Gå til innhold

Formel 1 2022


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Dassen skrev (8 minutter siden):

Det må i så fall være i et visst sted på banen. Ellers så risikerer man jo straff om du tar en kerb eller tar en flyvetur av andre årsaker. Her illustrert ved Kobayashi 🎌

 spacer.png

Mercedes er jo eksperter på flyvende biler

CLRflip2.jpg

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Dassen skrev (34 minutter siden):

Det må i så fall være i et visst sted på banen. Ellers så risikerer man jo straff om du tar en kerb eller tar en flyvetur av andre årsaker. Her illustrert ved Kobayashi 🎌

Måles på slettene og i noen svinger. Russel klager på at bilen tar nedi i sving også. Et og annet avvik må jo gå, men om en ser det skjer gjentatte ganger så får en teknisk flagg. Tror det kunne fungert. Må belønne de som har kommet med gode løsninger også. 

Lenke til kommentar
  • Gavekort endret tittelen til Formel 1 2022 - Canadian GP (19. Juni)
Sjørøver skrev (På 12.6.2022 den 19.58):

Løsningen er enkel: Sett et tak for hvor mange G det er lovt å utsette førere for vertikalt(y-akse). 

En annen mulig løsning er én planke til under bilen, i bakkant. DSQ om den er for mye slitt. Vanskelig å finne riktig balanse i det her. For enhver løsning som gjør det bedre for de fleste, gjør det relativt sett verre for Red Bull. Det mest interessante er hva Red Bull har gjort for noe genialt. Naturlig nok kommer de ikke til å fortelle det på ei stund. Denne sesongen ser ut til å bli lite spennende. Men det var vel egentlig ikke annet å vente første sesong med store regelendringer? Kanskje det blir tettere neste år. Gi det litt tid. Nesten litt synd at teamene fikk lov til å sette på disse støttestagene. Det gikk også utover noen, og fordel for andre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Dovreekspressen skrev (1 time siden):

Det mest interessante er hva Red Bull har gjort for noe genialt.

Han som snakker her har jobbet med aerodynamikk for Mercedes f1. Han har også veldig mange gode videoer på alle bilene som kjøres i år og hvor den aero funker. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Bytex skrev (1 time siden):

Ferrariene hopper vel litt de også men de har jo vunnet 3 av 4 løp hittil.  Men er nok mange førere som klager over vondt i ryggen for tida.

Banen hadde noen små humper der alle bilene hoppet litt. Noen mer, noen mindre.

Lenke til kommentar
Bytex skrev (1 time siden):

Ferrariene hopper vel litt de også men de har jo vunnet 3 av 4 løp hittil.

Hva mener du? De har kun vunnet 2 av 8 løp. Red Bull har vunnet 6 løp.

Bytex skrev (1 time siden):

Men er nok mange førere som klager over vondt i ryggen for tida.

Gasly f.eks. https://www.motorsport.com/f1/news/gasly-f1-needs-to-stop-drivers-ending-up-with-a-cane-at-30/10321665/

Lenke til kommentar

WILLIAMS ledelse sies å være lei av Latifs prestasjoner. Sjåføren selv har imidlertid selvsikkert uttalt at han skal kjøre ut sesongen.

Latifs far Michael er en stor matentreprenør som har investert hundrevis av millioner i McLaren Group i F1. Mens utgiftene fortsetter som i dag, kan ikke engang farens millioner være nok til å garantere Latif en plass i motorsportens kongelige klasse.

Racingnews365 mistenker at F2-seriens mester Oscar Piastri kan være bak Williams etter løpet i Montreal .

 

Piastrin skal allerede ha tatt testene til Williams, og nettstedet til The Race skriver at han allerede er veldig nær en kontrakt for 2023-sesongen.

Lenke til kommentar
On 6/12/2022 at 10:58 AM, Sjørøver said:

Løsningen er enkel: Sett et tak for hvor mange G det er lovt å utsette førere for vertikalt(y-akse). Det er veldig enkelt. Er du over kravet i et løp, straff.

Nå har jeg jo ikke involvert meg enda. Men er på besøk i Canada i øyeblikket, så blir jo litt artig å se om noen fyrer opp TV-en med disse løpene på skjermen. Jeg er sånn generellt sett noe mindre sportsinteressert enn gjennomsnittet. Men noen runder billøp tåler jeg nok. Er litt verre med fopball-interessene til sammenlikning (gjesp).

Endret av G
  • Liker 1
Lenke til kommentar

https://www.fia.com/news/fia-takes-steps-reduce-porpoising-interests-safety

FIA gjør grep for å minske "porpoising" ved å innføre maks grenser for vertikal aksellerasjon/G krefter som vil tvinge team til å sette opp bilene sine for å i bedre grad ta vare på førerne sine forran å jakte etter de siste prosentene med ytelse. Nok til glede for Redbull og trolig til stor frustrasjon for Merecedes og eventuelt Ferrari. Selv om det er kjipt rent konkurransemessig så er det nok den mest rettferdige måten å gjøre det på, så for en heller se på endringen i de tekniske reguleringene til neste år.

Endret av Evil-Duck
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...