Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Jeg er så lei av å tenke på henne

Gjest e04fe...1b7

Anbefalte innlegg

Gjest e04fe...1b7

Jeg er oppgitt over meg selv. Jeg tenker på henne hver dag, selv om det er flere måneder siden jeg sist så henne. Hun er den absolutte drømmedama, på alle mulige måter, men på grunn av situasjonen så ble alt helt feil. Og nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre. Og jeg er ingen sutrete emo på 14, men en voksen mann med god jobb og høy utdanning. Enda så sitter jeg bare her og tenker på henne. Hva kan jeg gjøre?

Anonymous poster hash: e04fe...1b7

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest e04fe...1b7
Athos2011 skrev (25 minutter siden):

Kan du sende henne en melding enten på sms eller noe sosiale media? Eller ønsker du å glemme henne?

Traff henne i behandling, jeg pasient og hun sykepleier. Tror nok det er best å bare glemme.

Lenke til kommentar
Gjest e04fe...1b7 skrev (34 minutter siden):

Traff henne i behandling, jeg pasient og hun sykepleier. Tror nok det er best å bare glemme.

Å ja, skjønner. Men sykepleiere har vel kanskje ikke noe forbud mot å ha en relasjon til sine pasienter da. Er vel ikke noe lov mot det. Muligens hvis det er psykiatrisk sykepleier da. Da kan kan det være noe restriksjoner.

Lenke til kommentar

Det er lov å forelske seg , men da må man vente til pasientrelasjonen er over før man inngår i et romantisk forhold. Så hvis hun ikke lenger er sykepleieren din så går det bra.🙂 Men all behandling må være over og ferdig. 

Endret av Athos2011
Lenke til kommentar
Gjest e04fe...1b7
Athos2011 skrev (3 minutter siden):

Det er lov å forelske seg , men da må man vente til pasientrelasjonen er over før man inngår i et romantisk forhold. Så hvis hun ikke lenger er sykepleieren din så går det bra.🙂 Men all behandling må være over og ferdig. 

Det er flere måneder siden behandlingen min ble ferdig. I tillegg til at jeg byttet behandlingssted fordi følelsene for vedkommende ble så sterke, at det ble vanskelig å være på stedet. Rusbehandling.

Lenke til kommentar

Ingenting å være oppgitt over. Det er en vanlig reaksjon og et naturlig utfall når hun er en forsørger.

Det er to utveier, enten å peise på eller å vente til det går over. Jeg garanterer deg at du kommer ut av dette med både helsa og stoltheten i behold.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest e04fe...1b7
Athos2011 skrev (12 minutter siden):

Å ja, skjønner. Og det var gjensidig fra hennes side?

Akkurat det er noe av det jeg ikke vet noe som helst om.

Lenke til kommentar
Gjest e04fe...1b7
Gavekort skrev (7 minutter siden):

Ingenting å være oppgitt over. Det er en vanlig reaksjon og et naturlig utfall når hun er en forsørger.

Det er to utveier, enten å peise på eller å vente til det går over. Jeg garanterer deg at du kommer ut av dette med både helsa og stoltheten i behold.

Jeg har hørt et par ganger det der at det er naturlig at slikt skjer. Men det er ikke noe som har skjedd meg før. Dessuten: både av utseende og personlighet er hun helt etter min smak. Vi har delt mye i mange og lange samtaler, og jeg har rett og slett aldri truffet noen så herlig og fin person som henne. Jeg hadde falt for henne uansett om jeg traff henne her eller der.

Lenke til kommentar
Gjest e04fe...1b7 skrev (1 minutt siden):

Akkurat det er noe av det jeg ikke vet noe som helst om.

Ok, jeg antar at du vet om det som kalles "transference". Det vil i en pasient-behandler- relasjon, der pasienten blir forelsket i behandleren på grunn av den omsorgen som behandleren gir. 

Lenke til kommentar
Gjest e04fe...1b7
Athos2011 skrev (1 minutt siden):

Ok, jeg antar at du vet om det som kalles "transference". Det vil i en pasient-behandler- relasjon, der pasienten blir forelsket i behandleren på grunn av den omsorgen som behandleren gir. 

Se svar ovenfor.

Lenke til kommentar

Å forelske seg i en person man blir eksponert for over tid, en person som viser omsorg og empati ovenfor deg, er ikke en unaturlig reaksjon. Spesielt om man ikke har hatt lignende relasjoner tidligere.

Hvordan avsluttet dere behandlingen? Vet hun hvorfor du byttet behandlingssted? Og hva mente hun eventuelt om dette? Om du ikke lenger er til behandling hos denne kvinnen, så ser jeg ikke noen grunn til at du ikke skal kunne ta kontakt, for å se hvor det bærer hen. 

Lenke til kommentar
Gjest e04fe...1b7
Sydvest skrev (14 minutter siden):

Å forelske seg i en person man blir eksponert for over tid, en person som viser omsorg og empati ovenfor deg, er ikke en unaturlig reaksjon. Spesielt om man ikke har hatt lignende relasjoner tidligere.

Hvordan avsluttet dere behandlingen? Vet hun hvorfor du byttet behandlingssted? Og hva mente hun eventuelt om dette? Om du ikke lenger er til behandling hos denne kvinnen, så ser jeg ikke noen grunn til at du ikke skal kunne ta kontakt, for å se hvor det bærer hen. 

Har selvsagt vært forelsket, i forhold osv før. Det er kanskje ikke rart man får følelser for en person man ser daglig, som viser omsorg, men likevel var det også et vennskap der, ikke bare det rent profesjonelle tenker jeg.

Jeg ba om bytte. Og sa hvorfor. Hun var godt kjent med det. Det ble uansett sagt at vi ikke skulle ha jevnlig kontakt som før, så jeg følte jeg mistet mye når det ble faktum. Hun mente jeg kunne forbli der, men jeg klarte det ikke. Så vi fikk en del samtaler sammen, med psykiater på stedet, "for å få meg til å bli", men jeg sto på mitt, og fikk nytt behandlingssted.

Lenke til kommentar
Gjest e04fe...1b7 skrev (Akkurat nå):

Jeg har hørt et par ganger det der at det er naturlig at slikt skjer. Men det er ikke noe som har skjedd meg før. Dessuten: både av utseende og personlighet er hun helt etter min smak. Vi har delt mye i mange og lange samtaler, og jeg har rett og slett aldri truffet noen så herlig og fin person som henne. Jeg hadde falt for henne uansett om jeg traff henne her eller der.

Ofte så kommer det folk her bare for å få en bekreftelse på at følelsene er gjensidige, men vi har ikke mulighet til å bekrefte slike ting, og vi har heller ikke behov for å vite hvor bra hun er, da vi er 100% sikker på at du er veldig betatt.

Det jeg kan si er motiverende ting slik som at det å la noe forbli ubesvart gjør mer vondt enn et avslag. Disse tankene du har vil gnage på deg i en stund fremover, men vil omsider forsvinne.

Lenke til kommentar

Som andre her er inne på, du må foreta deg ett eller annet, ellers vil lite endre seg. Antakelig går du (bevisst eller ubevisst) rundt og holder dette tankemønsteret i live. For å bryte opp i det må du enten ta kontakt med henne og få en endelig avklaring, eller så må du rett og slett finne noe annet å oppta hodet og tankene dine med.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Gjest e04fe...1b7

TS igjen her: vurderer seriøst å sende blomster til henne på Valentines. Vet ikke om det er tidenes dårligste ide eller hvorfor jeg vil gjøre det. Føler meg egentlig bare patetisk. Har virkelig prøvd den siste tiden, var til og med på en date her om helgen, men det blir med den ene daten der. Jeg får henne fortsatt ikke ut av systemet, og det er helt umulig for meg å bli interessert i noen andre slik ting er nå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...