piemouri Skrevet 1. januar 2022 Del Skrevet 1. januar 2022 Godt nytt år! 🥳 En del av dere bruker forumet flittig, og har brukt det flittig i mange år (ref. tråden "20 års jubileum"). Nå har jeg vært innom forumet i rykk og napp, og lest meg gjennom en del diskusjoner, og har på et punkt tenkt at; hva er vitsen? Selv om jeg kunne tenkt meg å skrive noen punkter, argumentert osv. så prøver jeg å hente frem igjen motivasjonen for å diskutere. Det går jo selvfølgelig i bølgedaler, som alt annet, men jeg ble samtidig nysgjerrig på hva det er som har holdt dere gående/motiverte til å fortsette å diskutere her inne, og hvorfor? Lenke til kommentar
anon_83104 Skrevet 1. januar 2022 Del Skrevet 1. januar 2022 Tips og råd, som både tas imot og gis er belønnende. Det er også en tendens til å få innfallsvinkler en ikke helt har tenkt på, og å innse en problemstilling man ikke har funnet frem til selv, er nokså berikende. Det er også alltid godt å få skjerpet sine egne ferdigheter mot folk som mener noe annet. En av de største og beste forskjellene mellom noe som reddit, twitter, og dette forumet, er at mengden folk, tidspress, og generelt en høfligere tone, er noe som gjør dette forumet overlegent de andre. Samtidig så er det et godt supplement til hverdagen for oss som har fått litt mer sosiale begrensninger i våre liv. Nå er jeg en nokså fersk bruker her, og er sikkert yngre enn nokså mange brukere, men det er i hvert fall noen av mine grunner. Godt nyttår!🥳 1 Lenke til kommentar
Gaea Skrevet 1. januar 2022 Del Skrevet 1. januar 2022 Jeg har i hvertfall lært litt mer om økonomi m, IT og juss, enn jeg visste i utgangspunktet. Fått utløp fra frustrasjoner i hverdagen i irritasjonstråden, jeg tror faktisk at jeg er et bedre menneske rundt de jeg er nær meg fordi jeg får ventilert og klagd meg ferdig her på forumet, lol. Har jo også blitt kjent med folk IRL etter hvert, og funnet tilbake til folk jeg har kjent IRL fra før gjennom forumet. Får nye perspektiver på ting. 1 1 Lenke til kommentar
logaritmemannen Skrevet 2. januar 2022 Del Skrevet 2. januar 2022 Jeg har vært med her siden 2009. I starten lærte jeg mye. De siste årene har jeg innsett at det meste av det som skrives her inne ikke har noen læringsverdi lenger, i alle fall ikke for meg. Likevel har jeg lært en del om økonomi og juss de siste to årene grunnet enkelte brukeres kunnskap og villighet til å dele dette med oss. Delen "Politikk, religion og samfunn" holder jeg meg for det meste unna, ettersom tiden min er for verdifull til å bruke tid på å lese og argumentere mot "sterke meninger" og diverse kioskfilosofi skrevet av en god del av brukerne. Det er tross alt ikke på diskusjon.no man finner høykvalitets filosofi og samfunnsbetraktninger. Det som har holdt meg gående er håpet om å finne noe nytt å lære, ellers er det kun tidsfordriv, litt som å lese en nettavis. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå