Roger Moore Skrevet 3. januar 2022 Del Skrevet 3. januar 2022 hekomo skrev (14 minutter siden): Den gang? Hva snakker du om? 1% er ekstremt få biler. Jeg skjønner ikke poenget med å blåse dette ut av proporsjoner. Det er ikke «ut av» men _i_ proporsjoner. Alle bilene må sjekkes og flere av dem må fikses. Så kan vi telle dager til neste gang Tesla blir presset til å kalle tilbake biler med feil. Lenke til kommentar
Roger Moore Skrevet 3. januar 2022 Del Skrevet 3. januar 2022 hekomo skrev (1 minutt siden): Du sa du aldri kom til å kjøpe en Tesla på grunn av at de er så fæle. Jeg spurte deg da om det var noen selskaper som var moralsk høyverdige nok for deg. Du svarte ikke direkte eller nevnte kanskje VW, så jeg gikk inn på VW og hvordan de har holdt på for å høre om du virkelig mente at dette var moralsk høyverdig. Du har hele tiden prøvd å unnvike temaet. Vi vet begge hvorfor. Helt riktig. Moralen til Musk og kvaliteten til Tesla er på et såpass lavt nivå at jeg ikke vil ha noe med noen av dem å gjøre. VW har i det minste inrømmet sine feil, betalt for sine feil og tatt konsekvensen av sine feil. VW har gått fra å være en dieselversting til en premissleverandør for batteribiler. Om det er noen som fortjener en klapp på skulderen for å ha tatt ett oppgjør med seg selv så er det VW. Det krever sin «mann» å innrømme sine feil og endre seg slik VW har gjort. Enhver som støtter «the Mission» bør føle stor glede over den utviklingen VW har bak seg og den lysende grønne fremtiden som er fremfor dem. 6 Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 3. januar 2022 Del Skrevet 3. januar 2022 (endret) hekomo skrev (55 minutter siden): Den gang? Hva snakker du om? 1% er ekstremt få biler. Jeg skjønner ikke poenget med å blåse dette ut av proporsjoner. Når man setter en skyhøy standard på 0,7 av 10000 biler, så er 1% ekstremt mange biler. Hvor har du dessuten 1% fra? Endret 3. januar 2022 av Gavekort 2 Lenke til kommentar
uname -i Skrevet 3. januar 2022 Del Skrevet 3. januar 2022 hekomo skrev (2 timer siden): Consumer Reports lever av kredibilitet og objektivitet sier du? https://www.motorbiscuit.com/the-90s-scandal-consumer-reports-hopes-you-forgot-about/ Stemmer og ingenting i den 30 år gamle historien støtter påstanden din om at de er korrupte. Jeg oppfordrer folk til å lese den fordi den er ganske interessant. CR hadde kanskje ikke vært nøyaktige nok i en test og de tok lærdom av det. For å gjenta: 30 år siden. I tillegg så er det ingen ting i linken som støtter påstanden din om at Ford betaler for testresultater. Så det er bare noe du har funnet på. Jeg kunne hatt et snev av forståelse for din kombinasjon av konspirasjonsteorier og syltynne halmstrå om det Consumer Reports skrev var veldig kontroversielt og at de var de eneste som ga Tesla elendig kvalitetsscore. Men tvert i mot så støttes CRs kvalitetsundersøkelse av en rekke andre rapporter som sier det samme og ikke minst den endeløse rekken med historier fra Tesla-eiere selv. Og alt peker i samme retning. Kvalitetskultur er totalt fraværende hos Tesla. Lurer på hvor mange tusen kunder som fikk prakket på seg en bil med kjente problemer nå i de siste ukene hvor Tesla trengte å sette en "rekord". 2 Lenke til kommentar
Hanhijnn Skrevet 4. januar 2022 Del Skrevet 4. januar 2022 Gavekort skrev (17 timer siden): Jo. Jeg sier ikke "alle andre - superbra" som Hekomo påstår. Jeg slår bare de som påstår at Kina-Teslaer er revolusjonerende bra, av sin store fine hvite hest. Det er en arrogant og virkelighetsfjern påstand som begynner å lekke inn vann med saker som topic. Jammen bra du passer på. Hva skulle vi gjort uten deg...? 1 Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 15. januar 2022 Del Skrevet 15. januar 2022 Gavekort skrev (På 3.1.2022 den 19.05): Når man setter en skyhøy standard på 0,7 av 10000 biler, så er 1% ekstremt mange biler. Hvor har du dessuten 1% fra? Det står i selve tilbakekallingen eller hva det er. 1% av Model 3 og 14% av Model S. Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 15. januar 2022 Del Skrevet 15. januar 2022 uname -i skrev (På 3.1.2022 den 20.57): Stemmer og ingenting i den 30 år gamle historien støtter påstanden din om at de er korrupte. Jeg oppfordrer folk til å lese den fordi den er ganske interessant. CR hadde kanskje ikke vært nøyaktige nok i en test og de tok lærdom av det. For å gjenta: 30 år siden. I tillegg så er det ingen ting i linken som støtter påstanden din om at Ford betaler for testresultater. Så det er bare noe du har funnet på. Jeg kunne hatt et snev av forståelse for din kombinasjon av konspirasjonsteorier og syltynne halmstrå om det Consumer Reports skrev var veldig kontroversielt og at de var de eneste som ga Tesla elendig kvalitetsscore. Men tvert i mot så støttes CRs kvalitetsundersøkelse av en rekke andre rapporter som sier det samme og ikke minst den endeløse rekken med historier fra Tesla-eiere selv. Og alt peker i samme retning. Kvalitetskultur er totalt fraværende hos Tesla. Lurer på hvor mange tusen kunder som fikk prakket på seg en bil med kjente problemer nå i de siste ukene hvor Tesla trengte å sette en "rekord". Kvalitetskulturen ser ut til å være helt grei når man ser på hvor sikre og trygge og ikke minst driftssikre bilene er, samt at eiere er ekstremt fornøyde og lojale og nesten alle vil kjøpe Tesla igjen. Det er merkelig at det alltid er de som ikke eier Tesla selv som uttaler seg negativt. 2 1 Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 15. januar 2022 Del Skrevet 15. januar 2022 Roger Moore skrev (På 3.1.2022 den 18.26): Det er ikke «ut av» men _i_ proporsjoner. Alle bilene må sjekkes og flere av dem må fikses. Så kan vi telle dager til neste gang Tesla blir presset til å kalle tilbake biler med feil. Kanskje 1% av berørte Model 3 må fikses. Andre vil kunne sjekkes, noe som sikkert bare tar noen sekunder. Det er ikke slik at Tesla henter tilbake alle bilene på en gang. Og det kommer sikkert flere slike situasjoner for Tesla, men hva så? Det skjer hele tiden med andre bilprodusenter også, så hvorfor henger du deg bare opp i Tesla? 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå