Soale Skrevet 2. januar 2022 Del Skrevet 2. januar 2022 Hei, har en sak; Jeg er utleier og da leietaker skulle flytte ut er det mugg og fuktskader på vaskerom pga kran som har stått å lekket i en lengre periode. Vi er uenige om hvem som skal gjøre hva, i følge kontrakten skal leietaker vedlikeholde kraner- og det har ikke blitt gjort her. Men er det riktig at leietaker skal utbedre alt sammen? Vannskader, mugg osv. Hva kan jeg kreve? Lenke til kommentar
Loko Skrevet 2. januar 2022 Del Skrevet 2. januar 2022 Leietaker har forsømt sine plikter og er i mine øyner erstatningsplikt. 1 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 3. januar 2022 Del Skrevet 3. januar 2022 Tviler på at det blir fuktskader av bare at en kran lekker. Men, leier burde uansett ha varslet, både om lekkasjen og mugg. Lenke til kommentar
Gunnar Mo Skrevet 3. januar 2022 Del Skrevet 3. januar 2022 10 hours ago, Dubious said: Tviler på at det blir fuktskader av bare at en kran lekker. Men, leier burde uansett ha varslet, både om lekkasjen og mugg. Kommer vel an på hvor kranen står. Hvis det drypper ned i et sluk/vask så vil det ikke det, men kranen til vaskemaskinen står ofte ikke slik plassert. Lenke til kommentar
Soale Skrevet 16. januar 2022 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2022 Gunnar Mo skrev (På 3.1.2022 den 10.26): Kommer vel an på hvor kranen står. Hvis det drypper ned i et sluk/vask så vil det ikke det, men kranen til vaskemaskinen står ofte ikke slik plassert. Det er nettopp slik:/ fuktskader og mugg oppover vegg. Takk for svar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå