Gå til innhold

Formel 1 2022

Anbefalte innlegg

Comma Chameleon skrev (7 timer siden):

Laster alltid ned årets kalender. Rett i widget på hjemskjermen samt automatiske varsler. F1 appen på telefonen kan også gi varsler.

Angående helgens løp så er det vel eneste løpet på kalenderen som jeg ikke får sett alt av practice osv live. Det er rett og slett litt for tidlig. 

Tror jeg får holde meg til å se livesending av quali og selve løpet.

Endelig kan jeg se fordelaktig på at junior vekker meg klokka 6 i helgene. Samboer kan purke videre og så har vi to en egen Formel 1 fest med frokostblanding, toast, juice og kanskje en kanelbolle eller to :)

Endret av Retroman
  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jarmo skrev (22 minutter siden):

Været til helgen er meldt ustabilt, og det kan bli regn. 

Interessant! Det gjør jo litt om på styrkeforholdet bil/fører, der fører blir viktigere.

Beste førere i regnet etter min mening (med dagens grid):

1. Max Verstappen
  2. Lando Norris
  3. George Russell
  4. Lewis Hamilton
  5. Charles LeClerc
Lenke til kommentar

"I think will be very similar, to be honest; I don't see any reason why we will make any strides forward," Russell told media, including RacingNews365.com, when asked for his take on Mercedes' prospects in Australia.

"We're definitely the third-fastest team at the moment, [and we're] closer to the fourth than we are to the second.

"It's going to be more of the same [level of performance] in the coming races."

https://racingnews365.com/mercedes-paint-gloomy-picture-of-their-australian-gp-prospects

Lenke til kommentar

Etter at alle førerne hadde fullført treningen, brukte Vettel en moped som framkomstmiddel tilbake til målområdet, og det falt ikke i god jord hos det internasjonale motorsportforbundet (FIA).

Nå blir tyskeren etterforsket for å ha tatt seg inn på banen uten tillatelse. En høring skal bli gjennomført før andre treningsrunde starter, og tyskeren kan ende med å bli straffet av FIA.

Endret av Jarmo
Lenke til kommentar
Audi, Porsche og F1: I dag har styret i Volkswagen AG gitt grønt lys for selskapets F1 satsning med Audi og Porsche. Interessant å lese hva tyske motorsport magasiner skriver om dette;
  • McLaren+Audi ser ut til å være litt fastlåst da McLaren ikke er så interessert i å selge til Audi.
  • Stroll er i samtaler med Audi om samarbeid eller salg av hele F1 teamet til Audi.
  • Audi snuser på kjøp av Sauber (Alfa Romeo)
  • Porsche + RedBull ser ut som blir et samarbeid.
Lenke til kommentar

Spennende! Glad for å få flere store navn inn. Billigste billett inn må vel være Haas, men kanskje er ikke Gene så ivrig på å selge lenger nå som laget gjør det bra. 

FP2 nå og noen fine kvaliruns. Verstappen sliter med å få en full runde perfekt. Ferrari dominerer. Alpine har imponerende pace og Bottas er klar for p6 som alltid.

Lenke til kommentar

Synes det var hyggelig av Vettel å komme ut på banen med noe som Mercedes endelig kan måle seg med 😛

Men at Porsche og Audi kan bli en del av F1 er høyst spennende. Mye spekulasjoner nå, og det er høyst tenkelig at utsagn om dette fra de forskjellige teamene ikke har rot i virkeligheten og er strategisk tåkeprat. Må innrømme at Porsche/Red Bull klinger bra, og at Audi har et allerede eksisterende samarbeid med Alfa Romeo i Le Mans slik at dette er et sterkt kort.

Lenke til kommentar
Dassen skrev (10 minutter siden):

Hvem skal levere drivlinje til en Alfa Romeo Audi? Ser noen interessekonflikter her.

Avtalen med Sauber forlenges årlig etter det jeg har lest, så en ny avtale med Audi kan innebære at Audi leverer drivlinje. Audi har en Formel 1 motor, men tilsynelatende ikke like langt fremme i utvikling som Porsche basert på pressemeldinger fra disse.

Endret av Retroman
Lenke til kommentar
  • Evil-Duck endret tittelen til Formel 1 2022 - Australias Grand Prix GP (10. April)
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...