Mathias Klingenberg Skrevet 7. januar 2022 Del Skrevet 7. januar 2022 Frykter 18.000 fly med ingen eller få passasjerer over Europa Lenke til kommentar
KjeRogJør Skrevet 7. januar 2022 Del Skrevet 7. januar 2022 Hadde det ikke vert smart med en begrensning av unødig bruk av fly, også for miljøets skyld....? Når nye biler lenge har kunnet kjøre uten (unødvendige?) baklys på dagen.... Et paradoks at biler er under full oppsikt, mens fly, de går under radaren...(?) De er nøye med miljøet, i EU. 2 Lenke til kommentar
Selvstendigsaas Skrevet 8. januar 2022 Del Skrevet 8. januar 2022 Forbud er alltid løsningen på alle problemer. Med forbud så kan vi akselerere konkursene vi ønsker å få til, sånn at når nok selskaper er konkurs så kan vi avslutte krisen. Da kan vi gå tilbake til samfunnet vi ønsker. Et samfunn med stadig mindre konkurranse og stadig vanskeligere for nye aktører å etablere seg. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 8. januar 2022 Del Skrevet 8. januar 2022 EU er en katastrofe for miljøet. Lenke til kommentar
KjeRogJør Skrevet 8. januar 2022 Del Skrevet 8. januar 2022 Som barbereren sa til bøddelen, det er forskjell på å barbere seg, og å skjære hele hue av seg... 1 Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 8. januar 2022 Del Skrevet 8. januar 2022 Plutselig - sånn plutselig så føltes det ikke så ille å kjøre dieselbil. Kan det være fordi disse flymaskinene kanskje har et utslipp som gjør at mitt bidrag er av ikke-vesentlig størrelse? 1 Lenke til kommentar
WiiBoy Skrevet 8. januar 2022 Del Skrevet 8. januar 2022 21 hours ago, KjeRogJør said: Hadde det ikke vert smart med en begrensning av unødig bruk av fly, også for miljøets skyld....? Når nye biler lenge har kunnet kjøre uten (unødvendige?) baklys på dagen.... Et paradoks at biler er under full oppsikt, mens fly, de går under radaren...(?) De er nøye med miljøet, i EU. EU gjør det ekstremt mye enklere å samkjøre slike reguleringer, så å snakke negativt om EU i denne forbindelsen blir skivebom. Hva skulle Norge gjort med dette på egenhånd? Nekte fly å lande om de ikke er fulle nok? Nekte fly å ta av? Da hadde jo bransjen bare flyttet fokuset bort fra lille Norge. Dersom EU setter reguleringer for hele EU, så er det et for stort marked for bransjen å ignorere.. 1 Lenke til kommentar
KjeRogJør Skrevet 8. januar 2022 Del Skrevet 8. januar 2022 《Årsaken er EU-kommisjonens regler som for tiden tilsier at flyselskapene må bruke 50 prosent av avgangs- og ankomsttidene (slot-tidene) sine i en periode på fem uker per sesong for å beholde fortrinnsretten på dem året etterpå (den såkalte grandfather rights-regelen). 》 Der ser ut til å være av hensyn til en regel som ikke tar hensyn til dagens situasjon. Så da kan den ikke røres, eller...? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 8. januar 2022 Del Skrevet 8. januar 2022 I forsvaret fikk jeg og mine medsoldater beskjed om å skyte opp X antall kasser med ammunisjon, inkludert noen kasser med sporlys, for hvis vi ikke gjorde det ville ikke dette kompaniet få like mye ammunisjon neste år. Så da lå vi på skytebanen i timesvis og skjøt på fullautomat til geværene ble glovarme. Etter en pause for å kjøle de ned, var det ny runde. Seansen var visstnok årlig gjentakende. Skulle tro det var samme folkene og meningsløse idiotien som ligger bak spøkelsesflygningene. 2 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 9. januar 2022 Del Skrevet 9. januar 2022 Sånn er det i Norge også, om sykehus, og kommuner etc. ikke bruker opp pengene de får, så får de mindre neste år. 1 Lenke til kommentar
xyzæøå Skrevet 10. januar 2022 Del Skrevet 10. januar 2022 Klassisk byråkrati problem. Er vel ikke helt ukjent i kommunesammenheng heller å måtte "bruke opp" budsjettet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå