Bilinteressert Skrevet 10. januar 2022 Del Skrevet 10. januar 2022 Tror du da at du alene er 95% beskyttet med vaksinen du har tatt? Lenke til kommentar
Populært innlegg TheKims Skrevet 10. januar 2022 Populært innlegg Del Skrevet 10. januar 2022 Nei, men jeg tror sykdomsforløpet vil bli mindre alvorlig visst jeg har tatt vaksinen. 21 Lenke til kommentar
Gaea Skrevet 10. januar 2022 Del Skrevet 10. januar 2022 (endret) TheKims skrev (1 time siden): Nei, men jeg tror sykdomsforløpet vil bli mindre alvorlig visst jeg har tatt vaksinen. Enig. Det er som å spørre om man føler seg mer sikker med å bruke hjelm når man sykler. En hjelm kan ikke forhindre 100% skader etter fall på sykkel,hjelm forhindrer ikke at man faller på sykkel, men det vil fortsatt være mye tryggere å sykle med hjelm og skadeomfanget vil være mye mindre når man sykler med hjelm enn å sykle uten hjelm. I overført betydning; jeg minimerer risikoen så godt som jeg kan ved å ta vaksine, og jeg hvis jeg allikevel blir smittet blir sykdomsforløpet vesentlig mildere og mindre alvorlig. Endret 10. januar 2022 av GiaMahan 5 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 10. januar 2022 Del Skrevet 10. januar 2022 Jeg er 100% beskyttet. Samme som at ved å bruke bilbeltet så er jeg 100% beskyttet fra å dø i en kollisjon. 1 Lenke til kommentar
Sentinelle Skrevet 10. januar 2022 Del Skrevet 10. januar 2022 TheKims skrev (2 timer siden): Nei, men jeg tror sykdomsforløpet vil bli mindre alvorlig visst jeg har tatt vaksinen. Det at du tror det, er i seg selv nok til å gjøre at du blir mindre alvorlig syk. Placeboeffekt – Wikipedia 1 Lenke til kommentar
Pallehysa Skrevet 10. januar 2022 Del Skrevet 10. januar 2022 Bilinteressert skrev (3 timer siden): Tror du da at du alene er 95% beskyttet med vaksinen du har tatt? Usikker på kva du spør om. 95% beskyttet mot kva? Smitte, alvorlig sykdom, død? Uansett. Usikker kor denne prosenten ligger, men vaksinen beskytter betydelig mot alvorlig sykdomsforløp ja. Det er nesten utelukket uvaksinerte og vaksinerte med nedsatt immunforsvar, som må innlegges på sjukehus med alvorlig covid forløp. Ellers beskytter også vaksinen mot smitte. Kor denne prosenten ligger, veit eg heller ikkje. Den er betydelig lavere enn beskyttelsen mot alvorlig sjukdom. Men at vaksinen hjelper på smitte, er eit faktum. 3 Lenke til kommentar
DukeNukem3d Skrevet 10. januar 2022 Del Skrevet 10. januar 2022 (endret) Jeg tror risikoen er lavere for å bli smittet/syk og at hvis jeg først blir det så er sjansen mindre for at jeg ender opp i respirator. Men jeg mistenker også at immunforsvaret mitt kan ta knekken på svartedauden fra før av. Endret 10. januar 2022 av DukeNukem3d Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 10. januar 2022 Del Skrevet 10. januar 2022 Sentinelle skrev (36 minutter siden): Det at du tror det, er i seg selv nok til å gjøre at du blir mindre alvorlig syk. Placeboeffekt – Wikipedia Vet ikke hvor mye placebo hjelper visst man ligger på sykehuset og må ha pustehjelp. Troen kan gjøre mye rart, men akkurat der tror jeg ikke det hjelper så mye. 6 1 Lenke til kommentar
Pallehysa Skrevet 10. januar 2022 Del Skrevet 10. januar 2022 (endret) Sentinelle skrev (7 timer siden): Det at du tror det, er i seg selv nok til å gjøre at du blir mindre alvorlig syk. Placeboeffekt – Wikipedia Ja du tror statistikk over alvorlige forløp, er hentet fra spørreundersøkelser, om kordan folk "føler seg"? Endret 10. januar 2022 av Pallehysa 4 Lenke til kommentar
minim Skrevet 10. januar 2022 Del Skrevet 10. januar 2022 Pallehysa skrev (1 minutt siden): Ja du tror at statistikk over alvorlige forløp, er hentet fra spørreundersøkelser, om kordan folk "føler seg"? I de sammenhenger jeg har sett så regnes alvorlig forløp som at man ender på sykehus. Terskelen for å komme dit er relativt høy så alvorlig er nok alvorlig. 2 Lenke til kommentar
Sentinelle Skrevet 10. januar 2022 Del Skrevet 10. januar 2022 TheKims skrev (45 minutter siden): Vet ikke hvor mye placebo hjelper visst man ligger på sykehuset og må ha pustehjelp. Troen kan gjøre mye rart, men akkurat der tror jeg ikke det hjelper så mye. Hvis man ligger på sykehuset og må ha pustehjelp, så vil en positiv forventning til behandlingen gjøre er positivt utfall langt mer sannsynlig. Lenke til kommentar
Bilinteressert Skrevet 10. januar 2022 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2022 Pallehysa skrev (2 timer siden): Usikker på kva du spør om. 95% beskyttet mot kva? Smitte, alvorlig sykdom, død? smitte selvsagt. Lenke til kommentar
Bilinteressert Skrevet 10. januar 2022 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2022 Samtidig så spør jeg at du tror at du alene tror du er 95 % beskyttet imot viruset alene, eller at det må bidras ved hjelp av kollektiv? Lenke til kommentar
clink Skrevet 10. januar 2022 Del Skrevet 10. januar 2022 1 hour ago, Bilinteressert said: smitte selvsagt. Den smitten som i 99,xx av tilfellene er ufarlig? Og i de tilfellene den har gitt uheldig utgang, gjelder det svake, syke, eldre osv. "Kjempefarlig" Forresten - den som har tatt denne "vaksinen" (eksperiment-injiseringen), kan sjekke opp toksisiteten og kjente bivirkninger på akkurat det vaksinepartiet man fikk fra, hvis man har vært så forutseende å ta vare på etikett eller tatt bilde. Har du injicerat dig med covid-sticket och vill se vilka biverkningar du kan få? Kolla upp serienumret som står på intyget du fick och jämför det med serienumret (batchcode) för det vaccin du erhållit. https://prickigahuset.com/2022/01/09/hur-skadliga-ar-mina-partinummer/ 1 Lenke til kommentar
Laserbeam Skrevet 10. januar 2022 Del Skrevet 10. januar 2022 Bilinteressert skrev (7 timer siden): Tror du da at du alene er 95% beskyttet med vaksinen du har tatt? Nei, så klart ikke. Har i hvert fall mye mindre sjanse av å bli alvorlig syk. Men jeg følger selvsagt alt av forhåndsregler hvis jeg er ute i butikken eller noe sånt. Men går mest i hjemlevering uansett. Mest pga all isen og snøen, og er livredd for å dette og slå meg (igjen). Lenke til kommentar
Pallehysa Skrevet 10. januar 2022 Del Skrevet 10. januar 2022 Bilinteressert skrev (1 time siden): smitte selvsagt. Det va litt usikkert... Men då e du nok på langt lavere prosent enn 95 ja... Eg tenke meir nede på 10-30%.. Ka tenke du om det? 1 Lenke til kommentar
clink Skrevet 11. januar 2022 Del Skrevet 11. januar 2022 11 hours ago, Sarcoex said: Nei, så klart ikke. Har i hvert fall mye mindre sjanse av å bli alvorlig syk. Men jeg følger selvsagt alt av forhåndsregler hvis jeg er ute i butikken eller noe sånt. Men går mest i hjemlevering uansett. Mest pga all isen og snøen, og er livredd for å dette og slå meg (igjen). My mindra sjanse til å bli alvorlig syk? Baserer du det på noen studier av denne "velutviklede vaksinen"? Hvilke? 1 Lenke til kommentar
quantum Skrevet 11. januar 2022 Del Skrevet 11. januar 2022 Sentinelle skrev (16 timer siden): Det at du tror det, er i seg selv nok til å gjøre at du blir mindre alvorlig syk. Placeboeffekt – Wikipedia Ja det er helt fantastisk. Hvis man er 95% beskyttet med vaksinen og så 15% placebo på toppen der, så ... Lenke til kommentar
Laserbeam Skrevet 11. januar 2022 Del Skrevet 11. januar 2022 clink skrev (8 minutter siden): My mindra sjanse til å bli alvorlig syk? Baserer du det på noen studier av denne "velutviklede vaksinen"? Hvilke? Lest det på WHO og FHI sine sider. 1 Lenke til kommentar
quantum Skrevet 11. januar 2022 Del Skrevet 11. januar 2022 Bilinteressert skrev (13 timer siden): smitte selvsagt. Selvfølgelig er man ikke 95% beskyttet mot smitte, eller å smitte andre. Det er vel noe alle vet? 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg