Gå til innhold

MMORPG, Hvem?

Anbefalte innlegg

Jeg har set at det har vært poste drøssevis av slike poster, eller noen liknende i vertfall. Har muligens spørt lit om det selv for en god stund siden. Jeg poster en slik post av lika væl, jeg vil også ploge forumet nå etterpå.

I mogen skal jeg til byn (for første gang etter jul :blush: ), jeg hadde da tenkt til å bruke noen av penga jeg fik til jul på et MMORPG spill, men jeg er lit usikker på hvem. Jeg har hat SWG i tankenne en stund nå, men jeg syntes DAoC ser lit kult ut også. Jeg har ikke så mye peil på andre slike spill, så kom gjerne med andre forslag. Helst ikke noen som er alfor gammle, liker a lit åleit grafik, plus at det er kjedelig å være den eneste som er lvl1 i hele spillet. Hvis dere kommer med noen andre forslag, kan dere da si lit om spillet også?

Hvem skal jeg velge?

Sån, nå for jeg vel pløye forumet lit for andre poster alla denne.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Et godt tips...vent...vent til World of Warcraft kommer og/eller Everquest 2.

Everquest, Dark Age, UO og AO er alt for gamle og ikke verdt tiden som kreves for å komme inn i dem. Star Wars er på den annen side kjedelig.

Vil tippe at WoW er neste lansering som også ligger an til å bli et kanon spill og en seriøs utfordrer til Everquest.

Endret av Heales
Lenke til kommentar

Vil ikke si at AO er for gammelt egentlig. Det er ikke altfor vanskelig å sette seg inn i, og det er ganske underholdende. Det er også et godt community, og det er haugevis med lvl1 folk der (man kan jo ha 10 figurer, og slette og lage ny så ofte man vil) :)

Lenke til kommentar
Et godt tips...vent...vent til World of Warcraft kommer og/eller Everquest 2.

Everquest, Dark Age, UO og AO er alt for gamle og ikke verdt tiden som kreves for å komme inn i dem. Star Wars er på den annen side kjedelig.

Vil tippe at WoW er neste lansering som også ligger an til å bli et kanon spill og en seriøs utfordrer til Everquest.

WoW er satt til sommeren, men så er det jo Blizzard som lager det, det må vi jo ike glemme. Så da kommer det vel tidligst ut før jul.

Når kommer EverQuest 2 ut, er det lenge til? De har jo ikke sat i gang beta testinga en gang jo.

Jeg har vel sikkert opp til et år føre disse kommer ut, og da kan jeg vel spille noe annet, man kan vel ikke vente på det perfekte hele livet heller. Desuten skal jeg i militæret etter sommeren, og datviler jeg på at det er store muligheter til å spille de andre spilla :cry: Jeg digger Warcraft universet, så det er synd.

Hvordan er FFXII egentlig, det er jo online, det er ganske nyt også. Er det bra?

Lenke til kommentar

Det ser ut som at WoW beta starter i februar, og ser man på hvor ekstremt stabilt spillet allerede er i alpha er det veldig mye som tyder på at WoW lanseres før sommeren.

EQ 2 beta kan du forvente i løpet av sen-vinteren/våren...type mars eller april og lansering september/oktober.

Skal du i militæret begrenser det seg selv, og du må vurdere hvor mye du skal spille. Spiller man mye/ekstremt mye bør man satse på et ferskt spill som også kan forventes å ha lang levetid. Derfor WoW og/eller EQ2.

Lenke til kommentar

Personlig synes jeg Final Fantasy var spennende til SNES, og det er jo en "liten" stund siden :p

Har derfor ikke testet dette. Det jeg har lest og hørt er at konsoll-fansen liker det godt og at hardcore PC MMORPG'ere stort sett synes det er kjedelig etter kort tid.

Lenke til kommentar
Personlig synes jeg Final Fantasy var spennende til SNES, og det er jo en "liten" stund siden :p

Har derfor ikke testet dette. Det jeg har lest og hørt er at konsoll-fansen liker det godt og at hardcore PC MMORPG'ere stort sett synes det er kjedelig etter kort tid.

Hva er SNES?

Jeg har aldri spilt mmorpg før da, så jeg er ikke noen hardcore akuratt da. Vil en noob syntes det er like kjedelig?

Lenke til kommentar

Det første Lineage spillet var ingen suksess i USA og Europe. Var primært i Korea dette tok av, og det gjenstår å se om Lineage 2 tar av her eller ikke.

Vær også oppmerksom på at Lineage 2 primært er et PvP spill, og det er ikke alle som har sansen for dette, spesielt ikke hvis man ikke spiller mye.

Er personlig mye mer tilhenger av PvE - type Everquest.

Lenke til kommentar

Hvis Lineage 2 kommer nå i februar, ja da venter jeg. Ser jo konge proft ut jo.

Bare se på dette bildet, det forklarer jo alt

ÆÆÆ, får ikke linka til det bildet. Det er bildet som er oppunder skjørtet til en kvinnelig karakter.

Kanskje ikke alt da, viser at det er noe å vile øya på vertfal!

Trur jeg venter på Linage 2, så får jeg se om jeg har tid til å starte opp med WoW

Endret av Lord-KGA
Lenke til kommentar

Lord KGA.. en Taiwansk OPEN beta starter nå på tirsdag. det er kanskje litt problematisk å joine den. men du kan jo prøve.

North American er en stund til. men er jo verdt å ta en titt på Taiwansk. bare for å sjekke ut litt.

Mye som ikke er ferdig enda der og. som en stor update som kommer etter hvert. ikke før om en god stund for oss da. Den er i Koreansk p2p.

http://l2.orphus.com <-- der er info om å joine den. bare overse Gash account greiern. gå rett på sign up for open beta. og last ned klienten (1.08 Gb). du bør bruke Download Accelerator Plus, eller du kan bruke Bit Torrent.

Fila er på supernova.

Ta deg en tur innom da. :)

Lenke til kommentar

Jeg spiller DAoC nå, sammen med noen andre folk herfra. Det er enkelt å komme i gang med, og det kryr av hyggelige folk. Utvidelsespakken "Trials of Atlantis" kommer i slutten av februar, da får spillet en kraftig ansiktsløfning.

Det er litt for få lvl 1 på noen servere, men det er egentlig ikke noe stort problem. De 7 første levelene er fort unnagjort, og da blir det nok enklere å finne noen å gruppe med. Når du kommer til lvl 20 blir det mye bedre (de som har en character på lvl 50 kan begynne nye characters på lvl 20).

Dette er mitt første MMORPB (praktisk talt), og det tok ikke lang tid før jeg ble "hektet". Nå har dama fått det også, og hun liker det like godt.

Hvis du velger DAoC og lurer på noe får du fort hjelp i spillet, eller for eksempel på IRC-kanalen vår (5 stykk der som spiller regelmessig).

Vi spiller nå i Midgard på Excalibur-serveren, men jeg er også å treffe på på Albion/Prydwen.

Lenke til kommentar
I mogen skal jeg til byn (for første gang etter jul :blush: ), jeg hadde da tenkt til å bruke noen av penga jeg fik til jul på et MMORPG spill, men jeg er lit usikker på hvem. Jeg har hat SWG i tankenne en stund nå, men jeg syntes DAoC ser lit kult ut også.

Folk som spiller DAoC klager på at det er altfor få som spiller det, litt kjedelig å være så få hvis du spiller mmorpg's, jeg ville valgt AO eller SWG for nå, også hoppet på WoW toget. AO har nettopp kommet med den store ekspansjonen Shadowlands, og med den cd'en får du AO, AO: Notum Wars (tidligere ekspansjon) og Shadowlands, veldig flott spill.

Men husk, disse spillene er ekstremt avhengighetsdannende, jeg gikk ned til stryk i mange fag på skolen før jeg sluttet med mmorpg's, jeg skal starte igjen med WoW da ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...