Gå til innhold

Kjøpe helt ny data?

Anbefalte innlegg

Vel, ingen grunn til å gå rundt grøten.

Har nå denne dataen:

CPU: Intel Celeron 1.21GHZ

MINNE: 384MB No-Name SD-Ram (Egentlig 640MB, men HK støtter ikke mer)

HD: 20GB Matrox 5400omd

Skjermkort:Vodoo3 16MB

HK:Asus Tuwe eller noe.. (Har ikke AGP) :no:

Og en 180Watts PSU.

Var egentlig ganske innstilt på ny data, men nylig tenkte jeg hvis jeg bare oppgraderte skjermkortet mitt, så ville vel standarden blitt ganske mye bedre..? Har tenkt på Radeon 9200 eller noe.

Vil dette være brukandes selvom det er PCI?

Bruksområdet er vel mest spilling.

Takker for alle svar!

:)

Endret av Dragev
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

til spilling holder det nok ikke. SÅrriass....

Men! Du kan sette inn et 9200 til en billig penge, og bruke resten på ny maskin, da har du en finfin ekstra-maskin/server om det kommer noen venner på besøk e.l. da klarer det seg med 9200, men til lengre spilling, må du nok ha nytt (forslår AMD Athlon 64 3000+)

Endret av julepynt
Lenke til kommentar

Om du ikke har så mye penger, har jeg en PC som duger til spilling en stund enda, som du kanskje kan kjøpe?

Kabinett - Chieftec Dragon Medium (sort)

Hovedkort - ABIT TH7-II (i850 chipset)

CPU - Pentium 4 1.8GHz Northwood

RAM - 512MB (2x256MB Samsung RIMM) RDRAM

Skjermkort - Creative Geforce3 Ti 200

Lydkort - Creative Soundblaster Live! Player 1024

CD-Brenner - Plextor Plexwriter 24/10/40A

DVD-Spiller - NEC

Diskettstasjon

Nettverkskort (10/100mbps)

MERK: Uten harddisk (og skjerm / tastatur / mus), ellers er den klar til bruk.

Kun 3500,- eller noe deromkring.

_

johanf

Lenke til kommentar

Billiglydkort, dårlig prosessor (når jeg sier dårlig prosessor vil jeg henvise til denne testen), elendig skjermkort... Ville ikke kasta vekk 3500 på det der,

gå for en barton 2500+-prosessor og vifte, 256MB PC3200 ddr-minne, et abit KV7-hovedkort, GFFX5600... Du får vel dette for rett under 3000 på komplett.no... Om du har tenkt å spille doom3 etterhvert er det nok kanskje en fordel å kjøpe et nyere ATI-kort, med hensyn til DX9-støtte (som ati visstnok skal være dobbelt raske i)

Alt i din pc er vel egentlig for lavmål til at det hjelper å bytte ut bare CPU, bare skjermkort osv. Her må det en ekte vårrengjøring til! :) Du burde nok tenke på å skaffe minst en 7200-rpm-HD også...

En ting du MÅ skaffe deg i alle tilfelle er en MYE kraftigere PSU. Gå for en billig 430-watter, den er mer enn god nok til det jeg anbefaler over.

Endret av eruin
Lenke til kommentar
Har et oppsett og penger som jeg har/hadde tenkt å kjøpe, så det er greit.

Men det som er spørsmålet er om min data som jeg har nå vil funke

en stund til med en skjermkort oppgradering..

:dontgetit:

Funke å funke. Kjenner mange som bruker 300-500mhz maskiner og klarer seg helt fint. Funker fint til surfing, mp3 og jobbing. Om du derimot skal spille så er det ikke så mye å gå på. Et 9200 vil nokk gi en boost i forhold til det du har nå, men du ligger alikavell langt bak, og er ikke lenge til det ikke er nokk. Om du vil ha en "gamer maskin" så er det bare å kjøpe ny. Det du har der er ingenting å bygge videre på. Som arbeidsmaskin = helt grei. Som spillemaskin = ny maskin.

Jeg ville gått for Amd XP. Jeg ville nokk ikke kjøpt athlon 64, XP gir mer for pengene om du ikke har så mye å sløse bort(hvem har?).

Lenke til kommentar
Har et oppsett og penger som jeg har/hadde tenkt å kjøpe, så det er greit.

Men det som er spørsmålet er om min data som jeg har nå vil funke

en stund til med en skjermkort oppgradering..

:dontgetit:

Altså, den prosessorkraften du sitter på oppfyller vel egentlig ikke "kravene" til de nyeste grafikkortene, men så var det nå heller ikke noe kjempekort du tenkte på da...

Ja, et raskere grafikkort, f.eks gf4ti4200 eller noe lignende vil nok gi pcen din liv en liten stund til, spillmessig, men vit at du da sannsynligvis kjører kortet uten å utnytte det fulle potensialet.

Det store spørsmålet er fortsatt om den strømforsyninga di klarer stort mer enn det den gir kraft til akkurat nå...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...