Gå til innhold

Avis: Audi planlegger nytt navn og lengre rekkevidde for E-Tron

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
31 minutes ago, Roger Moore said:

Igjen så er det fra Tyskland en flytter grensene for hva en kan gjøre med en elbil.

Bytte navn på bilmodeller etter de kom på markedet? Ja, jeg har også fått med meg at f.eks. Tesla er dårlig på det. Der må de gjøre sånn et sted mellom visjonen på Twitter og varemerkeregistreringa. Men jeg har fått med meg at Toyota og Ford roterer på modellnavn, så den type flytting av grenser hva man kan gjøre med en elbil virker internasjonalt. 

• Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
kremt skrev (14 timer siden):

200 km ekstra vil nok bety batteri på 120-130 kwh. Opp fra dagens 90 (85). Jeg antar prisen vil legge på seg også, opp mot 800-900 tusen sannsynligvis.

Det er ikke nødvendigvis bare batteristørrelsen som øker, det kan like gjerne være andre komponenter så som motor, hjuloppheng m.m. som sammen med et nytt batteri vil gi økt nominell rekkevidde. Som det hevdes av andre så har Tesla til nå vært ledende på effektiviteten av hver kW som tas ut fra batteriet, men det er ingen grunn til å tro at de andre fabrikkene ikke vil komme etter.
e-Tron er en nydelig bil å kjøre, men for de som først og fremst trenger rekkevidde er den litt for snau.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...