NTB - digi Skrevet 30. desember 2021 Del Skrevet 30. desember 2021 Tesla tilbakekaller nesten 500.000 biler Lenke til kommentar
The Very End Skrevet 30. desember 2021 Del Skrevet 30. desember 2021 (endret) For de som lurer på hvorfor (og fordi det ikke kom klart frem i artikkelen når den ble publisert) Quote Denne tilbakekallingen forklares med at den fremre bagasjeromslåsen kan være feiljustert, noe som forhindrer at den andre låsen får grep. Dermed oppfyller ikke bilene kravene til amerikansk bilstandard. Ref: https://e24.no/boers-og-finans/i/PoeQ7R/tesla-tilbakekaller-475000-biler-i-usa Synes forøvrig det er en nokså freidig påstand om at dette med sikkerhet øker sannsynligheten for kollisjon (som er nevnt i overskriften). Endret 31. desember 2021 av The Very End 3 Lenke til kommentar
oophus Skrevet 30. desember 2021 Del Skrevet 30. desember 2021 The Very End skrev (41 minutter siden): Synes forøvrig det er en nokså freidig påstand om at dette øker sannsynligheten for kollisjon (som er nevnt i overskriften). Den kan sprette opp. Så sånn sett er det jo med forhøyet risiko om det skjer i fart. De rapportene NHTSA får inn kommer jo fra folk som har opplevd problemet som regel. 1 2 Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 31. desember 2021 Del Skrevet 31. desember 2021 (endret) Man må bruke litt kraft for å lukke låsen på de eldre bilene. Folk klaget på det så de redesignet låsen så den låser seg bare man ser litt hardt på den. Kansje det er noe sammenheng. Endret 31. desember 2021 av Complexity 1 Lenke til kommentar
En som undrer Skrevet 31. desember 2021 Del Skrevet 31. desember 2021 Mange biler har trøbbel med dobbel låssystem, nevner Audi som eksempel. Var vanlig for en del år siden. Kan være litt vanskelig å justere begge sammen, men det kan gjøres. Ikke glemme første generasjon Voyager der bakluken åpner seg ved sammenstøt med andre bile og når de ruller over ende osv Men min gamle dieselbil har ikke trøbbel med låsene på bakluken...... Lenke til kommentar
Roger Moore Skrevet 31. desember 2021 Del Skrevet 31. desember 2021 Dette må da være falske nyheter? Tesla har jo så gjennomarbeidet kvalitet at bilene deres varer millioner av kilometer uten vedlikehold. 4 1 Lenke til kommentar
Serpentbane Skrevet 31. desember 2021 Del Skrevet 31. desember 2021 Roger Moore skrev (34 minutter siden): Dette må da være falske nyheter? Tesla har jo så gjennomarbeidet kvalitet at bilene deres varer millioner av kilometer uten vedlikehold. For en idiotisk kommentar, INGEN noen gang noe sted har påstått noe som ligner på dette. 7 1 Lenke til kommentar
oophus Skrevet 31. desember 2021 Del Skrevet 31. desember 2021 Noen her som kan språket og ser grunnen til disse tilbakekaldelsene som dukket opp idag? Lenke til kommentar
uname -i Skrevet 31. desember 2021 Del Skrevet 31. desember 2021 oophus skrev (1 time siden): Noen her som kan språket og ser grunnen til disse tilbakekaldelsene som dukket opp idag? Ser ut som det er mye av det samme, med låsemekanismer på frunk og bagasjerom som kan svikte. 200k i Kina, 500k i USA. Regner med at det blir Europa neste. Heldig timing av Musk som fikk ferdigstilt salget av 150 milliarder i aksjer rett før Tesla slapp disse nyhetene. 5 Lenke til kommentar
oophus Skrevet 31. desember 2021 Del Skrevet 31. desember 2021 (endret) uname -i skrev (25 minutter siden): Heldig timing av Musk som fikk ferdigstilt salget av 150 milliarder i aksjer rett før Tesla slapp disse nyhetene. Mye bra "timing" av hele gjengen. Cathy har jo pumpet underveis mens hun kontinuerlig har solgt også. Men broren er jo "flinkest". 😅 Endret 31. desember 2021 av oophus 2 Lenke til kommentar
Jens Kr. Kirkebø Skrevet 31. desember 2021 Del Skrevet 31. desember 2021 oophus skrev (39 minutter siden): Mye bra "timing" av hele gjengen. Cathy har jo pumpet underveis mens hun kontinuerlig har solgt også. Men broren er jo "flinkest". 😅 Dette får neppe mye å si for aksjeprisen. Kostnadene for å fikse dette er ikke store greiene, et sted mellom 50 og 200 millioner dollar vil jeg tro. De hadde vel 16,1 milliarder dollar i "cash and cash equivalents" på slutten av Q3. 4 Lenke til kommentar
uname -i Skrevet 31. desember 2021 Del Skrevet 31. desember 2021 Jens Kr. Kirkebø skrev (13 minutter siden): Dette får neppe mye å si for aksjeprisen. Kostnadene for å fikse dette er ikke store greiene, et sted mellom 50 og 200 millioner dollar vil jeg tro. De hadde vel 16,1 milliarder dollar i "cash and cash equivalents" på slutten av Q3. Ja, det er sånn det pleier å funke. Aksjen stiger hundrevis av milliarder dollar på det reneste BS(Hertz deal som ser ut til å være en ren aksjepumpende bløff), mens reelle problemer ignoreres. Nå spekuleres det i at NTHSA under ny Biden-administrasjon faktisk har begynt å jobbe seg gjennom den enorme innboksen med Tesla-saker som har fått bygge seg opp under Trump. Så det kan fort være mer i vente. 2 1 Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 1. januar 2022 Del Skrevet 1. januar 2022 (endret) uname -i skrev (23 timer siden): Ser ut som det er mye av det samme, med låsemekanismer på frunk og bagasjerom som kan svikte. 200k i Kina, 500k i USA. Regner med at det blir Europa neste. Heldig timing av Musk som fikk ferdigstilt salget av 150 milliarder i aksjer rett før Tesla slapp disse nyhetene. Irrelevant timing. Musks salg var stort sett forhåndsplanlagt, og han har kun forhåndsdefinerte tider han kan selge på uansett. Han kan f.eks. ikke selge noe mer før etter neste kvartalsresultat. Og selve tilbakekallingen har ingen reell relevans for aksjekursen siden det er snakk om så små kostnader. Den verste feilen påvirker bare potensielt 14% av de tilbakekalte bilene, og den som er for Model 3 er visstnok bare for 1% av dem, mener jeg å ha lest. Uansett, skulle man priset dette inn ville kursen falt med noen få dollar. Og ang. timing så kom det nettopp ut nyheter om rekordsalg i Kina. Sinnssyke tall. Hva skjer hvis Tesla knuser alle forventninger i Q4 og viser mye større vekst enn forventet? Mener du Musks timing var heldig da? uname -i skrev (21 timer siden): Ja, det er sånn det pleier å funke. Aksjen stiger hundrevis av milliarder dollar på det reneste BS(Hertz deal som ser ut til å være en ren aksjepumpende bløff), mens reelle problemer ignoreres. Hva har Hertz-avtalen med saken å gjøre? For det første var det Hertz som kunngjorde den og ikke Tesla, og for det andre gikk jo Musk ut og sa at det ikke var noen signert avtale likevel el.l. Man skulle jo tro at dersom han ville selge på topp så ville han vel ikke tweetet dette? Merkelig at du ikke engang klarer å dikte opp troverdige konspirasjonsteorier. Konspirasjonsteoriene dine blir jo direkte selvmotsigende. Sitat Nå spekuleres det i at NTHSA under ny Biden-administrasjon faktisk har begynt å jobbe seg gjennom den enorme innboksen med Tesla-saker som har fått bygge seg opp under Trump. Så det kan fort være mer i vente. Stadig ønsketenkning fra deg ja 😂 Merker meg at du ikke egentlig svarer på det Jens skriver, men legger ut noe tilfeldige greier som ikke henger på greip i stedet. Endret 1. januar 2022 av hekomo 2 1 Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 1. januar 2022 Del Skrevet 1. januar 2022 Jens Kr. Kirkebø skrev (22 timer siden): Dette får neppe mye å si for aksjeprisen. Kostnadene for å fikse dette er ikke store greiene, et sted mellom 50 og 200 millioner dollar vil jeg tro. De hadde vel 16,1 milliarder dollar i "cash and cash equivalents" på slutten av Q3. Ikke forvirr ekspertene med fakta nå da. 2 1 Lenke til kommentar
Severin Suveren Skrevet 1. januar 2022 Del Skrevet 1. januar 2022 Tenker drivstoffet du bruker nok er helt avgjørende på om låsene fungerer eller ikke. Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 1. januar 2022 Del Skrevet 1. januar 2022 Roger Moore skrev (På 31.12.2021 den 10.16): Dette må da være falske nyheter? Tesla har jo så gjennomarbeidet kvalitet at bilene deres varer millioner av kilometer uten vedlikehold. Går du fortsatt god for VWs moralske høyverdighet da Roger? 2 Lenke til kommentar
Trestein Skrevet 1. januar 2022 Del Skrevet 1. januar 2022 hekomo skrev (23 minutter siden): Går du fortsatt god for VWs moralske høyverdighet da Roger? Sikkert like god som andre fabrikanter som selger kvoter for at andre skal kunne fortsette å selge giftbiler! 1 Lenke til kommentar
Jens Kr. Kirkebø Skrevet 1. januar 2022 Del Skrevet 1. januar 2022 hekomo skrev (38 minutter siden): Og ang. timing så kom det nettopp ut nyheter om rekordsalg i Kina. Sinnssyke tall. Hva skjer hvis Tesla knuser alle forventninger i Q4 og viser mye større vekst enn forventet? Mener du Musks timing var heldig da? Googlet det nå og det var drøye tall ja. 70.500 biler levert i Kina i Q4 kan ikke sies å være annet enn svært, svært bra. De har allerede med god margin passert en leveransetakt globalt som tilsier 1 mill. biler levert pr. år. 2 Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 1. januar 2022 Del Skrevet 1. januar 2022 Trestein skrev (24 minutter siden): Sikkert like god som andre fabrikanter som selger kvoter for at andre skal kunne fortsette å selge giftbiler! Spørsmålet var jo om han fortsatt går godt for VWs moralske høyverdighet. Gjør du det? Vi vet jo hva dere mener om Tesla, men spørsmålet var VW. 2 Lenke til kommentar
Trestein Skrevet 1. januar 2022 Del Skrevet 1. januar 2022 hekomo skrev (1 minutt siden): Spørsmålet var jo om han fortsatt går godt for VWs moralske høyverdighet. Gjør du det? Vi vet jo hva dere mener om Tesla, men spørsmålet var VW. Må vi gå god for det? Graver man litt finner man noe hos alle. Noen nekter ansatte å forene seg, noen samarbeider om priser, noen øker prisene i stedet for leveringstid, noen selger produkter de ikke har osv osv. Det er faktisk helt umulig for oss forbrukere å vurdere fabrikantens moralske høyverdighet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå