Erik Jonassen Skrevet 10. januar 2022 Del Skrevet 10. januar 2022 På grunn av "gammel" forsterker må jeg hente "analog" lyd fra T-We boks II. Følgende oppsett er valgt: TOSLINK fra T-We boks til DAC og RCA (phono) til forsterker. Uansett hvor høyt jeg setter lyden fra T-We boksen får jeg bare en lyd som så vidt er hørbar på høyttalere selv om volumet på forsterker er 100%. Hva gjør jeg feil? Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 10. januar 2022 Del Skrevet 10. januar 2022 Hvilken dac og forsterker? Lenke til kommentar
Erik Jonassen Skrevet 10. januar 2022 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2022 (endret) Skal kobles til en Sonos connect, amp gen 1 Endret 10. januar 2022 av Erik Jonassen Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 10. januar 2022 Del Skrevet 10. januar 2022 Erik Jonassen skrev (5 timer siden): Uansett hvor høyt jeg setter lyden fra T-We boksen ... TOSLINK utgang er linjenivå, dvs ikke påvirket av volumkontroll på T-We boksen. Problemet har er muligens dårlig match av linjenivå mellom DAC og Sonos, slikt er ikke standardisert. Lenke til kommentar
Erik Jonassen Skrevet 11. januar 2022 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2022 Takk for kommentaren Hårek. Jeg har begynt å helle til den forståelse jeg også. Prøvde nemlig å kjøre linje fra en gammel CD-spiller og da var det ingen problemer med lyden. Jeg skal gjøre et forsøk i dag på å kjøre et annet system (i butikk) for å se om det gir forskjell, og eventuelt prøve en dyrere DAC. Den som er avbildet kostet bare 200,- 🙂 Lenke til kommentar
Erik Jonassen Skrevet 11. januar 2022 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2022 Etter kontakt med Sonos ser det ut til at jeg via App kan gå inn i settings for det produktet jeg skal sende linjesignal til og justere volumet inn på Sonos-produktet. Dette må jeg prøve seinere i dag:-) Hvis dette er tilfellet kan det virke som om jeg har løst problemet... Skal eventuelt informere om løsning! 🙂 Lenke til kommentar
Erik Jonassen Skrevet 14. januar 2022 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2022 Løsningen funket!! 🙂 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå