Eliytres Skrevet 2. januar 2022 Del Skrevet 2. januar 2022 Jeg vil gjøre noe mrd livet mitt. Hva bør het velge? Lenke til kommentar
Mato Skrevet 4. januar 2022 Del Skrevet 4. januar 2022 rettskriving er en god start sånn umiddelbart. ellers; Hvor er du nå? Hva er dine forutsetninger? Hvor vil du ? Hva vil du ? 1 Lenke til kommentar
Athos2011 Skrevet 4. januar 2022 Del Skrevet 4. januar 2022 (endret) Ved å svare på disse tre spørsmålene kanskje du kommer noe på veg: Hva er det du kan? Hva er det du liker å holde på med? Er dette noe du kan få betalt for å gjøre? Endret 4. januar 2022 av Athos2011 1 Lenke til kommentar
simen929 Skrevet 4. januar 2022 Del Skrevet 4. januar 2022 Hva du bør velge er det kun du selv som kan svare på. Ideelt sett burde du utdannet deg innen helse da det er stort behov for arbeidskraft her. Men dersom personlighet/interessene dine tilsier at du burde vært asfaltarbeider er det dumt å bli sykepleier. 1 Lenke til kommentar
Mato Skrevet 4. januar 2022 Del Skrevet 4. januar 2022 simen929 skrev (6 timer siden): Hva du bør velge er det kun du selv som kan svare på. Ideelt sett burde du utdannet deg innen helse da det er stort behov for arbeidskraft her. Men dersom personlighet/interessene dine tilsier at du burde vært asfaltarbeider er det dumt å bli sykepleier. ideelt set burde ingen utdanne seg til noe innen helse til staten skjønner at de må få bedre lønn, en mangel på arbeiskraft er et fint virkemiddel for og drive opp lønn. Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 6. januar 2022 Del Skrevet 6. januar 2022 Eliytres skrev (På 2.1.2022 den 12.44): Jeg vil gjøre noe mrd livet mitt. Hva bør het velge? Som andre har sagt så kjem det ann på forutsetningane dine. Å ta utdanning er alltid eit godt utgangspunkt til å skaffe seg ein god jobb, det er likevel fortsatt rom til å jobbe seg oppover om du finn rette bransjen å starte i. Det kanskje viktigaste rådet når det gjeld utdanning er at du bør være forsiktig med å ikkje gå for hardt ut. Om du er usikker på om du er motivert eller flink nok til å ta mastergrad så kan du med stor fordel starte med yrkesfag og bygge på vidare derifrå. Startar du på ei for tung utdanning og mister motivasjonen undervegs slik at du ender opp med ei halv utdanning så er du omtrent i same situasjon som om du ikkje hadde starta på utdanninga i det heile tatt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå