Gå til innhold

Formel 1 2022


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tror Hulkenberg kommer til å floppe ganske hardt. Skjønner fortsatt ikke hvorfor han skal ha den statusen han har fremdeles. Aldri vært på pallen i formel 1 og lever på den 2018-sesongen hvor han ble nummer 7 eller 8 i sammendraget. Sett i ettertid så var ikke de korona-innhoppene hans så voldsomt imponerende heller. I år kjørte han vel de to første løpene for Aston Martin når Vettel hadde covid og mener han havnet bak Stroll i begge løpene?

Hvis Haas først skal ha en rutinert fører, så ville jeg gått for Danny Ric. Blir spennende å se hva som skjer fremover for Mick nå. Personlig mener jeg han fortjener en sjanse til da han har forbedret seg mye i løpet av sesongen her. Dessverre har han hatt for mange uhell/kræsj og blitt parkert at K-mag for ofte. 

Endret av MartinF
Lenke til kommentar

Red Bull har kommet med en offisiell statement ang Brazil GP: Jeg synes det er helt jævlig at folk sender dødstrusler og hatmail til familiene til Max og Checo og andre rundt teamet bare pga en kommentar under et race i siste sving. Sosiale media er faen meg en horribel plass. Dette er voksne folk, selvsagt ordner de opp internt. De trenger ikke en horde med "fans" som skal kansellere og spamme dritt i ukesvis på deres vegne.

image.png.ea8b0ea1617456db819e7c87e9ba62cb.png

Endret av Bytex
  • Liker 2
Lenke til kommentar
MartinF skrev (4 timer siden):

Hvis Haas først skal ha en rutinert fører, så ville jeg gått for Danny Ric.

For dyr vil jeg tro.

 

Comma Chameleon skrev (4 timer siden):

Håper på drama i Haas leiren, at Hulk flopper

Det er vanskelig og få et godt inntrykk av Hulk, synes jeg. Samtidig forstår jeg at de vil bytte ut Mick, men tror de kunne funnet seg mange andre alternativ.

Lenke til kommentar

Eg trur i utgangspunktet at Hulk kanskje var ein god match for Haas på den tiden han måtte forlate F1 forrige gang. No er han 35 år gammal og har kjørt 4(?) løp på tre år, og som MartinF seier så imponerte han vel ikkje dei to løpa han kjørte i starten av denne sesongen. Men han har mye erfaring og kanskje han kan hjelpe Haas med utvikling framover. Han blir sikker billigere i drift enn Mick.

Hulk er jo ein førar som fleire gonger har hatt sjansen til gode resultater når løpsutviklingen har gått i hans favør. Men omtrent kvar gong har han sjølv gjort tabber slik at han har rota vekk dei sjansane han har fått. Sammenlign med Perez, som tok godt vare på sine sjanser og var mange ganger på podiet og tilogmed vant på Sakhir i 2020 for Racing Point.

Det er derfor Hulk måtte gi seg for 3 år siden, mens Perez fikk sete i Red Bull. Eg trur Hulk er dårligere i dag enn han var for 3 år siden.

Lenke til kommentar

Det er ikke noe sirkus maximus i red bull, de skværa opp samme kvelden (se bilde over). Det er bare mediadrama og f1-twitter tull nå.

Tror ikke noen av sjåførene bryr seg katta i alt dramaet som foregår på reddit og twitter lengre. Både redbull og max har adressert hvordan pressen har fremstilt dem den siste uka, alle hatmailene, dødstruslene til familier osv. Sosiale medier er helt tragisk.

Endret av Bytex
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Max haterne får i hvert fall svar på tiltale nå på trening. Altså egentlig vet vi null hva som ligger bak, og så skal det spekuleres vilt.

Bare Viasat studio fyrer opp på egenhånd, først hvor de slaktet Redbull og alt i fra A til Å om straff etter budsjett saken. Stryking av VM tittelen inkludert. 

Neste program, Studio virker helt uskyldig og sier at de gjør ingenting for å eskalere og spekulere. 

Samme sist, veldig sterke meninger, det holder ikke å si det er rart. Videre nå så er det ut mot hat ytringer etc, etter først å ha vert mega kritisk i første program.  Det er til å spy av. Perez hang jo ikke med en gang, men Max skal fikse opp. Det var teamet som satte på medium. Så er det en 2 plass, jada viktig det, men det er ingen tittel eller noe ting i spill, men drapstrusler, det er det verdt. 

Angående Visat studio, det går jo nesten for Henning Isdal  Stein Petteresen om det er en  oppløftende tid for Mercedes, greit det, men det er ikke særlig objektivt. De vingler og spekulerer og er etterpåkloke. 

Misunnelsen vil ingen ende ta. 

 

Endret av guttorm
Lenke til kommentar
  • Evil-Duck endret tittelen til Formel 1 2022 - Abu Dhabi Grand Prix (20. november)
guttorm skrev (11 minutter siden):

Max haterne får i hvert fall svar på tiltale nå på trening. Altså egentlig vet vi null hva som ligger bak, og så skal det spekuleres vilt.

Bare Viasat studio fyrer opp på egenhånd, først hvor de slaktet Redbull og alt i fra A til Å om straff etter budsjett saken. Stryking av VM tittelen inkludert. 

Neste program, Studio virker helt uskyldig og sier at de gjør ingenting for å eskalere og spekulere. 

Samme sist, veldig sterke meninger, det holder ikke å si det er rart. Videre nå så er det ut mot hat ytringer etc, etter først å ha vert mega kritisk i første program.  Det er til å spy av. Perez hang jo ikke med en gang, men Max skal fikse opp. Det var teamet som satte på medium. Så er det en 2 plass, jada viktig det, men det er ingen tittel eller noe ting i spill, men drapstrusler, det er det verdt. 

Angående Visat studio, det går jo nesten for Henning Isdal om det er en  oppløftende tid for Mercedes, greit det, men det er ikke særlig objektivt. De vingler og spekulerer og er etterpåkloke. 

Misunnelsen vil ingen ende ta. 

 

Jeg opplever Viasport dekningen i år som veldig ujevn og rar sammenlignet med 2021. Nå er det kun de få gangene jeg ser løp og kvalikk sammen med min far at vi bruker viasport, men har ikke reagert særlig på Henning Isdal i år egentlig men syns Atle Gulbrandsen har gått litt ut på "the deep end" med spekulative synsinger og sliter virkelig med å gi slipp på Abu Dhabi 2021 enda. I forhold til bias enten den ene eller andre veien så kan de kanskje slite litt med å skjule det, men jeg har forståelse for at det ikke er like svært at en komplett dominant Max cruiser til nok en seier sammenlignet til når Hamilton, Russell eller andre utfordrer og at entusiasmen naturlignok blir noe høyere.

Endret av Evil-Duck
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...