slakkis Skrevet 9. januar 2004 Del Skrevet 9. januar 2004 (endret) Hei! Håper jeg har postet på rett plass i forumet.. Jeg trenger noen kloke hoder som er flinke med html-koding! Det har seg slik at jeg holder på å lage et html-dokument som jeg skal bruke som skrivebord-bakgrunn. Jeg er nesten ferdig med prototypen, en vanskelig ting gjenstår. Jeg vil kunne execute programmer/spill via linkene jeg da setter opp i html-dokumentet. Det viser seg å være vanskelig, for når jeg bare linker opp til en .exe-fil f.eks så popper opp det der vinduet med spørsmål om jeg vil åpne/lagre filen.. Er det en mulighet å kommer rundt dette utenom å trykke "åpne"? Jeg vil nemlig ikke at IE skal åpne automatisk alt jeg laster ned.. PS: det er uaktuelt å sette opp web-server for dette. Og jeg er ikke sikker på om denne skrivebord-bakgrunn-funksjonen støtter annen koding enn html (kanskje er det noen her som vet noe om det også?). Hadde vært utrolig kjekt hvis noen hadde kommet med råd om dette! mvh Håkon Endret 9. januar 2004 av slakkis Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 9. januar 2004 Del Skrevet 9. januar 2004 Er 99,99% sikker på at dette ikke går med HTML - og takk og pris for det! Tenk på mulighetene for misbruk (virus, etc.) Lenke til kommentar
slakkis Skrevet 9. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2004 Hva kan jeg gjøre for å få dette til da? Jeg har sett et screenshot på internett en gang. En som hadde linker til litt av hvert på skrivebordet sitt (irc, spill, diverse). Har ingen aning om hvordan han gjorde det. Så det skal gå ann på en eller annen måte.. Hvordan vet jeg ikke Men det hadde vært kjekt om noen kunne kommet med innspill om hvordan dette overhodet kan gjøres. mvh Håkon Lenke til kommentar
joZa Skrevet 9. januar 2004 Del Skrevet 9. januar 2004 Programmering-webdesign kategorien hadde nok passet bedre... Lenke til kommentar
DrDoogie Skrevet 9. januar 2004 Del Skrevet 9. januar 2004 Hva kan jeg gjøre for å få dette til da? Jeg har sett et screenshot på internett en gang. En som hadde linker til litt av hvert på skrivebordet sitt (irc, spill, diverse). Har ingen aning om hvordan han gjorde det. Så det skal gå ann på en eller annen måte.. Hvordan vet jeg ikke Men det hadde vært kjekt om noen kunne kommet med innspill om hvordan dette overhodet kan gjøres. mvh Håkon www.stardock.com, Object Desktop kanskje? Lenke til kommentar
CreAtiv3 Skrevet 9. januar 2004 Del Skrevet 9. januar 2004 mener jeg har brukt html til bakgrunn en gang, men husker ikke hvordan. Hadde bakgrunns bilde med masse linker osv.. Lenke til kommentar
Snak3 Skrevet 12. januar 2004 Del Skrevet 12. januar 2004 skal nok gå å kjøre programmer via html, er ikke sikker på hvordan om man må bruke javascript eller hva. men når man tenker tilbake til tips og tricks bladene etc. så hadde dem slike html menyer som starta installen når du klikka på linken. Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 12. januar 2004 Del Skrevet 12. januar 2004 Jeg trenger noen kloke hoder som er flinke med html-koding!Det har seg slik at jeg holder på å lage et html-dokument som jeg skal bruke som skrivebord-bakgrunn. Spør i webdesign delen av forumet, og be til de gode guder om at satyrium leser tråden din. Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 12. januar 2004 Del Skrevet 12. januar 2004 vbscript burde vel fikse biffen! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå