Gå til innhold

Tesla tilbakekaller nesten 500.000 biler


Anbefalte innlegg

Trestein skrev (31 minutter siden):

Må vi gå god for det? Graver man litt finner man noe hos alle. Noen nekter ansatte å forene seg, noen samarbeider om priser, noen øker prisene i stedet for leveringstid, noen selger produkter de ikke har osv osv. Det er faktisk helt umulig for oss forbrukere å vurdere fabrikantens moralske høyverdighet. 

Du fikk ikke med deg diskusjonen der han sa det var uakseptabelt å kjøpe Tesla? Så da lurte jeg på hvilke selskaper han mente var moralsk høyverdige. F.eks. VW.

Så hvorfor betyr moralsk høyverdighet noe for ham kun med Tesla, mens all moral tilsynelatende kastes ut av vinduet for andre selskaper?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hekomo skrev (1 minutt siden):

Du fikk ikke med deg diskusjonen der han sa det var uakseptabelt å kjøpe Tesla? Så da lurte jeg på hvilke selskaper han mente var moralsk høyverdige. F.eks. VW.

Så hvorfor betyr moralsk høyverdighet noe for ham kun med Tesla, mens all moral tilsynelatende kastes ut av vinduet for andre selskaper?

Tesla er et amerikansk bilmerke. For mange av oss er det mere enn nok til å skygge unna. Amcar er harry. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
The Very End skrev (56 minutter siden):

Hva med Ford med sin mindre flashy Mach E? Er den Harry også? Kan vi generalisere all produksjon fra et land med over 300 millioner innbyggere?

Syntes alltid at ford mustang var tøffe. Når jeg ble så gammel at jeg begynte på barneskolen oppdaget jeg at under skallet var mustang ufattelig primitive noe de delte med mange amerikanske biler. Motorene var designet på 50tallet med støtstenger og støpestål. Gear kassene var primitive og sluret vekk 5-10% av motorytelsen. Bakaksling var stive og ofte opphengt i bladfjærer.

 

Historie har en tendens til å gjenta seg.

Så han murno fyren demontere motor og batteri på mustang og vw id. Helt klart at vw har laget et mye bedre produkt . Ble skremt at designet på mustang. Kjølingen var helt utrolig. Batteripakken et kaos av ledninger og noe som lignet på el utstyr fra siste verdenskrig.

Lenke til kommentar
hekomo skrev (2 minutter siden):

Vet ikke helt hva det har med saken å gjøre. Det var heller ikke begrunnelsen hans.

Amerikanske biler har lenge vert forbundet med billig teknologi (PGA leeeeen design) , dårlig byggekvalitet, dårlige kjøreegenskaper, høyt energiforbruk osv osv. 

Dette har ført til at det kun er få biler som er solgt til europa. At endring av drivlinger skulle endre dette mye er tvilsomt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Trestein skrev (3 timer siden):

Amerikanske biler har lenge vert forbundet med billig teknologi (PGA leeeeen design) , dårlig byggekvalitet, dårlige kjøreegenskaper, høyt energiforbruk osv osv. 

Dette har ført til at det kun er få biler som er solgt til europa. At endring av drivlinger skulle endre dette mye er tvilsomt. 

Vet ikke helt hva det har med saken å gjøre. Det var heller ikke begrunnelsen hans.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
The Very End skrev (6 timer siden):

Hva med Ford med sin mindre flashy Mach E? Er den Harry også? Kan vi generalisere all produksjon fra et land med over 300 millioner innbyggere?

Tja, tradisjonellt har vi iallefall kunnet gjøre det.

Lenke til kommentar
Serpentbane skrev (På 31.12.2021 den 10.52):

For en idiotisk kommentar, INGEN noen gang noe sted har påstått noe som ligner på dette. 

Nå var det vel en hel sak om at Tesla-modeller produsert i Kina var så og si feilfrie, og at eraen med pålitelighetssvikt og produksjonsfeil skulle være over. Denne prekenen ble et hett tema her inne også.

https://electrek.co/2020/08/03/tesla-made-in-china-cars-lead-market-quality/

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gavekort skrev (3 timer siden):

Nå var det vel en hel sak om at Tesla-modeller produsert i Kina var så og si feilfrie, og at eraen med pålitelighetssvikt og produksjonsfeil skulle være over. Denne prekenen ble et hett tema her inne også.

https://electrek.co/2020/08/03/tesla-made-in-china-cars-lead-market-quality/

Fremdeles langt unna det som påstås her og ikke hva det refereres til. 

Men jo, det kan være at Tesla har gjort noe nyttig lærdom med denne fabrikken som kan forbedre hele konsernet på sikt. Det kan også være at det er mange andre parametre som spiller inn. 

Lenke til kommentar
oophus skrev (9 timer siden):

 

Litt rart å ikke få til mangler når de fremdeles produserer biler slik? 

Hva er det dette bildet liksom skal vise? Hva det nå liksom er ment å vise, så er jo Teslas produksjon i Fremont-fabrikken høyere enn Toyota hadde i sin tid, så tydeligvis så har Tesla slått Toyota alt.

Og hva har selve produksjonen med feil på enkeltdeler å gjøre?

Disse TSLAQ-folkene har det med å fokusere på irrelevante tulleting, og så taper de alle pengene sine fordi de ikke er i stand til å ta til seg fakta. Jeg husker da de drev og stalket parkeringsplasser og "beviste" at det plutselig var null etterspørsel etter Teslaer 😂

Endret av hekomo
  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Gavekort skrev (12 timer siden):

Nå var det vel en hel sak om at Tesla-modeller produsert i Kina var så og si feilfrie, og at eraen med pålitelighetssvikt og produksjonsfeil skulle være over. Denne prekenen ble et hett tema her inne også.

https://electrek.co/2020/08/03/tesla-made-in-china-cars-lead-market-quality/

Ja, det stemmer at det er meget høy kvalitet på bilene fra fabrikken i Kina. De ligger som du ser på topp i kvalitetsundersøkelser.

Jeg tenker nok at Texas-fabrikken blir enda mer optimalisert og avansert, med enda bedre kvalitet igjen.

Ikke at kvaliteten på Fremont-biler er dårlig. Dette er en myte som henger igjen fra da de slet med å få opp produksjonstakten. Men i dag er det god kvalitet på bilene som produseres i California også.

Hvis tilbakekalling skulle tilsi at kvaliteten generelt er dårlig så er kvaliteten på f.eks. Toyota elendig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Trestein skrev (21 timer siden):

Må vi gå god for det? Graver man litt finner man noe hos alle. Noen nekter ansatte å forene seg, noen samarbeider om priser, noen øker prisene i stedet for leveringstid, noen selger produkter de ikke har osv osv. Det er faktisk helt umulig for oss forbrukere å vurdere fabrikantens moralske høyverdighet. 

Vi kan i det minste velge oss ut enkeltting som er total uakseptable og så styre unna så godt vi kan. Jeg kjøper så godt jeg kan ikke ting fra Kina, Israel og Tesla. Det er mine personlige valg som jeg har tenkt gjennom og kan begrunne. Begrunnelsene bruker jeg mot absolutt alt og alle som jeg er klar over har samme forkastelige oppførsel. Så får en heller leve med at i en verden for globalister er det umulig å holde sin sti ren, men en kan i det minste forsøke.

Lenke til kommentar
hekomo skrev (16 minutter siden):

kke at kvaliteten på Fremont-biler er dårlig. Dette er en myte som henger igjen fra da de slet med å få opp produksjonstakten. Men i dag er det god kvalitet på bilene som produseres i California også.

Ikke i følge Consumer Reports som fremdeles har Tesla på bunn.

 

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
uname -i skrev (16 minutter siden):

Ikke i følge Consumer Reports som fremdeles har Tesla på bunn.

 

Det er en grunn til at de heter CONsumer Reports. Ikke minst når de f.eks. har Ford-folk i styret, tar imot penger fra fossilselskaper, osv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Roger Moore skrev (35 minutter siden):

Vi kan i det minste velge oss ut enkeltting som er total uakseptable og så styre unna så godt vi kan. Jeg kjøper så godt jeg kan ikke ting fra Kina, Israel og Tesla. Det er mine personlige valg som jeg har tenkt gjennom og kan begrunne. Begrunnelsene bruker jeg mot absolutt alt og alle som jeg er klar over har samme forkastelige oppførsel. Så får en heller leve med at i en verden for globalister er det umulig å holde sin sti ren, men en kan i det minste forsøke.

Men du har ingen problemer med kartellvirksomhet, forgiftning av lokalmiljøet, og farlige eksperimenter på levende mennesker?

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
hekomo skrev (1 time siden):

Det er en grunn til at de heter CONsumer Reports. Ikke minst når de f.eks. har Ford-folk i styret, tar imot penger fra fossilselskaper, osv.

Nei, Ford sponser ikke Consumer Reports og om de hadde gjort det så hadde de vel neppe plassert et Ford-merke(Lincoln) sist i kvalitetsundersøkelsen.

Selv ikke Elon Musk er med på foliehatt-teoriene til sine mest lojale fans.

 

Endret av uname -i
  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
hekomo skrev (3 minutter siden):

Men du har ingen problemer med kartellvirksomhet, forgiftning av lokalmiljøet, og farlige eksperimenter på levende mennesker?

Synes alt for få bryr seg om forgiftning av lokalmiljø

 

https://truchargv.com/what-journalists-should-know-before-reporting-on-the-spacex-at-boca-chica-beach/

Ellers så lurer jeg på hvor du finner mennesker som synes det er fantastisk med kartellvirksomhet og farlige eksperimenter på mennesker? Hva slags mennesker omgås du som synes sånn er greit?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...