Bytex Skrevet 12. juni 2022 Del Skrevet 12. juni 2022 Leclerc har vondt i hjertet, Lewis har vondt i ryggen. 1 Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 12. juni 2022 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2022 Dassen skrev (8 minutter siden): Det må i så fall være i et visst sted på banen. Ellers så risikerer man jo straff om du tar en kerb eller tar en flyvetur av andre årsaker. Her illustrert ved Kobayashi 🎌 Mercedes er jo eksperter på flyvende biler 1 1 Lenke til kommentar
Sjørøver Skrevet 12. juni 2022 Del Skrevet 12. juni 2022 Dassen skrev (34 minutter siden): Det må i så fall være i et visst sted på banen. Ellers så risikerer man jo straff om du tar en kerb eller tar en flyvetur av andre årsaker. Her illustrert ved Kobayashi 🎌 Måles på slettene og i noen svinger. Russel klager på at bilen tar nedi i sving også. Et og annet avvik må jo gå, men om en ser det skjer gjentatte ganger så får en teknisk flagg. Tror det kunne fungert. Må belønne de som har kommet med gode løsninger også. Lenke til kommentar
Sjørøver Skrevet 13. juni 2022 Del Skrevet 13. juni 2022 For de som lurte på hvorfor mick havnet så veldig langt bak. Hadde også to stopp tidelig i løpet, usikker på hvorfor. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 13. juni 2022 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2022 Gavekort skrev (15 timer siden): Lag bumpy bil med no. 2 fører (lewis), få han til å se stakkarslig etter løpet, kjør protest til FIA mot ground effect, vinn pga. at det er helseskadelig for fører, gå tilbake til aero turbohybrid-eraen, vinn WDCs hvert år som før. https://wtf1.com/post/toto-wolff-has-issued-a-serious-warning-if-f1-porpoising-continues/ Lenke til kommentar
Dovreekspressen Skrevet 13. juni 2022 Del Skrevet 13. juni 2022 Sjørøver skrev (På 12.6.2022 den 19.58): Løsningen er enkel: Sett et tak for hvor mange G det er lovt å utsette førere for vertikalt(y-akse). En annen mulig løsning er én planke til under bilen, i bakkant. DSQ om den er for mye slitt. Vanskelig å finne riktig balanse i det her. For enhver løsning som gjør det bedre for de fleste, gjør det relativt sett verre for Red Bull. Det mest interessante er hva Red Bull har gjort for noe genialt. Naturlig nok kommer de ikke til å fortelle det på ei stund. Denne sesongen ser ut til å bli lite spennende. Men det var vel egentlig ikke annet å vente første sesong med store regelendringer? Kanskje det blir tettere neste år. Gi det litt tid. Nesten litt synd at teamene fikk lov til å sette på disse støttestagene. Det gikk også utover noen, og fordel for andre. 1 Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 13. juni 2022 Del Skrevet 13. juni 2022 (endret) Ferrariene hopper vel litt de også men de har jo vunnet 3 av 4 løp hittil. Men er nok mange førere som klager over vondt i ryggen for tida. Endret 13. juni 2022 av Bytex Lenke til kommentar
Sjørøver Skrevet 13. juni 2022 Del Skrevet 13. juni 2022 Dovreekspressen skrev (1 time siden): Det mest interessante er hva Red Bull har gjort for noe genialt. Han som snakker her har jobbet med aerodynamikk for Mercedes f1. Han har også veldig mange gode videoer på alle bilene som kjøres i år og hvor den aero funker. 1 Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 13. juni 2022 Del Skrevet 13. juni 2022 Bytex skrev (1 time siden): Ferrariene hopper vel litt de også men de har jo vunnet 3 av 4 løp hittil. Men er nok mange førere som klager over vondt i ryggen for tida. Banen hadde noen små humper der alle bilene hoppet litt. Noen mer, noen mindre. Lenke til kommentar
Dovreekspressen Skrevet 13. juni 2022 Del Skrevet 13. juni 2022 Bytex skrev (1 time siden): Ferrariene hopper vel litt de også men de har jo vunnet 3 av 4 løp hittil. Hva mener du? De har kun vunnet 2 av 8 løp. Red Bull har vunnet 6 løp. Bytex skrev (1 time siden): Men er nok mange førere som klager over vondt i ryggen for tida. Gasly f.eks. https://www.motorsport.com/f1/news/gasly-f1-needs-to-stop-drivers-ending-up-with-a-cane-at-30/10321665/ Lenke til kommentar
Sjørøver Skrevet 14. juni 2022 Del Skrevet 14. juni 2022 Noen som har fulgt med en stund som kan fortelle hva som skjedde mer Williams? det er ikke så veldig mange år siden de var ganske OK. https://www.formula1.com/en/results.html/2015/drivers.html Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 14. juni 2022 Del Skrevet 14. juni 2022 Økonomi og reg changes in short. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 14. juni 2022 Del Skrevet 14. juni 2022 Williams og McLaren var konger i F1 på 90-tallet når jeg begynte å følge med. Men det er jo ørten generasjoner bil siden også. Lenke til kommentar
Sjørøver Skrevet 14. juni 2022 Del Skrevet 14. juni 2022 Bytex skrev (56 minutter siden): Williams og McLaren var konger i F1 på 90-tallet når jeg begynte å følge med. Men det er jo ørten generasjoner bil siden også. Ja, men om du ser på linken jeg la ved så var de ganske OK i 2015 også. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 15. juni 2022 Del Skrevet 15. juni 2022 WILLIAMS ledelse sies å være lei av Latifs prestasjoner. Sjåføren selv har imidlertid selvsikkert uttalt at han skal kjøre ut sesongen. Latifs far Michael er en stor matentreprenør som har investert hundrevis av millioner i McLaren Group i F1. Mens utgiftene fortsetter som i dag, kan ikke engang farens millioner være nok til å garantere Latif en plass i motorsportens kongelige klasse. Racingnews365 mistenker at F2-seriens mester Oscar Piastri kan være bak Williams etter løpet i Montreal . Piastrin skal allerede ha tatt testene til Williams, og nettstedet til The Race skriver at han allerede er veldig nær en kontrakt for 2023-sesongen. Lenke til kommentar
G Skrevet 15. juni 2022 Del Skrevet 15. juni 2022 (endret) On 6/12/2022 at 10:58 AM, Sjørøver said: Løsningen er enkel: Sett et tak for hvor mange G det er lovt å utsette førere for vertikalt(y-akse). Det er veldig enkelt. Er du over kravet i et løp, straff. Nå har jeg jo ikke involvert meg enda. Men er på besøk i Canada i øyeblikket, så blir jo litt artig å se om noen fyrer opp TV-en med disse løpene på skjermen. Jeg er sånn generellt sett noe mindre sportsinteressert enn gjennomsnittet. Men noen runder billøp tåler jeg nok. Er litt verre med fopball-interessene til sammenlikning (gjesp). Endret 15. juni 2022 av G 1 Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 16. juni 2022 Del Skrevet 16. juni 2022 (endret) https://www.fia.com/news/fia-takes-steps-reduce-porpoising-interests-safety FIA gjør grep for å minske "porpoising" ved å innføre maks grenser for vertikal aksellerasjon/G krefter som vil tvinge team til å sette opp bilene sine for å i bedre grad ta vare på førerne sine forran å jakte etter de siste prosentene med ytelse. Nok til glede for Redbull og trolig til stor frustrasjon for Merecedes og eventuelt Ferrari. Selv om det er kjipt rent konkurransemessig så er det nok den mest rettferdige måten å gjøre det på, så for en heller se på endringen i de tekniske reguleringene til neste år. Endret 16. juni 2022 av Evil-Duck 1 Lenke til kommentar
Sjørøver Skrevet 16. juni 2022 Del Skrevet 16. juni 2022 Er begrenset hvor spennende det blir om red bull vinner resten av løpene denne sesongen. Hadde håpt på mer utvikling gjennom sesongen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg