Star Fox Skrevet 3. januar 2022 Del Skrevet 3. januar 2022 Heyho, Jeg vurderer å søke meg inn på informasjonsvitskap ved UiB til høsten. Noen her som har studert dette ved UiB og som kan si noe om opplegget der? Alternativt, er det noen IT-kyndige som kan si noe om innholdet i graden ser bra ut? Jobber i dag som advokat, men siden jeg ønsker å flytte utenlands, og nåløyet som norsk advokat/jurist i utlandet er smalt, tenker jeg å kjøre på med en tre-årig bachelor på siden av jobben jeg har i dag - for så å flytte utenlands. Lenke til kommentar
MailMan13 Skrevet 3. januar 2022 Del Skrevet 3. januar 2022 Har interjuvet en god del kandidater fra UiB for juniorutviklerstillinger siste par årene. Dersom du tenker å jobbe m ed utvikling eller annet teknisk rolle vil jeg fraråde det studiet, og heller se på informatikk på UiB eller datateknikk på HVL. Informasjonsvitenskapstudiet på UiB produserer ikke gode kandidater for det. 1 Lenke til kommentar
Star Fox Skrevet 3. januar 2022 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2022 Om det er dataingeniør du tenker på ved HVL, så er det for min del utelukket da jeg verken har R2 eller fysikk (som er krav for opptak der). Ser at informatikk ved UiB fikk et voldsomt hopp i poenggrensen fra 2020 til 2021. :X Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå