Framtidig maskinfører Skrevet 10. januar 2022 Del Skrevet 10. januar 2022 hei jeg går nå vg2 for å bli maskinfører men er mye ute i praksis. jeg har traktorlappen men lurer på hva jeg trenger for å kunne kjøre en hjulgraver på veien. takk for svar Lenke til kommentar
Frank Olsen Skrevet 10. januar 2022 Del Skrevet 10. januar 2022 Maskinførerkurs i tillegg vil jeg tro: Kjøring med hjullaster - Trafikk - Diskusjon.no Lenke til kommentar
Framtidig maskinfører Skrevet 10. januar 2022 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2022 Frank Olsen skrev (21 minutter siden): Maskinførerkurs i tillegg vil jeg tro: Kjøring med hjullaster - Trafikk - Diskusjon.no jeg har tatt maskinførerkurset men fyller ikke 18 før i november så driver nå da å kjører maskin på skolen og i praksis for å få de 40 timene jeg må ha på maskinen Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 10. januar 2022 Del Skrevet 10. januar 2022 Har noe fra 2017. Vis dere har gode bøker, skal dere ha et oversiktsskjema kompilert av f.eks MEF. 1 Lenke til kommentar
Framtidig maskinfører Skrevet 10. januar 2022 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2022 del_diablo skrev (15 minutter siden): Har noe fra 2017. Vis dere har gode bøker, skal dere ha et oversiktsskjema kompilert av f.eks MEF. vil det si at jeg da kan kjøre hjulgraver på offentlig veg med traktorlappen? Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 10. januar 2022 Del Skrevet 10. januar 2022 Vis den er liten nok(tonn) og har lav nok maksfart: Ja AML og opplæring kommer på toppen av dette igjen. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 10. januar 2022 Del Skrevet 10. januar 2022 1 hour ago, Frank Olsen said: Maskinførerkurs i tillegg vil jeg tro: Kjøring med hjullaster - Trafikk - Diskusjon.no Hjul graver er ikke hjul laster, 2 forskjellige maskiner. Lenke til kommentar
Framtidig maskinfører Skrevet 10. januar 2022 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2022 del_diablo skrev (15 minutter siden): Vis den er liten nok(tonn) og har lav nok maksfart: Ja AML og opplæring kommer på toppen av dette igjen. okei takk for svar Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 10. januar 2022 Del Skrevet 10. januar 2022 (endret) Du trenger sertifikat for å kjøre gjeldende motorredskap. Over 3500 kg med konstruert hastighet under 40 km/t (som er den desidert vanligste kombinasjonen for hjulgravere) er det traktorlappen som gjelder. Skal du i tillegg utføre arbeid (eller er på jobb på en eller annen måte) med denne maskinen må du ha sertifisert opplæring på masseforflytningsmaskiner M2 samt dokumentert typespesifikk opplæring. Endret 11. januar 2022 av Dr. Brodsky 1 Lenke til kommentar
Framtidig maskinfører Skrevet 10. januar 2022 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2022 Dr. Brodsky skrev (54 minutter siden): Du trenger sertifikat for å kjøre gjeldende motorredskap. Over 3500 kg med konstruert hastighet under 40 km/t (som er det desidert vanligste kombinasjonen for hjulgravere) er det traktorlappen som gjelder. Skal du i tillegg utføre arbeid (eller er på jobb på en eller annen måte) med denne maskinen må du ha sertifisert opplæring på masseforflytningsmaskiner M2 samt dokumentert typespesifikk opplæring. okei så da har jeg lov til å kjøre de på vegen. tusen takk Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 10. januar 2022 Del Skrevet 10. januar 2022 Framtidig maskinfører skrev (43 minutter siden): okei så da har jeg lov til å kjøre de på vegen. tusen takk Det høres slik ut, ja. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå