Helm Skrevet 20. januar 2022 Del Skrevet 20. januar 2022 Hvis du er så uskyldig som du høres ut som er det ingen grunn til å finne seg i dette. Hva du skal gjøre kan jeg ikke si. Men jeg ville kjøpt en slegge. Lenke til kommentar
Roger Moore Skrevet 20. januar 2022 Del Skrevet 20. januar 2022 Gjest 952b7...c5e skrev (På 13.1.2022 den 15.43): problemet er at det er godt voksne mennesker som holder på sånn, ikke fire år gamle drittunger liksom. I tillegg kommer foreldre i en slags "mellom-posisjon" hvor de ikke har lyst til å diskutere saken med noen av partene, fordi en eller annen kommer til å bli sur uansett hva dem forsøker å gjøre. Anonymous poster hash: 952b7...c5e Da flytter en hjemmefra og kutter all kontakt. Fysisk blokkerer dem ute av livet ditt. Lenke til kommentar
Serpentbane Skrevet 20. januar 2022 Del Skrevet 20. januar 2022 Milhouse85 skrev (På 13.1.2022 den 16.00): Det må være noe underliggende bak den type atferd. Ja, og den underliggende årsaken beskrives her... Gjest 952b7...c5e skrev (På 13.1.2022 den 15.43): I tillegg kommer foreldre i en slags "mellom-posisjon" hvor de ikke har lyst til å diskutere saken med noen av partene, fordi en eller annen kommer til å bli sur uansett hva dem forsøker å gjøre. Tror du snakker med foreldrene dine, si at samspillet i familien er dårlig, og be dem være foreldre. Be dem kalle inn til familieråd, og se dem må sette ned foten. Det er ikke foreldrenes mål å være populære og unngå konflikt, men å gi barna, alle barna, trygge rammer og lære dem folkeskikk osv. På tide å gjøre jobben sin. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå