nebrewfoz Skrevet 11. oktober 2022 Del Skrevet 11. oktober 2022 30 minutes ago, thklinge said: Poenget er at folk er rabiate for marginale overskridelser, helt til det latterlige som å gi Hamilton seieren i 2021. FIA har reaksjoner mot "minor breach", som blir en bot. Case closed. "F1's regulations lay out a range of options as punishment for teams that have breached the cost cap. For a minor breach, which is less than 5% overspend, penalties can include a public reprimand, a deduction of constructors' or drivers' championship points, exclusion from events, limitations on aero testing or a fine. No details were forthcoming about how the FIA would handle Aston Martin and Red Bull's breaches of the rules." Ser ut til at FIA - i motsetning til deg - ikke har konkludert. Lenke til kommentar
thklinge Skrevet 11. oktober 2022 Del Skrevet 11. oktober 2022 Nå er det i 0,5-1,5 % området. Så minor av minor breach. Tenker en bot holder i massevis. 1 Lenke til kommentar
Dovreekspressen Skrevet 11. oktober 2022 Del Skrevet 11. oktober 2022 Hvor har du 0,5-1,5% fra? Tallene er jo ikke offentliggjort. Ordet "minor" er misvisende. 5% av 145 mill er fremdeles mye penger. Lenke til kommentar
thklinge Skrevet 11. oktober 2022 Del Skrevet 11. oktober 2022 41 minutes ago, Dovreekspressen said: Hvor har du 0,5-1,5% fra? Tallene er jo ikke offentliggjort. Ordet "minor" er misvisende. 5% av 145 mill er fremdeles mye penger. Media rapporterer 1-2 mill. Lenke til kommentar
Dovreekspressen Skrevet 11. oktober 2022 Del Skrevet 11. oktober 2022 Rykter, med andre ord. Et annet rykte: Disputasen står om lønna til Adrian Newey skal telles med eller ikke. Han er ikke ansatt, men innleid konsulent. Men er altså også et rykte. Fra AMuS. Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 11. oktober 2022 Del Skrevet 11. oktober 2022 Dovreekspressen skrev (1 time siden): Disputasen står om lønna til Adrian Newey skal telles med eller ikke. Han er ikke ansatt, men innleid konsulent. Men er altså også et rykte. Fra AMuS. lol, hvis ikke Adrian Newey skal gå inn under cost cap så er det noe helt vanvittig galt 1 Lenke til kommentar
Dovreekspressen Skrevet 11. oktober 2022 Del Skrevet 11. oktober 2022 Med forbehold om at jeg har skjønt reglene riktig, de tre høyest betalte i teamet er utenfor cost cap. For RB antagelig Horner, Marko og Newey. Men så mener kanskje FIA at Newey skal telle med, fordi han er innleid konsulent og ikke ansatt. La oss si han har 10 mill i lønn, og RB rapporterer 143 mill. Med Newey blir det 153 mill. Minus den fjerder høyest lønnede på lista, som nå rykker ut. La oss si 5 mill på den personen. Så ender RB opp på 148 mill, 3 mill for mye. Tallene er bare eksempler, men jeg tror prinsippet er slik. Men dette er altså bare rykter. Lenke til kommentar
Ratleto Skrevet 11. oktober 2022 Del Skrevet 11. oktober 2022 23 hours ago, Comma Chameleon said: Det er jo null konsekvens da de blir å vinne begge deler komfortabelt Gjelder ikke disse tallene bare for 2021, da? Eller for 2021 og 2022? Eller? Lenke til kommentar
Dovreekspressen Skrevet 12. oktober 2022 Del Skrevet 12. oktober 2022 Tallene er for 2021-sesongen. Men mye av utviklingen av 2022-bilen foregår året før. Derfor påvirker det begge års biler. Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 12. oktober 2022 Del Skrevet 12. oktober 2022 Ratleto skrev (11 timer siden): Gjelder ikke disse tallene bare for 2021, da? Eller for 2021 og 2022? Eller? Jo, men de blir åpenbart ikke å trekke poeng fra fjorårets WDC og endre hvem som vant fjorårets tittel. Med så mye drama som det har vært rundt F1 så tør de ikke det. Så enten trekker de fra årets poeng (som ikke har noe å si), eller kun fjorårets WCC (som heller ikke har noe å si). Jeg vedder penger på at de ikke blir å trekke poeng som utgjør noen faktisk forskjell. Eneste straffen blir nok enten ren bot og/eller reduksjon av cost-cap for i år. Lenke til kommentar
Dovreekspressen Skrevet 12. oktober 2022 Del Skrevet 12. oktober 2022 Faren med å gi en straff som ikke har noen betydning, er at ingen kommer til å bry seg om grensa neste år. Da er det cost cap + 4,9% som gjelder. Men hvorfor er det så stille rundt saken nå? Jeg har ikke sett et eneste intervju eller sitat fra verken Toto, Binotto, Horner eller noen. Skulle tro journalistene ville mase høl i huet på dem for å få en uttalelse. Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 13. oktober 2022 Del Skrevet 13. oktober 2022 US GP - CotA (23. oktober) 1 Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 13. oktober 2022 Del Skrevet 13. oktober 2022 Det er vel en ikke-sak som medier og F1-SoMe har hypet opp unødvendig, de har ikke noe mere å si? 1 Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 13. oktober 2022 Del Skrevet 13. oktober 2022 Som ett minimum må straffen være å redusere neste års budsjett tilsvarende forrige års overskridelse. Som det blir sagt, om du bruker mere penger til utvikling ett år har du fordeler av det neste år. Om du får bruke like mye penger som alle andre neste år er det en urettferdig fordel. Lenke til kommentar
Sjørøver Skrevet 13. oktober 2022 Del Skrevet 13. oktober 2022 (endret) Dragavon skrev (19 minutter siden): Som ett minimum må straffen være å redusere neste års budsjett tilsvarende forrige års overskridelse. 150-200% er nok passende bot for redbull. Lagene bør også få overføre noen prosent fra år til år om de ikke benytter seg av det. Feks om haas bruker 98% av budsjettet i 2022, så får de overføre de 2 prosentene til neste år. Endret 13. oktober 2022 av Sjørøver 2 Lenke til kommentar
Sjørøver Skrevet 14. oktober 2022 Del Skrevet 14. oktober 2022 Max Verstappen har vunnet wdc to ganger siden sist Lewis Hamilton vant et løp. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 14. oktober 2022 Del Skrevet 14. oktober 2022 3 hours ago, Sjørøver said: Max Verstappen har vunnet wdc to ganger siden sist Lewis Hamilton vant et løp. Lewis Hamilton hadde vunnet wdc tre ganger før Max Verstappen vant sitt første løp. 1 Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 14. oktober 2022 Del Skrevet 14. oktober 2022 Min pappa er sterkest. 4 Lenke til kommentar
Dovreekspressen Skrevet 14. oktober 2022 Del Skrevet 14. oktober 2022 Det alle burde være forbanna på er at Mercedes og Red Bull har vunnet alt siden 2010. 2009 også, om vi tar med Brawn. To team, 12(13) år. Verre enn Schumacher/Ferrari-æraen det her. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg