Snowleopard Skrevet 26. februar Del Skrevet 26. februar Dubious skrev (8 minutter siden): Står i artikkelen: bilene koster om lag 600.000 kroner og camper-enhetene om lag 380.000 kroner. Koster 2500 kroner døgnet å leie bil med camper, og kan kjøres kun i Norge. (Står early-bird pris før 1 mars, så prisen går nok opp) Leste over en gang til, men så fremdeles ikke at det stod noe om hva leieprisen var, som var grunnlaget for den uttalelsen. Hva bilen og hytta koster, fikk jeg selvsagt med meg. Har man sted å parkere hytta når man ikke camper, og bilen ellers funker for ens bilbehov, så er jo dette sånn sett en grei løsning for den som tenker å kjøpe selv. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 26. februar Del Skrevet 26. februar Snowleopard skrev (1 minutt siden): Leste over en gang til, men så fremdeles ikke at det stod noe om hva leieprisen var, som var grunnlaget for den uttalelsen Det fant jeg på nettsiden deres. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 26. februar Del Skrevet 26. februar Jeg har fortsatt mer lyst på Alucab Canopy Camper, men prisen er hinsides. Arctic Trucks selger den til underkant 200k inkludert markise. Det er jo "bare" en hardtop og taktelt kombinert. Alucab hardtop koster 43k, og takteltet koster 60k, så da burde jo produktene kombinert koste omtrent 100k, men neida, koster 170k + montering. Den svake kronen utgjør noen tusener. Ifjor kostet det 160k + montering. Har muligens råd til høsten, men det er mye penger. Hadde det kostet 100k så hadde det allerede vært montert på bilen. Lenke til kommentar
Snowleopard Skrevet 6. mars Del Skrevet 6. mars Elbilforeningen tester freecamping om vinteren med KIA EV9 og schvær, vinterisolert vogn. https://elbil.no/umulig-oppdrag-polar-oppvarming-over-natta-i-26/ Må legge til et eget ønske, nemlig mulighet for å lade elbil via AC-lader, samtidig som man fyrer vogna med strøm fra bilen. Alternativt, at vogna har 10 A schuko for å kunne koble til nødlader for bilen til vogna, når man står tilkoblet campingstrøm (ja, vet det ikke er free-camping da). 2 Lenke til kommentar
Snowleopard Skrevet 14. mars Del Skrevet 14. mars (endret) Mercedes e-Sprinter skal nå klare 440 km WLTP i nyeste versjon, som vil gjøre den temmelig godkjent til ombygd campervan for de som vil ha full ståhøyde uten å måtte heve noe tak. https://elbil.no/mercedes-benz-esprinter-na-klarer-den-440-km/ Artikkelen nevner og at Stellantis allerede har annonsert at nyeste versjoner skal klare det samme, og Nissan Interstar-e skal klare 460 km. Da begynner det å smake fornuftige kjørelengder. Nå vil sikkert både motorvei (luftmotstand) og fullt opplastet camperversjon stjele noen km/mil rekkevidde, men kommer vel uansett godt over dagens 240-260 km i paksis "på en god sommerdag". https://elbil.no/nissan-interstar/ Ford leverer jo allerede e-Transit med rekkevidde over 400 km, så utvalget begynner å bli veldig bra for disse. https://elbil.no/ford-e-transit-en-stor-overraskelse/ Endret 14. mars av Snowleopard Lagt til lenke nederst i innlegget 2 Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 14. mars Del Skrevet 14. mars (endret) Da begynner det å bli veldig interessant som utgangspunkt. Men ferdigbygget blir jo da det avgjørende. Ikke minst vekten på ferdigbygget. Endret 14. mars av Theo343 Lenke til kommentar
Snowleopard Skrevet 14. mars Del Skrevet 14. mars Klart mer aktuelt å bygge ferdigprodukt med såpass rekkevidde i bunn på så store biler, ja! Og nå som det meldes at batterier skal falle rundt 50 % i pris i løpet av året, så kan det bli godt rimeligere når vi kommer mot slutten av året eller i løpet av neste år. Er vel uansett noe tregheter fra batteriprisene faller, til biler med de billigere batteriene blir tilgjengelig og gir utslag i utsalgsprisen! Lenke til kommentar
Snowleopard Skrevet 25. september Del Skrevet 25. september Interessant kina-konsept. En slags pickup i SUV-drakt! Elektrisk, selvsagt! Ekstra interessant for oss som tenker elektrisk camping, i en bil som fint fungerer i det daglige! Lenke til kommentar
Snowleopard Skrevet 14. november Del Skrevet 14. november KIA med teeser til "campingifisert" EV9 og vanen PV5! 🤤 https://www.elbil24.no/nyheter/kia-satser-pa-turglede-med-ev9-og-pv5/82217552 2 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 14. november Del Skrevet 14. november Virket interessant helt til jeg leste "skillevegg". 1 Lenke til kommentar
Snowleopard Skrevet 14. november Del Skrevet 14. november Dubious skrev (3 minutter siden): Virket interessant helt til jeg leste "skillevegg". Det gjelder om man selv skal modifisere/bygge om fra varebil. Vil tro man kan få godkjent en dørløsning, om døra slår rett vei, og ikke reduserer evnen til å beskytte mot ev. last som kan forflytte seg ved en ulykke eller kraftig bråbrems! Blir de godkjent som bobil, så trengs ikke en slik vegg. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 14. november Del Skrevet 14. november Snowleopard skrev (1 time siden): Det gjelder om man selv skal modifisere/bygge om fra varebil. Vil tro man kan få godkjent en dørløsning, om døra slår rett vei, og ikke reduserer evnen til å beskytte mot ev. last som kan forflytte seg ved en ulykke eller kraftig bråbrems! Blir de godkjent som bobil, så trengs ikke en slik vegg. Skal jeg ha sånn bil, så skal jeg ha snubare seter, uten noen form for skillevegg. 1 Lenke til kommentar
Snowleopard Skrevet 14. november Del Skrevet 14. november Dubious skrev (1 minutt siden): Skal jeg ha sånn bil, så skal jeg ha snubare seter, uten noen form for skillevegg. Følger deg på den! Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 15. november Del Skrevet 15. november En PV5 hadde vært nice. Men vil nok også ha roterbare forseter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå