stamkunde Skrevet 8. januar 2022 Del Skrevet 8. januar 2022 På passat har dem ugunstig måte hvordan snø som "lagres" under panser tett inn i mot frontrute, som igjen betyr det blir is rundt vindusviskere festene. Dermed ender man i tilfellet å ikke få mulighet å bruke vindusviskerne. Finnes det triks å fjernet iset raskt og anbefales? Evt. har andre samme erfaring? Lenke til kommentar
Mechablast Skrevet 8. januar 2022 Del Skrevet 8. januar 2022 Får ikke løftet opp viskerne på golfen jeg har Må dekke til bilen eller ha garasje, eller finne seg i å skrape vekk is og snø Lenke til kommentar
stamkunde Skrevet 8. januar 2022 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2022 Isen blir 3 cm tykk siden det får lagres nede i "hullet". Dermed blir isen knallhard. Lenke til kommentar
Cocola Skrevet 8. januar 2022 Del Skrevet 8. januar 2022 Mechablast skrev (7 timer siden): Får ikke løftet opp viskerne på golfen jeg har Må dekke til bilen eller ha garasje, eller finne seg i å skrape vekk is og snø Du får sikkert gjort det. Vag biler pleier å ha slik at du må sette viskerene i "service posisjon" før du kan løfte dem opp. Dette gjøres forskjellig enten via skjerm i bil eller bare med spaken. Lenke til kommentar
Hansien Skrevet 8. januar 2022 Del Skrevet 8. januar 2022 Mechablast skrev (7 timer siden): Får ikke løftet opp viskerne på golfen jeg har Skru på tenningen, vent litt, skru av og beveg viskerspaken den ene eller andre retningen. Husk å dytt ned igjen viskeren før du setter på tenningen igjen. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 8. januar 2022 Del Skrevet 8. januar 2022 45 minutes ago, Hansien said: Husk å dytt ned igjen viskeren før du setter på tenningen igjen. Dette er grunnen til at jeg aldri løfter opp viskerne på Golfen min. Bare parkerer de i øverste posisjon. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 8. januar 2022 Del Skrevet 8. januar 2022 Jeg har samme problem. Dekker frontvinduet med en sak fra nettet som koster et par hundre. Den løser det meste av problemer. En "tophat" kan jeg ikke bruke, da de ikke dekker viskerbrønnen. Når jeg har glemt å sette på denne saken, så bruker jeg vannslange og spyler vekk isen. Det har bare skjedd noen få ganger på et utall år. Et apparat kalt "dampvasker" fjerner is og snø som trolldom fra bilen og annet utstyr i tillegg til at den løser en rekke andre oppgaver i huset. Snøpresenning med sokker for speil og lapp over viskerbrønn https://www.ebay.com/itm/-/265422769232 Den er visst en nyere type. Ellers er dette arvtager etter den jeg har og bruker hele vinteren https://www.ebay.com/itm/203131251175 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå